کد خبر 1453996
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۴۰۱ - ۱۱:۱۲
مادورو: آماده عادی‌سازی روابط با آمریکا هستیم

نیکلاس مادورور رئیس‌جمهوری ونزوئلا تاکید کرد سیاست آمریکا علیه این کشور آمریکای جنوبی مبنی بر ایجاد نهادهای موازی شکست خورد.

به گزارش مشرق، رئیس‌جمهوری ونزوئلا در مراسم آغاز سلسله جلسات مجلس ملی (AN) در ۲۰۲۳- ۲۰۲۴ در انتقاد از تلاش آمریکا برای ضربه زدن به این کشور از طریق ایجاد نهادهای موازی با دولت قانونی، تصریح کرد: سیاست ترامپیست علیه ونزوئلا مبنی بر تعرض و جایگزینی قوای سه‌گانه با انتصاب یک رئیس‌جمهوری، یک مجلس ملی و قوه قضائیه برای ما از خارج از کشور شکست خورد.

وی افزود: (سیاست آمریکا) در برابر واقعیت قدرتمند عملکرد جمهوری‌خواهانه نهادهای دموکراتیک ونزوئلا شکست خورد، چنان که (این شکست، پیش از این) نشان داده شده و از این پس نیز نمایان خواهد شد.

مادورو تاکید کرد: امپراتوری آمریکا و نمایندگان آن در ونزوئلا، ذره‌ای شرم ندارند تا از خود انتقاد کنند و بگویند ما اشتباه کردیم و در ونزوئلا شکست خوردیم.

رئیس‌جمهوری ونزوئلا در همین راستا از برایان نیکولز معاون وزیر امور خارجه آمریکا در نیمکره غربی دعوت کرد تا به این کشور آمریکای لاتین سفر کند تا ضمن مشاهده یکپارچگی موجود بین قوای این کشور از نحوه قانونگذاری در ونزوئلا مطلع شود.

مادورو از آمریکا و مخالفان دولت خواست تا از دست‌درازی به حقوق مردم ونزوئلا برای سرقت منابع دولتی در خارج از کشور از طریق موسسات دروغین خود دست بردارند.

پس از انحلال دولت موقت، فعالیت سفارت ونزوئلا در آمریکا که از سال ۲۰۱۹ تحت کنترل خوان گوایدو رهبر مخالفان بود، متوقف شد.

نمایندگان پیشین مجلس ملی ونزوئلا در نشستی مجازی با انحلال دولت موقت به ریاست گوایدو موافقت کردند. مخالفان دولت ونزوئلا که مشروعیت پارلمان برگزیده شده در سال ۲۰۲۱ را نیز به رسمیت نمی‌شناسند، همچنین توافق کردند تا به فعالیت قوه مقننه منتخب خود (در قالب پارلمان سال ۲۰۱۵) ادامه دهند. این فعالیت، صرفا برای تصویب قوانین در مورد دارایی‌های خارجی ونزوئلا است که توسط دولت موقت کنترل می‌شود. حزب دولت نیکلاس مادورو رئیس‌جمهوری ونزوئلا توانست در سال ۲۰۲۱، اکثریت کرسی‌های مجلس را به دست آورد.

گوایدو در ژانویه ۲۰۱۹ با حمایت دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری وقت آمریکا (۲۰۱۷-۲۰۲۱)، به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا معرفی و بمباران تحریم‌ها علیه ونزوئلا به منظور سرنگونی دولت مادورو آغاز شد.

به گفته رسانه‌ها، انحلال دولت موقت و همچنین حذف گوایدو از رهبری مخالفان، اعتراف به شکست جناح راست و پیروزی مادورو است.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 0
    شکست، نفتی است که در وسط جنگ انرژی با روسیه، داری به آمریکا میدی.
  • IR ۱۱:۲۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 0
    صحبت هاش مصرف داخلی داره.
  • IR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 0
    از وزیر امریکا از دعوت کرده بره دولت و ساختار اونجا رو ببینه ؟؟!!
  • IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۰
    1 0
    اره تو رو راست میگی عمو سبزی فروش
  • صالح IR ۰۹:۵۰ - ۱۴۰۱/۱۰/۲۶
    0 0
    چه حرفهای آشنایی !!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس