کد خبر 1482575
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۲
مخالفت مجارستان با الحاق اوکراین به ناتو

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در پیامی توئیتری مخالفت خود را با الحاق اوکراین به ائتلاف ناتو را بروز داد.

به گزارش مشرق، به رغم وعده اظهارات دبیرکل ناتو درباره توافق اعضا برای الحاق اوکراین به این ائتلاف نظامی غربی، نخست‌وزیر مجارستان مخالفت خود را با این موضوع ابراز کرد.

ویکتور اوربان نخست‌وزیر مجارستان در صفحه شخصی خود در توئیتر به سخنان روز گذشته ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو درباره عضویت اوکراین در این ائتلاف واکنش نشان داد.

به گزارش شبکه الجزیره، اوربان گزارش وبگاه «پالتیکو» درباره سخنان دبیرکل ناتو را که با این تیتر منتشر شده بود: "رئیس ائتلاف (ناتو) در اولین سفر جنگی خود به اوکراین گفت که جای شما در ناتو است" به اشتراک گذاشت.

نخست‌وزیر مجارستان که پیش از این بارها با مواضع آمریکا و برخی متحدان اروپایی این کشور در قبال جنگ اوکراین و اعمال کارزار تحریمی علیه روسیه مخالفت کرده بود، بار دیگر موضع خود را بروز داد.

ویکتور اوربان در رد اظهارات ینس استولتنبرگ دبیرکل ناتو مبنی در توافق کشورهای عضو برای الحاق اوکراین به ناتو نوشت: «چی؟!»

مجارستان که همزمان در ناتو و اتحادیه اروپا عضو است، از زمان آغاز جنگ اوکراین، به رغم فشارهای بروکسل و واشنگتن روابط خود با روسیه را حفظ کرده است.

واکنش اوربان به اظهارات دبیرکل ناتو پس از آن مطرح شد که او در بازگشت از سفر روز پنجشنبه هفته گذشته به کی‌یف و دیدار با رئیس‌جمهور اوکراین، درباره عضویت این کشور در ناتو صحبت کرد.

استولتنبرگ روز جمعه (دیروز) از اجماع کشورهای این ائتلاف نظامی برای به‌عضویت درآوردن اوکراین خبر داد و گفت: «اوکراین در آینده به ناتو می‌پیوندد، زیرا کشورها ناتو روی عضویت آن توافق کردند».

این اظهارات، واکنش «دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه را به دنبال داشت و او بار دیگر هشدار مقام‌های مسکو درباره عضویت اوکراین در سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) را تکرار کرد

سخنگوی ولادیمیر پوتین رئیس‌جمهور روسیه طی نشست خبری در کرملین گفت: «ناتو ماهیت تهاجمی خود را نشان داده و به وضوح مسیر عضویت اوکراین و جذب آن را به ائتلاف نظامی را ادامه می‌دهد» (جزئیات بیشتر).

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۲
    0 0
    پوزه مجارستان رو باید با خاک یکسان کرد ، زنده باد ناتو
  • IR ۱۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    1 0
    اوربان رفیق حاج پوتینه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس