کد خبر 1483367
تاریخ انتشار: ۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
گریفیتس: تبادل‌نظرهای سازنده‌ای در ایران داشتیم

معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری پس از دیدار با وزیر خارجه ایران، تبادل‌نظرها را سازنده‌ توصیف کرد.

به گزارش مشرق، «مارتین گریفیتس» معاون دبیرکل سازمان ملل در امور بشردوستانه و کمک‌های اضطراری امروز (سه‌شنبه، ۵ اردیبهشت) پس از دیدار و گفت‌گو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه در جمع خبرنگاران گفت: تبادل نظرهای سازنده‌ای داشتم. دولت ایران روابط نزدیکی با ما داشت و امیدواریم شاهد گسترش روابط باشیم.

وی افزود: باید ظرفیتها را محقق کنیم تا شاهد صلح در یمن باشیم و آبادی و صلح را برای مردم یمن به ارمغان بیاوریم.

گریفیتس درباره تحریم‌ها علیه ایران نیز گفت: نهادهایی مثل سازمان ملل در هر جا که تحریم اعمال می‌شود، نهایت تلاش خود را می‌کند تا آثار تحریمها را کاهش دهد و ایران نیز از این امر مستثنی نیست.

وی در پاسخ به سؤالی درباره رویکرد دوگانه سازمان ملل در خصوص کمک به سوریه در پی زلزله اخیر اظهار داشت: موافق نظر شما نیستم که این کمکها به ترکیه روانه شد، ما به سوریه هم کمک کردیم. کانون زلزله در ترکیه رخ داد و حجم تلفات و خسارات در ترکیه بیشتر بود.

گریفیتس افزود: هیچگونه استاندارد دوگانه‌ای نداشتیم. زلزله در دو کشور واقعا تاسف بار بود. در این تراژدی‌ها هر چقدر کمک کنید شاید کافی نباشد.

معاون دبیرکل سازمان ملل درباره اقدامات سازمان ملل درباره یمن نیز گفت: مهمترین اقدامی که برای مردم یمن اعم از کودک، زن و مرد می‌شود انجام داد، بحث صلح است، برقراری صلح و آتش بس و برقراری تجارت و .. ضرورت دارد. اکنون که فرصتی فوق العاده‌ برای صلح ایجاد شده، باید از آن استفاده کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس