کد خبر 1485418
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۱۳
فنایی: با این زیرساخت‌ ورود VAR به فوتبال ما حرام است/ در چیدمان داوری رفیق‌بازی وجود دارد

کارشناس داوری فوتبال ایران درباره ورود کمک داور ویدیویی گفت: با وجود زیر ساخت اسف‌بار در فوتبال ما، ورود VAR حرام است.

به گزارش مشرق، محمد فنایی در خصوص اشتباهات داوری و تاثیر VAR اظهار داشت: ما از هر مسئولی که ارتباط داریم درخواست ورود کمک داور ویدیویی را داریم اما گوش شنوایی وجود ندارد. در فوتبال امکانات خیلی ضعیف است. داوران دوست دارند که وضعیت اصلاح شود و آبروی خودشان را حفظ کنند. این نکته هم گفتنی است که در حال حاضر نیمکت‌ها در حال دریافت کارت‌های بیشتری هستند و این مسئله یک فاجعه است. اصلا احترام متقابل بین داور، مربی و بازیکن در ایران وجود ندارد و این یک بحث فرهنگی است نباید بازیکنان به راحتی به داوران تعرض کنند.

وی ادامه داد: ما هم ورود کمک داور ویدیویی را دوست داریم اما با وجود زیر ساخت‌های اسف‌بار ورود VAR برای ما حرام است. باید بحث‌های فرهنگی را سریع حل کنیم و مسئولین باید به این مسئله را در وهله اول رسیدگی کنند.

بیشتر بخوانید:

دوباره به پرسپولیس آپشن غیرقانونی می‌دهید؟ +فیلم

کارشناس داوری فوتبال درمورد تجهیزات داوری عنوان کرد: وقتی در یک بازی پنالتی اعلام می‌شود، کمک داور نمی‌تواند با داور اصلی ارتباط برقرار کند زیرا ابزار اولیه‌ای مثل گوشی‌های داوری نیز وجود ندارد. وای به روزی که داور و کمک داور با هم هماهنک نباشند. فیلم این مسائل اگر در خارج از کشور دیده شود، آبروی ما می‌رود.

فنایی عنوان کرد: این دوره به دمش رسیده و بسیار حساس شده و این شرایط برای فدراسیون بسیار مهم است. باید چیدمان این سه هفته را طوری انجام دهند که همه آماده باشند، همانند همان فرامین ده‌گانه که صادر شده است. قطعا رفیق‌بازی در چیدمان داوری وجود دارد و اگر وجود نداشت چنین وضعیتی نبود که داوران نالایق در بازی‌های حساس قضاوت کنند. کمیته اخلاق و انضباطی باید با این مسائل برخورد کند و اما چرا ما اینقدر راحت می‌گذریم؟ مگر مسی یا رونالدو می‌توانند از سیاست‌های اخلاقی عبور کنند که ما این کار را انجام می‌دهیم؟

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • جیم IR ۰۸:۱۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    لیگ فوتبال باید تا فراهم شدن زیر ساخت ها کلا تعطیل بشه.هر کسی ادعا داره بره لژیونر بشه . موقع بازیهای ملی دو هفته اردو برگزار میکنند مطمینا نتیجه بدتر از الان نخواهد شد . کلی پول هم پس انداز میشه جلوی کلی مفسده هایی که تو سط همین فوتبالیست ها بین نوجوانان عادی سازی میشه جلوگیری میشه و کلی محسنات دیگر.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس