کد خبر 1484631
تاریخ انتشار: ۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۲:۳۹
رسوایی تسلیحات ارسالی غرب به اوکراین

رسانه‌های غربی خبر دادند که بخشی از تسلیحاتی که کشورهای غربی اخیرا به اوکراین ارسال کرده‌اند برای عملیات در میدان نبرد کاربردی ندارند.

به گزارش مشرق، یک منبع در وزارت دفاع اوکراین اعلام کرد که ۲۰ توپ هاوترز که ایتالیا اخیرا و طی سال ۲۰۲۳ به اوکراین ارسال کرده برای عملیات جنگی کاربردی ندارد.

به گزارش روزنامه فایننشال تایمز، این تنها مشکل تجهیزات نظامی نیست که کی‌یف از همپیمانان غربی خود دریافت کرده و باید با توجه به آنها آمادگی خود برای انجام ضد حمله را ارزیابی کند.

هفته پیش بود که مجله اکونومیست خبر داد که جنگنده‌های میگ-۲۹ که اخیرا اوکراین از لهستان و اسلواکی دریافت کرده برای پرواز آمادگی نداشته و اوکراین از قطعات این جنگنده‌ها به عنوان قطعات یدکی استفاده کرده است.

در ماه مارس گذشته، دولت اسلواکی با انتقال ۱۳ جنگنده میگ-۲۹ به اوکراین موافقت کرده بود.

بر اساس گزارش‌ها، سه جنگنده‌ای که به اوکراین تحویل داده شده فاقد پیشران بودند.

وزارت دفاع روسیه در تازه‌ترین اطلاع رسانی خود درباره جنگ اوکراین از تلفات و خسارات گسترده کی‌یف در نبرد شبانه روز گذشته در دونتسک خبر داد.

منابع رسانه‌ای از مسکو پایتخت روسیه خبر دادند، وزارت دفاع این کشور اعلام کرد که صدها نظامی اوکراینی و مزدوران آنها ظرف ۲۴ ساعت گذشته کشته شدند.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، در بیانیه روز شنبه (امروز) وزارت دفاع روسیه آمده است که ۵۷۵ نظامی و مزدور اوکراینی در نتیجه درگیری‌ها در دونتسک کشته شدند.

طبق این بیانیه، همچنین طی همین درگیری‌ها دو تانک، سه خودروی زرهی، دو واحد توپخانه خودکششی و دو سیستم راداری شناسایی راکت‌ها و خمپاره‌ها ساخت آمریکا، از بین رفتند.

آمار وزارت دفاع روسیه درباره تلفات و خسارات اوکراین در شرایطی مطرح شده که دو کشور از پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰ در حال درگیری هستند. مسکو بعد از اعلام استقلال جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک، استقلال این مناطق از اوکراین را به رسمیت شناخت و روسیه به درخواست آنها برای اعزام نیروی نظامی، جواب مثبت داد. بعد از این تحولات، همه پرسی درباره الحاق این مناطق به روسیه برگزار شد و طبق این همه پرسی، این مناطق به روسیه ملحق شدند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۰:۱۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 6
    روسیه در هم کوبیده شده و از قفقاز جنوبی خارج شده و تورک ها می آیند بساط دولت ملت ۹۷ ساله ی ایران را جمع میکنن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس