کد خبر 1482689
تاریخ انتشار: ۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۴۳
لوپن: دموکراسی در فرانسه شکست‌خورده است

یک سیاستمدار فرانسوی اعلام کرد رئیس‌جمهور این کشور با نادیده گرفتن خواست عمومی در خصوص افزایش سن بازنشستگی، محبوبیت خود را از دست داد.

به گزارش مشرق به نقل از اسپوتنیک، رئیس فراکسیون حزب راستگرای «رالی ملی» در پارلمان فرانسه از ایجاد شکاف عمیق میان رئیس‌جمهور این کشور و مردم انتقاد کرد.

«مارین لوپن» رئیس فراکسیون حزب راستگرای «رالی ملی» در پارلمان فرانسه امروز شنبه اعلام کرد که تصویب قانون اصلاحات مربوط به افزایش سن بازنشستگی از سوی دولت فرانسه، به فروپاشی کامل روابط بین مردم فرانسه و «امانوئل مکرون» رئیس جمهور فرانسه منجر شد.

لوپن ادامه داد: ماکرون باعث خشم مردم شد و او خود مسبب این بی نظمی و هرج و مرج است. به باور من امروز یک فروپاشی کامل میان امانوئل ماکرون و مردم فرانسه به وجود آمده است.

این سیاستمدار فرانسوی با یادآوری این مفهوم که دموکراسی به معنای احترام به خواست مردم است، تاکید کرد که دموکراسی در فرانسه شکست خورده است.

لوپن هشدار دارد که امانوئل مکرون در حال از دست دادن محبوبیت خود در میان عموم است زیرا به خواست مردم احترام نمی گذارد.

شورای قانون اساسی فرانسه جمعه ۲۵ فروردین ماه سال جاری با افزایش سن بازنشستگی در این کشور به ۶۴ سال موافقت کرد؛ ماکرون نیز بلافاصله آن را امضا کرد.

شورای قانون اساسی فرانسه لایحه بحث برانگیز اصلاحات سن بازنشستگی را تصویب کرد که مطابق با آن بازنشستگی از ۶۲ به ۶۴ سال افزایش می‌یابد.

شورای قانون اساسی فرانسه همچنین درخواست احزاب چپ کشور برای برگزاری همه پرسی در ارتباط با این اصلاحات را رد کرده بود.

اتحادیه‌ها پیشتر اعلام کرده بودند که در صورتی که شورای قانون اساسی فرانسه اصلاحات مورد نظر ماکرون را تصویب کند به اعتراض خود ادامه خواهند داد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • علی افصحی IR ۰۹:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۳
    0 0
    امام خامنه‌ای « دموکراسی ... از سوی غربی ها به صورت یک امر مستهجن درآمده است » تازه مارین لوپن پس از سال ها از نهیب امام خامنه‌ای بر سر استکبار از خواب بیدار شده است . آن هم نه کامل ! سالیان گذشته وقتی ولی فقیه ما فرمود که غرب دموکراسی را امری مستهجن ساخته، لوپن،تازه به شکلی ناقص اقرار می کند « دموکراسی در فرانسه شکست خورده » ! نه خیر ، اگر به تعریف لوپن رئیس فراکسیون « رالی ملی » مجلس فرانسه و رقیب ماکرون در انتخابات ریاست جمهوری، دموکراسی « احترام به خواست ملت است » ، دموکراسی در همهٔ غرب وحشی و شیطان بزرگ آمریکا شکست خورده ! مگر مردم آلمان مخالف تجهیز اوکراین توسط دولت خود نیستند؟ مگر ایرلند ، ولز ، اسکاتلند خواستار استقلال از انگلیس خبیث ، و مگر مردم آمریکا از دموکرات و جمهوی خواه ، از بایدن و ترامپ بی زار نیستند ؟ مگر ایرانیان انقلابی پای نظام اسلامی اشان نیستند پس چرا فرانسه ، انگلیس خبیث و شیطان بزرگ آمریکا از تروریست ها حمایت! ، به آن ها پناه و رسانه و نیز سلاح و تجهیزات داده تا علیه حاکمیت ملی و تمامیت ارضی ایران اسلامی اقدام کنند؟ نکند « مارین لوپن » چون پیشینیانش قکر می کند که مستعمرات فرانسه چون مراکش و الجزایر و... به « مرحلهٔ ملت !! نرسیده اند »! و « ملت » فقط فرانسه است نه « ایران اسلامی »!! چرا مارین لوپن دموکراسی خواه زمانی که ماکرون رجاله های فاحشه چون مصی پولی نژاد ، بنیادی و...را در کاخ الیزه پذیرفت معترض نشد که چرا این کلاهبرداران را علیه مردمسالاری دینی ایران اسلامی تقویت می کنی ؟ چرا آلمان تظاهرات همهٔ ضد انقلاب اسلامی با بیش از شانزده پرچم علیه مرمسالاری دینی جمهوری اسلامی ایران را میزبانی کرد؟ چرا آلبانی در ازای فروش زمین به شیطان بزرگ از تروریستی ترین گروهک جهان حمایت کرده و به آن پایگاه داده ؟ چرا همهٔ غرب از جمله فرانسهٔ لوپن، از فتنهٔ ترکیبی همه جانبه حمایت کردند فتنهٔ ترکیبی ای که علیه مردم سالاری دینی ایران اسلامی بود ؟ چرا زنان و مردان دولتمرد در کنار آشوب طلبان تجزیه طلب قرار گرفته ، موی سر کوتاه ،باتظاهرات رجاله ها همگام،به تروریست ها پول،سلاح ،رسانه دادند؟و لوپن ها دم نزد! آیا این ها شکست دموکراسی در غرب نیست ؟ برخورد چکشی ماکرون با خواسته به حق مردم فرانسه نمادی از برخورد غرب با خواستهٔ بحق مردم جهان بوده و ضد دموکراسی است.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس