مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیات عالی نظارت هم اینگونه است که نباید مصوبات مجلس مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد.

به گزارش مشرق، الیاس نادران در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه ۲۳ اسفند ماه) مجلس شورای اسلامی در تذکر شفاهی، اظهار داشت: در هیچ جای آئین‌نامه نیامده که باید مجلس شورای اسلامی نظر مجمع تشخیص مصلحت نظام را در مصوبات تأمین کند.

وی متذکر شد: در گذشته رویه اینگونه بود که اگر مجمع تشخیص مصلحت نظام نظراتی داشت، به شورای نگهبان می‌داد و شورای نگهبان آن را به مجلس ارسال می‌کرد و نسبت به آن اصرار هم نداشت، اما الان رویه تغییر یافته است.

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: درباره بودجه نه مجمع تشخیص مصلحت نظام، بلکه هیأت عالی مجمع تشخیص مصلحت نظام اظهارنظر می‌کند و آنجا کارمندی نشسته و آنها را به مجلس شورای اسلامی منتقل می‌کند. باید از شأن مجلس دفاع شود.

محمدباقر قالیباف در پاسخ به این تذکر، گفت: مجمع تشخیص مصلحت نظام در حوزه بودجه دخالت ندارد و تصمیمات هیأت عالی نظارت هم بر اساس بند ۲ اصل ۱۱۰ است که نباید مصوبات مجلس شورای اسلامی مغایرتی با سیاست‌های کلان داشته باشد و آن هم از طریق شورای نگهبان ارسال می‌شود، یعنی ارتباطی با مجمع ندارد و حتماً شورا باید به مجلس ارائه دهد.

رئیس مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: البته ممکن است در روش اشکالاتی باشد که بنده به این موضوعات معترض می‌شوم، اما به هر حال هیأت عالی نظارت می‌تواند در موضوع مغایرت با سیاست‌های کلی ورود کند و آن را از طریق شورای نگهبان به مجلس شورای اسلامی ارائه کند و باید این رویه دنبال شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 3
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
    0 1
    چه فرقی ميکنه کی دخالت کنه کی دخالت نکنه و قتی پولا قراره اختلاس بشه
    • IR ۲۱:۴۰ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      میشه زر نزنی؟
    • IR ۲۱:۴۳ - ۱۴۰۱/۱۲/۲۳
      0 0
      پس چرا خرج سازندگی کشور میشه دماغ سوخته؟ نکنه نذاشتن اختلاس کنی؟ قصد تهمت ندارم فقط سوال بود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس