تاکید قالیباف و لاریجانی بر تدوین شیوه‌نامه همکاری مجلس و مجمع

سخنگوی هیات رئیسه مجلس گفت: این جلسه با هدف هماهنگی و هم افزایی تشکیل، و روسای مجمع و مجلس بر شکل گیری دستورنامه بین دو ‌نهاد تأکید کردند.

به گزارش مشرق، سید نظام الدین موسوی در حاشیه نشست مشترک امروز دوشنبه مجلس شورای اسلامی ‌و مجمع تشخیص مصلحت نظام در جمع خبرنگاران، گفت: مجلس طی چند سال گذشته جلسات هماهنگی و ‌هم افزایی با سایر قوا داشته است که اثرات و ‌نتایج خوبی هم داشته است. بعد از تأکیدات رهبر معظم انقلاب در روز عید فطر مبنی بر ضرورت هماهنگی و ‌هم افزایی بیشتر قوا و مراکز تصمیم گیری و تصمیم سازی کشور انگیزه برای برگزاری این جلسات بیشتر شد.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: با توجه به مسائل و ‌موضوعات فی مابین مجلس و مجمع در امتداد جلسات گذشته و تأکیدات مقام‌ معظم رهبری، جلسه امروز به دعوت رئیس مجلس شورای اسلامی تشکیل شد. در این جلسه، شورای هماهنگی مجلس، متشکل از اعضای هیات رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس میزبان جلسه بودند و همچنین از رئیس و اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام دعوت شده بود. البته در جلسه علاوه بر رئیس مجمع آیت الله صادق آملی لاریجانی، حجت الاسلام ‌والمسلمین غلامحسین محسنی اژه ای رئیس قوه قضاییه به عنوان عضو و رئیس کمیسیون حقوقی و قضایی مجمع تشخیص مصلحت نظام حضور داشتند.

موسوی تصریح‌ کرد: هدف جلسه هماهنگی، هم‌افزایی و همفکری مجلس و ‌مجمع تشخیص درباره مسائل اساسی و ‌کلان کشور و تعاملات و موضوعات فی ما بین بود.

وی یادآور شد: مجلس شورای اسلامی و ‌مجمع تشخیص مصلحت نظام جایگاه قانونی خود را دارند و وظایف آنها صراحتا در قانون اساسی آمده و در حوزه بخش مربوط به داوری مجمع تشخیص بین مجلس و شورای نگهبان سالهاست کار صورت می‌گیرد و این موضوع تقریبا نهادینه شده و اختلاف بسیاری در این زمینه وجود ندارد، جز موارد مربوط به تاخیر در داوری مجمع که برخی نمایندگان هم نسبت به آن گلایه دارند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی ادامه داد: بخش عمده ضرورت هماهنگی و هم افزایی درباره موضوع هیات عالی نظارت بر سیاست های ‌کلان نظام است که از جانب رهبر انقلاب به مجمع ارجاع و این هیات شکل گرفته است، فرایند شکل گیری هیات و اعمال نظرات درباره قوانین در حال انجام است لذا طبیعی است که در ابتدا تفاسیر مختلف یا احیاناً ناهماهنگی و اختلاف نظرهایی وجود داشته باشد؛ مخصوصا راجع به موضوع بودجه ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ ابهامات و اختلاف نظرهایی خود را نشان داد که بعضا نماینده‌ها به آنها پرداختند. بخش عمده جلسه امروز ناظر بر این مساله بود.

موسوی افزود: رئیس مجمع تشخیص مصلحت نظام یک بحث تفصیلی از تاریخچه شکل گیری هیات عالی نظارت را بیان کردند و ضرورت تفکیک کار ویژه‌های مجمع و هیات عالی نظارت را تبیین کردند. اعضای شورای هماهنگی مجلس نیز دغدغه‌ها درباره موضوعات فی مابین را مطرح‌ کردند.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی افزود: جلسات ادامه خواهد داشت به ویژه اینکه از نتایج خوب این جلسه که روسای مجلس و مجمع بر آن تاکید داشتند، تداوم جلسات و شکل گیری چارچوب و دستور هماهنگی‌ها برای تداوم جلسات و هماهنگی ها بود

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 7
  • غیر قابل انتشار: 3
  • IR ۲۰:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    29 1
    مردم راضی نیستند آرامش حضرات بهم بخوره ، چند صباحی دیگر صبر می کردید .
  • IR ۰۰:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 1
    رییسی چرا دعوت نشد یا نیامد؟ بوداره دم انتخابات
  • م IR ۱۰:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    10 1
    به امید رهایی مردم ایران از عوامفریبی و دروغ
  • کارشناس IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 0
    جلسه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس