کد خبر 1483449
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۶
گوایدو ونزوئلا را ترک کرد

سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا با ترک این کشور راهی آمریکا شده است.

به گزارش مشرق، سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا این کشور را ترک کرد.

«خوان گوایدو» سرکرده مخالفان دولت ونزوئلا، که چهار سال پیش خود را رئیس‌جمهور این کشور معرفی کرد، امروز سه شنبه این کشور را ترک کرده است.

بنا به گزارش‌های رسانه‌ای، سرکرده مخالفان ضد دولتی «نیکولاس مادورو» رئیس‌جمهور قانونی ونزوئلا، در ابتدا به کلمبیا رفت و اکنون در مسیر آمریکا به سر می‌برد.

رسانه‌های اسپانیایی در این باره گزارش دادند که پس از انتشارشایعاتی مبنی بر دستگیری ادعایی وی، گوایدو در حالت آماده باش کامل قرار داشت. رئیس‌جمهور خودخوانده ونزوئلا همچنین مدعی شده که دولت کارکاس وی را از کشور تبعید کرده است.

«خوان گوایدو» در سال ۲۰۱۹ پس از رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ ونزوئلا، بر ایجاد دولت موقت در این کشور نفتی آمریکای لاتین تاکید کرد و در آن زمان در شرایطی که ریاست مجلس را به دست داشت، سرکرده مخالفان دولت کاراکاس شد و با حمایت آمریکا کنترل سفارت کاراکاس در واشنگتن را نیز به دست آورد. سپس ایالات متحده گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت ونزوئلا معرفی کرد.

با این حال با پایان کار دولت ترامپ، حمایت از گوایدو نیز در آمریکا کاهش یافت و دولت «بایدن» به سمت رابطه مستقیم با دولت حاکم در ونزوئلا به رهبری نیکولاس مادورو حرکت کرد؛ تا آنجا که ماه گذشته انحلال کامل دولت موقت «خوان گوایدو» اعلام شد.

اکنون پس از انحلال کار دولت موقت «خوان گوایدو»، سفارت ونزوئلا نیز که در اختیار نزدیکان گوایدو قرار داشت، از انحلال خود خبر داده است.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    23 2
    ای بابا! این بنده خدا که رییس جمهور ونزوئلا شده بود اروپاییا هم به رسمیت شناخته بودن!!!!خخخخ
    • IR ۲۳:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      6 0
      اروپاخرکیه
  • سیامک DE ۱۷:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    32 0
    چه زیبا گفت اقبال لاهوری : خدا آن ملتی را سروری داد که تقدیرش بدست خویش بنوشت به آن ملت سر و کاری ندارد که دهقانش برای دیگران کشت. خواری و خفت و ذلالت و تحقیر سرنوشت و آخر و عاقبت هر ملتی و هر کسی است که برای اجنبی ها و استعمارگران جاسوسی و غلامی و چاپلوسی کند و کشورش را به آنان بفروشد
  • DE ۱۸:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    4 1
    «میر خُسین گو ایدو» در سال 88 پس از رد نتایج انتخابات ریاست جمهوری و نیز والا بر ایجاد دولت موقت در این کشور نفتی برای الوات ها و لاتها و منحرفین و لاتین تاکید کرد و در آن زمان در شرایطی که ریاست مجالس نقاشی را به دست داشت و با تیتر دکتر در دانشگاه حقوق مفت میگرفت , سرکرده مخالفان دولت قانونی شد و با حمایت آمریکا و صهیون و مخ زنی کنترل چند خیابان منجمله خیابان واشنگتن سابق را نیز به دست آورد. سپس امریکا و صهیون میخواستند میر خُسین گو ایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت والا معرفی کنند که گندش درآمد و اغتشاشی ها مجبور به ترک خیابانها شدند.
  • استقلال بزرگ IR ۲۱:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    0 0
    خبر دارین از پشت پرده این توافقها،،،،
    • IR ۲۳:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
      2 0
      اگر خبر داری لطفا بگو
  • رضا IR ۰۷:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    رفت پیش اربابش !! پس مانده وقیح

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس