کد خبر 1482422
تاریخ انتشار: ۱ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۰
سرقت مسلحانه ناموفق از یک طلافروشی

با توجه به اخبار ضد و نقیض و بعضا شایعات مطرح شده در خصوص سرقت مسلحانه از یک باب طلافروشی در شهر آبیک، در گفت و گو با مالک این مغازه، جزئیات حادثه را جویا شدیم.

به گزارش مشرق، صبح چهارشنبه ۳٠ فروردین ماه بود که خبر رسید یک فقره سرقت مسلحانه از مغازه طلافروشی در شهر آبیک به وقوع پیوسته است.

پس از این اتفاق و به دنبال عدم شفاف سازی لازم از سوی برخی مسئولان، اخبار ضد و نقیضی در فضای مجازی و حقیقی رد و بدل شد. بر این اساس جهت شفاف سازی موضوع، با مالک طلافروشی به گفت و گو پرداختیم تا جزییات بیشتری از این سرقت نمایان شود.

مسلم تکدهقان مالک طلافروشی در جریان این مصاحبه می گوید: من به اتفاق همکارم در مغازه بودیم. چهار مشتری شامل یک آقا و سه خانم که آشنا هم بودند داخل مغازه بودند. یکی از مشتریان خانم طلایش را فروخته بود و عجله داشت و می خواست پولش را کارت به کارت کند. همکارم را داخل پاساژ فرستادم تا پول را کارت به کارت کند.

ساعت حدود ۱۱ صبح بود. فکر می کنم دقیقا ۱۰:۵۷ بود که این اتفاق افتاد. خانمی که می خواستیم پولش را کارت به کارت کنیم جلوی درب مغازه و روی صندلی نشسته بود که یک دفعه یادم نیست صدایی از این خانم مثل «یا حسین» را شنیدم.

وی ادامه می دهد: یک لحظه چشمم به ورودی مغازه خورد. دیدم مرد مسلح با صورت پوشیده، کلاشینکف به دست داخل مغازه شد. همان لحظه روی زمین نشستم و دکمه دستگاه امنیتی مه ساز را زدم. تا دستگاه مه ساز عمل کند، نفر دوم که اسلحه کلت در دستش بود وارد مغازه شد و یک تیر به شیشه جلوی مغازه شلیک کرد و کل شیشه که سکوریت بود شکست و پایین ریخت. همان لحظه سیستم مه ساز عمل کرد و چیزی متوجه نشدم. فقط صدای ضربه می آمد که با قنداق اسلحه می زدند. چیزی را شکستند و از مغازه خارج شدند.

مالک مغازه اضافه می کند: زمانی که قصد خروج از درب اضطراری مغازه را داشتم، دیدم سارقان دوباره وارد مغازه شدند. دو سارق از کنج ویترین مغازه که نزدیک ورودی بود و شیشه آن را شکسته بودند شروع به جمع آوری طلاها کردند. البته چون مغازه پر از دود و مه بود هر چه طلا که دم دستی بود را چشم بسته بر می داشتند.

شلیک ۳ تیر به شیشه های ضدگلوله

وی تصریح می کند: در این لحظه نفر دوم از مغازه خارج شد و شروع به تیراندازی کرد و سه تیر مستقیم به شیشه های مغازه که ضدگلوله بود، شلیک کرد. البته از دوربین متوجه این موضوع شدم. جای تیرها روی شیشه ها مانده و به سقف مغازه و کرکره مغازه روبرویی طلافروشی خورده بود. سپس ۱۴ تا ۱۵ تیر دیگر هم شلیک کردند و از مغازه خارج شدند.

تکدهقان همچنین می گوید: دستگاه مه سازی که در مغازه داشتیم هم به آلارم پلیس متصل است و هم به مرکز شرکت سازنده دستگاه وصل است. زمانی که دستگاه مه ساز را زدم همکارم داشت به مغازه برمی گشت که به همراه صاحبان مغازه های همجوار به پلیس اطلاع می دهند. در مدت زمان کوتاهی به دلیل نزدیکی پاسگاه، بدون اغراق عرض کنم ماموران انتظامی به موقع و سر یک دقیقه رسیدند اما در لحظه خروج سارقان، نیروی انتظامی از راه رسید که سارقان سوار خودروی سمند سفید بدون پلاک شدند و چون به گونه ای پارک کرده بودند که جلوی خیابان کاملا باز بود و مانعی وجود نداشت فرار کردند.

مالک طلافروشی بیان می کند: این اتفاق در عرض شاید یک دقیقه و کمتر رخ داد و پلیس هم در این مدت زمان، سر حادثه حضور یافت.

جالب است بدانید این طلافروش از دوربین مغازه متوجه شده بود چهار مشتری که داخل مغازه بودند زمانی که دستگاه مه ساز فعال و مغازه پر از دود می شود، از کنار دو سارق عبور کرده و از مغازه خارج می شوند.

تکدهقان ضمن تکذیب زخمی شدن یا آسیب رسیدن کسی را بر اثر شلیک تیرها، می گوید: من نگران مشتریانم بودم که خداروشکر مشکلی برایشان پیش نیامد و آسیبی به کسی چه مشتریان یا عابرین وارد نشد.

داستان گونی چه بود؟

وی ادامه می دهد: سارقان یک گونی آبی رنگ شاید ۱/۵ متری در دست داشتند، در داخلدمغازه به دلیل پر بودن از دود و مه، آن ها دید مناسبی نداشتند و طلاها را با پایه های آن که حجم دار هستند داخل گونی می ریختند و خیلی زیاد دیده می شد. البته تمام ویترین را خالی نکردند اما مقدار طلایی که به سرقت بردند برای صنف طلافروش قابل توجه است.

مالک طلافروشی اضافه می کند: خدا خیلی رحم کرد. شاکر خدای متعال هستم که خطر جانی برای مشتریان و عابرین پیش نیامد. حتی با چهار مشتری داخل مغازه که آشنا بودم تماس گرفتم و حالشان را جویا شدم که الحمدلله مشکلی نداشتند و فقط در آن شرایط دچار اضطراب و استرس شده بودند. مردم و ماموران نسبت به جمع آوری پوکه های تیرها اقدام کرده بودند و حادثه در عرض یک دقیقه اتفاق افتاد و تمام شد. از مسئولان شهرستان آبیک هم که واقعا پای کار بودند قدردانی می کنم و امیدوارم هر چه زودتر سارقان دستگیر شوند و به سزای عملشان برسند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۴:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    1 0
    سلام من یک کارگرم ک چند وقته سرگذر کار بهم نمیخوره
  • IR ۰۴:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    1 0
    مال حروم خوردن ندارد زیر زمین مخفی بشن خدامیزنشون به زمین گرم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس