امیرعبداللهیان: جنگ در اوکراین را راه‌حل نمی‌دانیم

وزیر امور خارجه در دیدار معاون دبیرکل سازمان ملل گفت: ایران به هیچ طرفی در جنگ اوکراین کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه‌حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.

به گزارش مشرق، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری که به تهران سفر کرده، روز سه‌شنبه پنجم اردیبهشت ماه با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در محل وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد.

موضوعات مورد اهتمام مشترک از جمله شرایط و وضعیت انساندوستانه در کشورهای سوریه، یمن، افغانستان و نیز اوکراین از جمله مباحث مورد گفت‌وگو در این دیدار بود.

طرفین در این دیدار، آخرین تحولات حوزه بشردوستانه و ظرفیت‌های همکاری در این حوزه را مورد گفت‌وگو و تبادل نظر قرار دادند.

وزیر امور خارجه ایران با اشاره به میزبانی جمهوری اسلامی ایران از چند میلیون آواره و مهاجر از کشور افغانستان، بر حمایت سازمان ملل در زمینه ایجاد زیرساخت مناسب برای رفع نیازهای آنان تأکید کرد.

امیرعبداللهیان درباره اوکراین نیز با تشریح مواضع اصولی جمهوری اسلامی ایران در ارتباط با این منازعه تصریح کرد: ایران به هیچ طرفی در جنگ کمک نظامی نمی‌کند و جنگ را راه حل نمی‌داند و از حاکمیت و تمامیت ارضی همه کشورها از جمله اوکراین حمایت می‌کند.

مارتین گریفیتس نیز در این دیدار وزیر امور خارجه ایران را در جریان تلاش‌های خود در ارتباط با مسائل انساندوستانه قرار داد و دیدگاهش در خصوص وضعیت انسانی در افغانستان و اوکراین را تشریح کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    بله معلومه اینایی که کمک میکنن ایرانی نیستن لبنانی فلسطینی هستن و فقطشناسنامه ایرانی دارن
  • ES ۱۱:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    2 0
    اوکراین به ما چه! روسیه به ما چه!؟ جنگ عراق ملت ایران هزار هزار کشته می داد به روسیه و اوکراین و غرب و شرق ربطی داشت کسی ککش می گزید از قتل عام شیمیایی ملت بدبخت ایران که حالا جنگ اونا به ایران ربط داشته باشه! دعوایی بین دو همسایه خودشان به هم نزدیکترند خودشان باید تمامش کنند!
  • عمیر IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    0 0
    تو گفتیو ما باور کردیم ، دستتون خیلی وقته رو شده حاجی جون !
  • عمیر IR ۱۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۶
    1 0
    ننگ بر حمایت کننده از متجاوز ، هزاران ننگ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس