پاسخ کنعانی به حواشی دیدار اخیر امیر عبداللهیان از روسیه

سخنگوی وزارت امور خارجه به تشریح ماهیت جنگ افروزانه، تجاوزکارانه و آغشته به دروغ، نیرنگ و توطئه در سیاست خارجی آمریکا پرداخت.

به گزارش مشرق، ناصر کنعانی سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران امروز (جمعه) اول اردیبهشت در پی اذعان «رابرت اف کندی» کاندیدای ریاست جمهوری آمریکا درباره ماهیت جنگ افروزانه آمریکا در توئیتر نوشت: آنگاه که ذره‌ای از واقعیات مربوط به ماهیت جنگ افروزانه، تجاوزکارانه و آغشته به دروغ، نیرنگ و توطئه در سیاست خارجی رژیم ‎آمریکا از زبان ‎«رابرت اف کندی» کاندیدای ریاست جمهوری این کشور افشا می‌شود، ‏حقیقت این کلام مقام معظم رهبری روشن‌تر می‌شود که؛ «دفاع امثال ‎آمریکا از ‎حقوق بشر، برای ملت‌ها و مظلومان دنیا، گریه‌آور است. برای بشریت، مصیبتی از این بالاتر نیست که مفاهیم و ارزش‌های انسانی، این‌طور در دست ‌و پای این سیاست‌بازان خبیث بیفتد.»

«رابرت اف کندی» برادر زاده «جان اف کندی» رئیس جمهور سابق آمریکا روز چهارشنبه رسماً نامزدی خود را برای انتخاب شدن به عنوان نماینده حزب دموکرات در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۴ اعلام کرد. وی در سخنرانی اعلام نامزدی برای انتخابات ریاست جمهوری گفت: «پلیس فاسد است، ما داعش را ایجاد کردیم. ما ۲ میلیون آواره را روانه اروپا کردیم و زمینه ساز بی ثباتی دموکراسی در آنجا شدیم که منجر به برگزیت شد. این هزینه جنگ عراق است. ۸ هزار میلیارد دلار در آنجا خرج کردیم و ۱۶ هزار میلیارد دلار برای تعطیلی‌های کرونایی هزینه کردیم و در مجموع ۲۴ هزار میلیارد دلار خرج شد و هیچ حاصلی نداشت جز ویران شدن طبقه متوسط در آمریکا. ما باید به این وضعیت خاتمه دهیم. راهبرد ما در این کشور همواره استفاده از تسلیحات نظامی برای نمایش قدرت بوده است استفاده از ارتش برای نمایش قدرت در سراسر جهان.»

این سیاستمدار آمریکایی همچنین از سیاست خارجی آمریکا انتقاد کرد و گفت: راهبرد ما همواره استفاده از تسلیحات نظامی برای نمایش قدرت یعنی استفاده از ارتش برای نمایش قدرت در سراسر جهان بوده است. اما چین کار متفاوتی انجام داده است.ما ۸ هزار میلیارد دلار خرج کردیم تا پل‌ها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستان‌ها را بمباران کنیم، اما آنها ۸ هزار میلیارد دلار برای ساخت پل‌ها، بنادر، جاده‌ها و بیمارستانها هزینه کردند.

وی همچنین عنوان کرد: چین در حال گرفتن جای ما به عنوان شریک تجاری در اکثر کشورهای آفریقایی و آمریکای لاتین است. برزیل از دلار به ارز چین روی آورد و عربستان سعودی نیز این کار را انجام داد.

گفتنی است سخنگوی وزارت خارجه ایران پیش از این هم در پی اذعان رابرت اف کندی به ایجاد داعش توسط آمریکا در توئیتی نوشته بود: در اینکه ⁧‫آمریکا‬⁩ خالق ⁧‫داعش‬⁩ است، تردیدی نبود، اما برای کسانی که عمدا چشم‌ها را بر حقیقت بستند؛ تصریح «رابرت اف کندی» برادرزاده جان اف کندی و کاندیدای ریاست جمهوری سال آینده آمریکا مبنی اینکه «ما داعش را ایجاد کردیم»، تأکید مجدد بر این حقیقت است که رژیم آمریکا، پدرخوانده داعش است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    2 6
    عشقم فقط اقای پوتین
    • ح IR ۱۷:۳۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      6 1
      حدااقل پوتین با داعشی ها جنگید نه اینکه مسلح شون کنه!!
  • IR ۱۵:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    1 4
    برای رای جمع کردن گفته،ترامپ هم اوایل انتخابات از این حرف ها میزد
    • ح IR ۱۹:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
      1 1
      خوبه بخواب چشماتو ببند!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس