اتحادیه اروپا تحریم‌های جدید علیه نزدیکان خانواده بشار اسد اعمال کرد

وزرای خارجه اتحادیه اروپا در نشست خود در بروکسل تحریم‌های جدید علیه برخی تجار و افراد نزدیک به خانواده رئیس جمهور سوریه اعمال کردند.

به گزارش مشرق، اتحادیه اروپا دوشنبه شب تحریم‌هایی جدید علیه چند تبعه سوری از جمله افراد خانواده «بشار اسد» رئیس جمهوری این کشور با ادعای تجارت مواد مخدر اعمال کرد.

بر اساس گزارش فاکس نیوز، اتحادیه اروپا این افراد را به اتهام ساخت و قاچاق مواد مخدر آمفتامین (کپتاگون) که به ادعای آنها به تقویت حکومت اسد کمک می‌کند تحت تحریم قرار داده است.

این تحریم‌ها در نشست وزرای خارجه اتحادیه اروپا در بروکسل تصویب شده که بر اساس آن دارایی‌های ۲۵ فرد و هشت نهاد سوری توقیف و همچنین ممنوعیت‌های مسافرتی به اتحادیه اروپا علیه این افراد اعمال شده است.

در بیانیه اتحادیه اروپا در این ارتباط، ادعا شده است، تجارت مواد مخدر به یک مدل تجاری برای رهبری سوریه تبدیل شده که باعث غنی شدن حلقه درونی حکومت بشار اسد و باعث تقویت توانایی‌های حکومت برای ادامه سیاست‌های سرکوبگرانه علیه غیرنظامیان می‌شود.

بر اساس این گزارش، اتحادیه اروپا اعضای مختلفی از خاندان اسد از جمله عموزاده‌های بشار اسد، رهبران گروه‌های شبه نظامی و تجار نزدیک به خانواده اسد را در لیست تحریم قرار داده است. برخی از افراد تحریم شده از فرماندهان ارتش و چهره های اطلاعاتی دولت سوریه هستند.

بر اساس گزارش دویچه پرس، وزرای خارجه اتحادیه اروپا تصمیم گرفتند که دو پسر عموی اسد به نام‌های «وسیم بدیع الاسد» و «سامر کمال الاسد» را به دلیل نقششان در تجارت آنچه آنان آن را کاپتاگون خوانده‌اند، در لیست تحریم قرار دهند. «مضار رفعت الاسد» یک پسر عموی دیگر بشار اسد بدون ارائه دلایل مشخص‌تر در لیست تحریم قرار گرفته است.

ماه گذشته نیز وزارت خزانه داری آمریکا تحریمهایی علیه دو پسرعموی بشار اسد؛ سامر کمال و وسیم بدیع اعمال کرده بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۱۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    درود بر ولادمير
  • IR ۰۰:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    اروپای شکست خورده بدبخت

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس