کد خبر 1483123
تاریخ انتشار: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۱۲
هشدار ماکرون درباره روی کار آمدن رقیب راست‌گرای افراطی

رئیس جمهور فرانسه با هشدار درباره امکان مسلط شدن حزب راست‌گرای افراطی «جبهه ملی فرانسه» بر دولت، گفت رهبر این حزب می‌تواند مهم‌ترین برنده سیاسی آشوب‌های اخیر در این کشور شود.

به گزارش مشرق، «امانوئل ماکرون» رئیس جمهور فرانسه امروز (دوشنبه) درباره پیروز شدن «مارین لوپن» رهبر حزب راست‌گرای افراطی «جبهه ملی فرانسه» در انتخابات آتی این کشور هشدار داد.

ماکرون در گفت‌وگو با روزنامه «پاریزیَن» گفت که اگر چالش‌های فعلی فرانسه حل نشود، لوپن به مهم‌ترین برنده سیاسی وضعیت آشوبناک جاری در این کشور تبدیل می‌شود.

به نوشته خبرگزاری روسی «اسپوتنیک»، وی هشدار داد که میانه‌روهای فرانسوی احتمالاً در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۲۰۲۷ در برابر حزب راست‌گرای جبهه ملی شکست خواهند خورد.

رئیس جمهور فرانسه در این‌باره توضیح داد: «اگر ما نتوانیم به چالش‌های کشور پاسخ دهیم و به دروغ گفتن یا انکار واقعیت عادت کنیم، مارین لوپن به قدرت خواهد رسید».

یک نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن رسیده و فقط ۲۶ درصد از فرانسوی‌ها پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت می‌کنند.

چند روز قبل بود که تعداد زیادی از مردم فرانسه در اعتراض به تاکید دولت این کشور بر اجرای قانون تغییرات بازنشستگی، بار دیگر در شهرهای مختلف از جمله پاریس و لیون تظاهرات کردند.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس