کد خبر 1485003
تاریخ انتشار: ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۹:۵۱
سفر «الی کوهن» به مقر اتحادیه اروپا با «محوریت ایران»

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی در پی دیدار با مسئول سیسات خارجی اتحادیه اروپا برای اتخاذ مواضع سخت‌ترعلیه تهران در نشست آتی شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی است.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای صهیونیستی عصر یکشنبه از سفر وزیر خارجه این رژیم به «بروکسل» در بلژیک و رایزنی با مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه ایران خبر دادند.

به نوشته روزنامه «یدیعوت آحارونوت»، «الی کوهن» وزیر امور خارجه (رژیم) اسرائیل روز دوشنبه به بروکسل سفر می‌کند تا با «جوزپ بورل» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در زمینه ایران دیدار کند.

کشورهای غربی به رهبری آمریکا و رژیم صهیونیستی در سال‌های گذشته ایران را به پیگیری اهداف نظامی در برنامه هسته ای این کشور متهم کرده‌اند. ایران قویاً این ادعاها را رد کرده است. ایران تاکید می‌کند به عنوان یکی از امضاکنندگان پیمان منع گسترش سلاح‌های اتمی (ان‌پی‌تی) و عضوی از آژانس بین المللی انرژی اتمی، حق دستیابی به فناوری هسته‌ای را برای مقاصد صلح آمیز دارد.

به نوشته این روزنامه، هدف از این دیدار بهبود روابط با بورل و متقاعد کردن او برای اتخاذ مواضع سخت‌تر علیه تهران در نشست ژوئن شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در «وین» است.

جدای از مواضع در مورد مسائل سیاسی و نظامی، اظهارات بورل در مورد وضعیت دموکراسی در فلسطین اشغالی در جلسه اخیر پارلمان اروپا نیز به مذاق مقامات صهیونیستی خوش نیامده است.

ایران در سال ۲۰۱۵ به توافقی با کشورهای موسوم به گروه ۱+۵ برای حل و فصل تنش‌ها بر سر برنامه هسته‌ای خود دست پیدا کرد. علی‌رغم اذعان آژانس بین‌المللی انرژی اتمی به پایبندی ایران به تمامی تعهداتش، دولت آمریکا در اردیبهشت‌ماه سال ۱۳۹۷ به صورت یکجانبه از این توافق خارج شد.

از سوی دیگر، رژیم صهیونیستی تنها دارنده سلاح‌های هسته‌ای در منطقه غرب آسیاست و با حمایت‌های آمریکا برنامه تسلیحات اتمی خو را از نظارت‌های بین‌المللی دور نگاه داشته است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس