کد خبر 1484152
تاریخ انتشار: ۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۱۴
زمان سفر قلعه‌نویی به قطر مشخص شد

سطح پایین تورنمنت کافا و در دسترس نبودن حریفان قدرتمندتر برای جایگزینی، سبب شده تا فیفادی خرداد تبدیل به یک چالش برای امیر قلعه‌نویی شود.

به گزارش مشرق، تیم ملی فوتبال ایران بر اساس برنامه پیشنهادی فدراسیون فوتبال قرار است در فیفادی خردادماه در تورنمنت کافا شرکت کند، البته با توجه به سطح پایین این تورنمنت هنوز امیر قلعه‌نویی پاسخ قطعی برای حضور تیم ملی را در کافا نداده است و حضور در این تورنمنت به نظر سرمربی تیم ملی بستگی دارد.

تورنمنت کافا بر اساس برنامه اعلام شده در روزهای ۲۲ تا ۳۰ خرداد به میزبانی قرقیزستان و ازبکستان برگزار می شود و تیم کشورمان در گروه اول با تیم های قرقیزستان و افغانستان همگروه شده است، ازبکستان، عمان، تاجیکستان و ترکمنستان هم در گروه دوم قرار گرفته‌اند.

پیش از این قرار بود تیم های روسیه و کنیا هم در کافا شرکت کنند، دو تیمی که سبب شده بود قلعه‌نویی هم از حضور تیم ملی در این تورنمنت حمایت کند، با این حال منتفی شدن حضور روس‌ها و کنیا سبب شده وی برای رفتن تیم ملی به کافا به شک و تردید بیفتند.

با توجه به سطح پایین این تورنمنت، قلعه‌نویی هنوز جواب قطعی را به فدراسیون اعلام نکرده و معتقد است که تیم ملی از فرصت فیفادی خرداد باید برای بازی با تیم های قوی‌تری استفاده کند تا با آمادگی بیشتری مهیای حضور در جام ملت‌ها شود.

با این حال مشکل پیدا کردن حریف تدارکاتی در فاصله کمتر از ۴۰ روز تا فیفادی ماه خرداد سبب شده برنامه‌ریزی تیم ملی با یک چالش بزرگ روبرو شود. با توجه به برنامه پر و فیکس شده اکثر تیم‌ها، فدراسیون فوتبال کار سختی برای هماهنگی بازی تدارکاتی جدید دارد و قلعه‌نویی هم پس از دیدار این هفته با تاج اعتراف کرد که یکی از مشکلات تیم ملی برای فیفا دی خرداد انتخاب حریف جایگزین است.

در چنین شرایطی به نظر می رسد اولویت قلعه‌نویی عدم شرکت در کافا و بازی با حریفان قوی‌تر در فیفادی ماه آینده است با این حال با توجه به مشکل پیدا کردن حریف تدارکاتی، تیم ملی در نهایت شاید مجبور شود علی رغم میل قلعه‌نویی جهت حضور در کافا راهی بیشکک شود، مگر اینکه فدراسیون بتواند برنامه قوی‌تری را برای تیم ملی نهایی کند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • ایرانی با غیرت IR ۱۶:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    در زمان مرحوم ایویچ وقتی تیم ملی ایران میخواست خودش را برای جام جهانی 1998 فرانسه در پاریس اماده کند بیشتر بازی های تدارکاتی اش را با تیم های باشگاهی پرقدرت برگزار کرد نمونه اش سفر به فرانسه در بهار 1377 به فرانسه و بازی با سه تیم باشگاهی نانت و سنت اتین و گانت بود که فقط یک تساوی 2-2 مقابل نانت به دست اورد. با تیم آ.اس.رم معروف ایتالیا هم که 7-0 شکست خورد و ایویچ برکنار شد. پس بهتر است در صورت عدم یافتن تیم ملی برای بازی تدارکاتی با تیمهای باشگاهی پرقدرت و منسجم روبرو شویم تا ایرادات تیم ملی مشخص شوند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس