کد خبر 1485543
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۴۴
مجازات مخدوش شدن پلاک موتور

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ گفت: با کسانی که اقدام به دستکاری و مخدوش نمودن ارقام و پلاک وسیله نقلیه خود می‌نمایند، برخورد قاطع و مستمر صورت می‌گیرد.

به گزارش مشرق، سردار محمد رضا مهماندار از برخورد قاطع و مستمر با کسانی که اقدام به دستکاری و مخدوش نمودن ارقام و پلاک وسیله نقلیه خود می‌نمایند خبر داد و گفت: طبق ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی هر کس در ارقام و مشخصات پلاک وسایل نقلیه موتوری زمینی، آبی یا کشاورزی تغییر دهد و یا پلاک وسیله نقلیه موتوری دیگری را به‌آن الصاق نماید یا برای آن پلاک تقلبی بکار برد یا چنین وسایلی را با علم به تغییر و یا تعویض پلاک تقلبی مورد استفاده قرار دهد و همچنین هر کس به‌نحوی از انحاء در شماره شاسی، موتور یا پلاک وسیله نقلیه موتوری و یا پلاک‌های موتور و شاسی که از طرف کارخانه سازنده حک یا نصب شده بدون‌تحصیل مجوز از راهنمای و رانندگی تغییر دهد و آن را از صورت اصلی کارخانه خارج کند به حبس از شش ماه تا یک سال محکوم خواهد شد.

سردار مهماندار افزود: بر اساس ماده ۷۲۰ قانون مجازات اسلامی برای دستکاری و تغییر در ارقام و مشخصات پلاک عنوان مجرمانه در نظر گرفته شده است. در واقع افرادی که بطور آگاهانه اقدام به این عمل می‌نمایند علاوه بر فرار از قانون، جریمه اعمال غیر قانونی خود را به حساب دیگرشهروندان می‌گذارند. این اقدام غیر اخلاقی ضمن اعمال ضرر و زیان اقتصادی موجب اتلاف وقت شهروندانی می گردد که هیچ نقشی در آن نداشته اند؛ لذا قانون گذار مجازات شش ماه تا یک سال حبس را برای افرادی که اقدام به تغییر در ارقام و مخدوشی پلاک می نمایند پیش بینی نموده است.

این مقام انتظامی افزود: به همین منظور اداره اجرائیات پلیس راهور فاتب در راستای طرح طاهر و نیز بصورت مستمر نسبت به رصد و شناسایی خودروهای پلاک مخدوش اقدام و ضمن شناسایی و احصاء مشخصات واقعی پلاک، مراتب را جهت سیر مراحل قضایی به دادسرای راهور فاتب ارجاع خواهد نمود. این امر از طریق رصد تصاویر دوربین‌های سطح شهر و جداسازی پلاک‌های مخدوش انجام میگیرد.

سردار مهماندار افزود: بطور قطع به یقین عمده پلاک‌های مخدوش شده، توسط پلیس قابل شناسایی بوده و اندک افرادی که اقدام به این عمل مجرمانه میکنند از رصد چشمان پلیس دور نخواهند ماند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • مسیحا IR ۱۱:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    اگه راست میگید جلو موتور سیکلت هارو بگیرید که کلا پلاکهاشون رو تیره کردن و هر جوری دلشون بخواد تو شهر جولان میدن ......
  • IR ۱۱:۵۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    هیچی!!!!
  • HTN IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    باور کن برخورده نشده!! من تقریبا هر روز خواهرزادم رو از مدرسه میارم و میبینم که راننده سرویس ها، پدرها، مادرها همه با پلاک مخدوش در حال تردد هستند از مهر ۱۴۰۱ تا امروز که اینجوری بوده، اگر برخوردی میشد که انقد ادامه پیدا نمیکرد!! بزرگراه امام علی - خیابان ثارالله
  • محمد IR ۱۱:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    متاسفانه در کشور ما قوانین عمومی اصلا سخت گیرانه نیست و خیلی راحت مجرم ازش عبور میکنه. رد شدن از چراغ قرمز، ورود ممنوع وامثال اینها به راحتی قابل رد شدن هستند و کسی هم سخت گیری نمیکنه. چراغ ها هوشمند نیستند و ورودی های غیر مجاز دوربینی ندارند و به راحتی مجرم مرکب خلاف میشه..
  • IR ۱۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    باز صد رحمت به آنهایی که پلاک را می پوشانند ! بعضی ها آنقدر نامرد و بی صفت هستند که مثلا ۲ را یک می کنند و بیچاره یه آدم بی گناهی که پلاک ماشینش اونه !
  • IR ۱۴:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    کسانی که توی این مناطق زندگی میکنن گناه نکردن که یه عده ای قانون شکن باعث آلودگی هوا و ترافیک بیشتر این مناطق میشن !!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس