کد خبر 1484836
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۴۹
مرکل: هر کاری در توانم بود برای جلوگیری از جنگ اوکراین کردم

آنگلا مرکل صدراعظم سال‌های ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ آلمان اعلام کرد که او هر کاری که در توانش بود برای جلوگیری از جنگ روسیه و اوکراین انجام داد.

به گزارش مشرق، آنگلا مرکل صدراعظم سابق آلمان ضمن حمایت از تلاش‌ دیپلماتیک برای حل جنگ اوکراین، از کارنامه خود در زمینه تلاش برای جلوگیری از این جنگ دفاع کرد.

در شرایطی که برخی احزاب آلمانی از مواضع دولت کنونی در رابطه با روسیه انتقاد دارند، صدراعظم سابق آلمان درباره جنگ اوکراین و تلاش برای رایزنی با روسیه اظهارنظر کرد.

به گزارش خبرگزاری تاس، آنگلا مرکل طی مصاحبه با روزنامه «دی زایت» این کشور گفت: من هر کاری که در توانم بود برای جلوگیری از این وضعیت (جنگ روسیه و اوکراین) انجام دادم».

وی که از ۲۰۰۵ تا ۲۰۲۱ صدراعظم آلمان بود، در این مصاحبه تصریح کرد: «این واقعیت که این تلاش شکست خورد، دلیلی برای این نبود که تلاش کردن برای این کار، اقدامی نادرست بود».

صدراعظم سابق آلمان ضمن دفاع از مواضع خودش در قبال روسیه به سابقه تلاش‌هایش برای حل بحران در سال ۲۰۱۴ پس از همه پرسی جدایی کریمه از اوکراین و درگیری‌ها در در منطقه شرقی دونباس اشاره کرد.

آنگلا مرکل با تاکید بر نگرانی بسیار خود درباره وضعیت اوکراین افزود: «من از تلاش‌های دیپلماتیک حمایت می‌کنم. در کمال تاسف، تعداد کمی از افراد بودند که علاقه ای به این موضوع (حل دیپلماتیک بحران اوکراین) نداشتند».

وی تاکید کرد که شورای اروپا، آلمان و فرانسه در سال ۲۰۱۴ برای حل بحران در شرق اوکراین تلاش کردند.

صدراعظم سابق آلمان از رایزنی‌های فراوان خود با «پترو پوروشنکو» رئیس جمهور سابق اوکراین و «ولودیمیر زلنسکی» رئیس جمهور کنونی خبر داد و گفت: «رئیس‌جمهور زلنسکی به شدت از توافقات مینسک انتقاد کرد. او قبلا این را در جریان مبارزات انتخاباتی خود گفته بود و خاطرنشان کرد که آن را غیرقابل اجرا می‌داند».

آنگلا مرکل در مصاحبه با روزنامه آلمانی افزود، از نظر رهبران اوکراین توافقات مینسک نامحبوب و اجرای آن از نظر سیاسی بسیار سخت بوده است.

اظهارات جدید صدراعظم سابق آلمان درباره جنگ روسیه و اوکراین و توافقات مینسک در شرایطی مطرح شده که او در مصاحبه هفتم دسامبر ۲۰۲۲ با روزنامه «دی زایت» درباره توافقات میسنک سال ۲۰۱۴ اظهارنظر جنجالی مطرح کرده بود. آنگلا مرکل گفته بود که توافقات مینسک تلاشی برای خریدن زمان برای اوکراین بود.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    0 0
    جالبه در حزب راست هست ولی رفتارش همواره به نفع چپ بوده! خب با این پیشینه کی باورش میشه این چی میگه البته اگر معکوسش کنی با کارهاش جور در میاد!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس