کد خبر 1482948
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۳:۳۰
کودک

معمولا والدین به دنبال شناخت راه‌های شناسایی بیش‌فعالی در کودکان خود هستند و دوست دارند بدانند هر حرکتی که از کودکشان سر می‌زند چه مفهومی دارد.

به گزارش مشرق، معمولا والدین به دنبال شناخت راه‌های شناسایی بیش‌فعالی در کودکان خود هستند. این بیماری سه علامت دارد.

دسته اول

پرتحرکی(بیش‌فعالی)؛ کودک از نظر حرکت پر جنب و جوش است و دویدن کودک زیاد و لحظه‌ای آرام نیست و خسته نمی‌شود. مخصوصا در مهمانی، فروشگاه و ... این علامت در سنین پیش از دبستان به وضوح مشاهده می‌شود و در سن دبستان، معلم می‌گوید بچه روی صندلی دائما حرکت می‌کند و در کلاس راه می‌رود، اما به تدریج و با افزایش سن کاهش می‌یابد.

دسته دوم

کودکانی که دچار رفتارهای تکانشی هستند؛ کودک یک لحظه عصبانی می‌شود، چیزی را پرت می‌کند و متوجه نیست که ممکن است به چشم شما بخورد، یا از بلندی می‌پرد، پایش می‌شکند، یا یک بچه سه ساله در خیابان می‌دود و خود را در معرض ریسک خطر قرار می‌دهد.

دسته سوم

کودکانی هستند که با مشکل توجه و تمرکز مواجه‌اند و این مشکل در تحصیل آن‌ها اختلال ایجاد می‌کند، اشتباه ناشی از بی‌دقتی دارند و غلط‌های دیکته‌شان زیاد است یا وسایلشان را در مدرسه جا می‌گذارند.

دارا بودن این علامت‌ها لزوما دلیل این نیست که کودک دچار بیماری‌های بیش‌فعالی باشد، اما اگر بعضی از آن‌ها را دارا بود باید به پزشک مراجعه شود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس