کد خبر 1484380
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۱

به گزارش مشرق، پس از سفیر اخیر رضا پهلوی به سرزمین‌های اشغالی که با حواشی گسترده و توهم برخی طرفداران وی مبنی بر حمایت اسرائیل از به قدرت رساندن او و تغییر نظام سیاسی ایران همراه شده بود حالا خبری منتشر شده که حاکی از طرح ویژه نمایندگان مجلس رژیم صهیونیستی "کنست" با همراهی الی کوهن وزیر خارجه به منظور تجزیه ایران و حمایت از تشکیل کشور خیالی "آذربایجان جنوبی" است.

یک کاربر شبکه اجتماعی توئیتر در مطلب چند بخشی به جزئیات این طرح پرداخته است:

۱-جزئیات بیشتر از طرح نمایندگان کنست برای حمایت از تشکیل "آذربایجان جنوبی"

ظاهرا پس از سفر اخیر الی کوهن وزیر امور خارجه اسرائیل به باکو، جامعه یهودیان آذربایجان از کوهن می خواهند برای تحت فشار قرار دادن ایران برای "توقف ظلم به اقلیت آذری" در شمال غرب ایران، وارد عمل شود.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۲- پس از بازگشت کوهن به اسرائیل، ۳۲ نفر از اعضای کنست در نامه‌ای به وزیر خارجه با اشاره به درخواست جامعه یهودی آذری، خواستار حمایت هر چه بیشتر کوهن از خواسته های آنها در قبال مردم آذری در ایران می شوند.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۳- در این نامه به محتوای زیر اشاره شده است: رژیم آیت الله سالهاست به بهانه آرمان فلسطین دست به حمایت از گروه های تروریستی فلسطینی و حمله به منافع اسرائیل زده است؛ آنها حتی ظلم و غارتگری خود را علیه اقلیت آذری در ایران نیز اعمال می کنند ...

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۴- این بزرگترین اقلیت قومی در ایران با بیش از ۲۰ میلیون نفر است؛ رژیم با محدود کردن حق اقلیت آذری برای گسترش میراث خود و "آموزش به زبان مادری" و حتی جلوگیری از ثبت "نام آذری" در شناسنامه سیاست نسل کشی فرهنگی را اجرا می کند

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۵- اقلیت آذری در اعتراضات اخیر علیه رژیم بسیار فعال بوده و برخی از اعضای آنها در زندان دست به اعتصاب غذا زده اند (احتمالا اشاره به حسین رونقی)؛ همچنین علی رغم سرکوب گسترده رژیم، آنها در شهر تبریز به فعالیت سازمان یافته خود ادامه می دهند و چندین کانال تلگرامی راه اندازی کرده اند.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۶- فراموش نکنید که مردم آذربایجان همواره در طول تاریخ با یهودیان روابط حسنه داشته اند و جامعه یهودیان آذربایجان از آزار و اذیت آنها در ایران بسیار نگران است؛ لازم به ذکر است که آذربایجان در سالهای اخیر متحد قوی ما در منطقه بوده است.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۷- کسب حمایت بین المللی به اندازه گسترده برای آرمان‌های ملی مردم آذربایجان جنوبی، ضربه مهلکی به رژیم آیت‌الله خواهد بود و اگر کشور مستقل آذربایجان جنوبی ایجاد شود اسرائیل متحد دیگری در منطقه در کنار جمهوری آذربایجان به دست خواهد آورد.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

۸- حمایت از آنها همچنین اقدام سیاسی مناسبی در راستای براندازی رژیم آیت الله خواهد بود که برای حدود سه دهه در تأمین مالی و تسلیحاتی حزب الله، گروه های فلسطینی و سازمان PKK نقش داشته است.

هدیه ویژه مجلس رژیم صهیونیستی برای رضا پهلوی!

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 17
  • در انتظار بررسی: 45
  • غیر قابل انتشار: 5
  • ایرانی IR ۱۱:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    صهیونیستها و ربع پهلوی و تمام وطن فروشان تجزیه طلب متوهم به قربان ایران و ایرانی و آذریهای با غیرت بروند!
    • IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      18 8
      ان شاءاللّه به زودی و هم زمان با فروپاشی و نابودی صهیونی ها استان های آذربایجان شمال و نخجوان هم به کوری چشم این کیان جعلی بار دیگر به مام میهن ایران اسلامی ملحق خواهند شد!
    • IR ۲۱:۵۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
      1 5
      پاینده ایران وایرانی🇮🇷
  • IR ۱۱:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    63 82
    در رویاهای شیرینی بسر میبرند که عنقریب تبدیل به کابوس خواب و بیدارشان خواهد شد.
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    البته حیفه این بی شرفها رو با حیوان به دردبخور و مفیدی مثل شتر مقایسه کنیم اما در مثل جای مناقشه نیست. شتر در خواب بیند پنبه دانه .... گهی لپ لپ خورد گه دانه دانه
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    امید که سیستم حکومتی با حاکمان اصلی مدارا نماید
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    45 71
    الان دیگه وقت تو دهنی زدن به الهامه
  • ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    به عنوان یک آذری زبان به جانیان صهیونیستی میگویم : شما دیگه خفه !
  • IR ۱۲:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    46 2
    پس چه زمانی روسیه میره برای اودسا
    • IR ۱۸:۱۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
      2 28
      مگه اودسا چی داره.نهایتا چند تا کشتی میخوان پهلو بگیرن که اونم با پهپاد میره هوا... تو بگو تورم اروپا کی از دو رقمی بودن خارج میشه...
  • علی افصحی IR ۱۳:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    2 61
    اظهار نظرها و طرح های رژیم صهیونیستی در بارهٔ ابرقدرت ایران اسلامی ، یادآور آن آدم احمقی است که با یک پیاله ماست کنار دریا رفته و با خود می گوید اگر ماست بر دریا بریزم چه دوغی خواهد شد « یک دریا دوغ »! حالا ماجرای رژیم صهیونیستی که در سراشیبی سقوط قطعی است نه تنها در اثر مبارزات مبارزان فلسطینی بلکه به خاظر شورش همگانی افراد جمع آوری شده از همهٔ جهان و جا داده شده در سرزمین های اشغالی ، است که عمر دولت های صهیونیستی را به کم تر از حتی چند ماه رسانده! آنوقت وزیر خارجهٔ جدید این رژیم بی پایه که معلوم نیست تا کی منقضی خواهد شد، به استان سابق ایران بزرگ « جمهوری آذربایجان » رفته و برای کلاهبرداری از آذربایجان جنوبی ( آذربایجان ایران اسلامی ) سخن گفته ! آذربایجانی که نود و نه درصدش شیعهٔ مولی علی بوده و از پیشگامان نبرد برای محو اسرائیل غاصبند و در این بین فقط چند ده نفر یهودی آن هم ضد صهیونیزم زندگی می کنند و در مجلس شورای اسلامی هم نماینده دارند، سخن گفته ، سخنان سستی که جز علیف از آن « خر کیف » نمی شود. علیفی که با چشم پوشی از ضعف های جدی فلسفی و نظام حاکمیتی مارکسیتی ، به خاطر حماقت امثال علیف نادان حکومت اصلی کمونیستی نابود شد ! حالا علیف که از انتقام مردم شوروی سابق قسر در رفته و حکومت « ریز» متزلزلی برای خود ترتیب داده ، با حماقت دیگر می خواهد با راه دادن به صهیونیست ها به آذربایجان جدا مانده از ایران اسلامی ، علیه میهن اصلی آذربایجان ، یعنی ابرقدرت ایران اسلامی مثلاً اقدام شیطانی بکند. این کوتوله ها نمی دانند که با تداوم خباثت های خود جز جلو انداختن هلاکت خود نتیجه‌ای در بر نخواهد داشت. بازماندهٔ پهلوی های جلاد هم با رؤیت این خباثت ها قطعاً یقین پیدا می کند که نه تنها راهی به ایران اسلامی نخواهد داشت بلکه هر بار که به حماقتی چون سفر به سرزمین های اشغالی انجام می دهد هستی خود را به حراج می گذاشته و سرنوشتی جز پدر و پدر بزرگ تجزیه طلبش نخواهد داشت ، گور به گور شدن و در خاک بیگانه مدفون شدن است.
  • امید IR ۱۳:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    در خصوص اسراییل و تجزیه ایران باید گفت شتر در خواب بیند پنبه دانه. اما در خصوص « کره الاغ کدخدا ». می گوئیم عزیز جان اگر از اسراییل آبی گرم می شد برای بابات گرم می شد که در حاکمیت قرار داشت و همه امکانات ایران در اختیارش بود نه برای توی وامانده دربدر که سرباری و کاسه گدایی در دست .
  • IR ۱۶:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    4 4
    مسئولین شریف قصد ندارن اقدامی علیه این همه گستاخی باکو و تل آویو انجام بدن؟
  • IR ۱۸:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    8 4
    بنده به عنوان یک آذری میگویم غلط می کنند اینها الان فهمیدن که از کردها هیچ سودی براشون نمی‌رسه الان دست گذاشتن رو مردم آذربایجان ایران نه آذربایجان از ایران جدا میشه نه ایران از آذربایجان و نه کردستان
  • IR ۲۲:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 4
    این چه ربطی به رضا پهلوی داره؟ فقط خواستی پهلوی رو بکوبی
  • احمد IR ۲۲:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 1
    گذر زمان همه چیز را مشخص میکنه الله اکبر
  • غلامحسین IR ۱۰:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    1 4
    به عنوان کسی که نیاکانم از اهالی بادکوبه بودند عرض می کنم. هرگز شیعیان خاندان پاک رسول الله ص در دو سوی خط جعلی مرزهای شمال غرب اجازه خیانتی دوباره را به دشمنان ایران بزرگ را نخواهند داد. همچون سپاهیان امام حسین ع در رکاب فرزند برومند ایشان امام خامنه ای (جانم فدایش)آماده سربازی در راه میهن عزیزمان هستیم. جاودان باد یاد سردار جنگل، سرداران ستارخان و باقرخان، شهیدان حمید و مهدی باکری، آیات عظام علی و محمد حسین طباطبایی رض و تمام آزادگانی که با جان عزیز خود در راه اعتلای اسلام حماسه ها رقم زدند.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس