کد خبر 1482409
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۰:۵۴
اعتصاب در آلمان خدمات شبکه ریلی و چهار فرودگاه را فلج کرد

اعتصاب کارکنان بخش راه آهن در سراسر آلمان بر سر دستمزدها، امروز جمعه خدمات شرکت دولتی راه آهن این کشور -موسوم به دویچه بان -را در ساعات آغازین روز به طور عمده متوقف کرد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز نوشت: این تازه‌ترین مورد از اعتصاب ها بر سر دستمزدها در بزرگترین اقتصاد اروپا است که باعث توقف خدمات شبکه راه آهن این کشور شده است.

آلمان از سال گذشته تاکنون و در نتیجه تاثیر جنگ اوکراین بر افزایش بهای انرژی و قیمت مواد غذایی، مخرب ترین اعتصاب ها در چند دهه گذشته را شاهد بوده است و این امر باعث شده اتحادیه های کارگری فشارها برای افزایش دستمزدها مطابق با هزینه های زندگی را افزایش دهند.

اتحادیه راه‌آهن و حمل و نقل (EVG) سازماندهی اعتصاب کارگران این بخش را که از ساعت ۳ تا ۱۱ بعداز ظهر به وقت محلی طول کشید، برعهده داشت هر چند که انتظار می رفت اختلال گسترده در کل روز ادامه یابد.

این اتحادیه که به نمایندگی از ۲۳۰ هزار کارگر مذاکره می کند افزایش ۱۲ درصدی دستمزدها و دستکم ۶۵۰ یوروی دیگر در ماه را خواستار است. دویچه بان پیشنهاد افزایش ۵ درصدی و یک بار افزایش به میزان ۲۵۰۰ یورو را داده است.

تورم بالا در آلمان، همچنین مشکلات کارگری را در بخش های هوانوردی که به دنبال همه گیری کرونا با شرایطی دشوار مواجه بود، تشدید کرده است.

اقدام کارگران بخش حمل و نقل همچنین با اعتصاب کارگران چهار فرودگاه آلمان شامل دوسلدورف، هامبورگ، کلن و اشتوگارت همزمان شده است. حدود ۷۰۰ پرواز در نتیجه اعتصابات لغو شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۲۰:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۱
    0 1
    خیلی هم عالی، خسته نباشید ، نبرد تا رسیدن به حق و حقوق قانونیتون!!! فیل اِرفولگ!!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس