1

یکی از مدرسان حقوق دانشگاه تهران با کنار هم گذاشتن چند عبارت و توضیح حقوقی، شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار را منکر شده و این شهید عالی‌مقام را «نفله» خطاب کرده‌است.

سرویس سیاست مشرق- در میان انبوهی از گزارش‌ها و تیترهای خبری، در یک بسته کامل بانام «ویژه‌های مشرق» شمارا در جریان مسائل مهم و اثرگذار از نگاه روزنامه‌های کشور قرار می‌دهیم.

در این ویژه‌نامه، نگاهی به آخرین مواضع جناح‌های سیاسی و تحولات مهم داخلی، خارجی، اوضاع اقتصادی و اجتماعی کشور انداخته می‌شود که مخاطبان بامطالعه آن به رهیافت‌های مهم، نکات و تأملات از سیر وقایع اثرگذار دست خواهند یافت، در این بخش با ما همراه باشید.

*******

روزنامه‌های امروز سه شنبه ۱۲ اردیبهشت ماه در حالی چاپ و منتشر شد که دستور رئیس جمهوری به وزیر کار برای ساماندهی قراردادهای کارگری، مراسم تشییع شهید غیرت در مشهد، اعلام خبر قرارگرفتن سوداگران زیر تیغ مالیات و پیام تند ایران درباره فعال شدن مکانیسم ماشه در صفحات نخست روزنامه‌های امروز برجسته شده است.

دیروز مراسم تشییع پیکر مطهر شهید «حمیدرضا الداغی» با حضور جمع کثیری از مردم مشهد به سمت حرم مطهر رضوی برگزار شد. مردم مشهد به منظور تشییع پیکر این شهید غیور، مسیر مهدیه مشهد تا حرم مطهر رضوی را طی کردند.

شرح غیرت‌مندی این شهید عزیز مورد توجه بسیاری از روزنامه‌ها قرار گرفته است، روزنامه اعتماد نوشته است:

حمیدرضا الداغی غیرتمند سبزواری برای دفاع از دختران جوان وارد میدان می‌شود و مزاحمان را عقب می‌راند اما دو جوان مزاحم قصد ندارند دست از سر دختران بردارند و هر دو با چاقو به حمیدرضا حمله می‌کنند. اصابت ۴ ضربه چاقو به پشت سر و دو چاقو به قلبش باز هم مانعی برای دفاع از دختران نمی‌شود؛ او تک و تنها در میدان برای دفاع از ناموس کشورش ایستاده و تا آخرین لحظه مبارزه می‌کند؛ اصابت چاقو مانعی برای خالی کردن میدان نمی‌شود. دو جوان چاقو به دست که ایستادگی و مقاومت او را می‌بینند درنهایت فرار می‌کنند. اصابت چاقو به قلب جوان سبزواری و خونریزی توان او را کم کرده و نای ایستادن را از او گرفته است؛ با رسیدن حمیدرضا به بیمارستان، به کما می‌رود و ساعتی بعد خبر شهادتش از طریق دادگستری سبزوار اعلام می‌شود.

تشییع شهید غیرت برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون/ سرنوشت محتوم یک حقوق‌دان که خودش را برای آشوب نفله کرد!

روزنامه رسالت در گزارشی با عنوان قصه سربه‌داری و غیرت سبزواری می‌نویسد:

ما در دورانی زندگی می‌کنیم که در آن با مفاهیم و ارزش‌ها، به انحای مختلف مبارزه می‌شود. یکی از این ارزش‌ها غیرت است که به طور خلاصه، به معنای دفاع از زن در برابر مزاحمت مردان و مراقبت از اوست. غیرت تنها در مورد زن نیست. انسان ذاتا بر هر پدیده یا مفهوم ارزشمندی غیرت دارد. انسان روی خودش غیرت دارد، نمی‌تواند بپذیرد کسی به او اهانت می‌کند یا حق او را می‌خورد. انسان روی مالش غیرت دارد. آدم‌ها بر باورها و اعتقاداتشان غیرت دارند. دین و مقدسات، وطن، خانواده و بسیاری از مفاهیم دیگری که آدمی بر آن‌ها تعلق خاطر دارد نیز می‌توانند سوژه غیرت باشند. با این تعریف می‌بینیم که غیرت مسئله بسیار بدیهی، فطری و همه‌شمولی است. اما پای زن که به میان می‌آید، این غیرت به عنوان مانعی بر سر راه امیال وبی‌قیدی شناخته شده و به عنوان یک انگاره سنتی و جاهلانه و عوامانه، تحقیر می‌شود.

در ادامه این گزارش آمده است:

این غیرت به عنوان مانعی بر سر راه امیال وبی‌قیدی شناخته شده و به عنوان یک انگاره سنتی و جاهلانه و عوامانه، تحقیر می‌شود. هرچند پاره‌ای از رفتارهای غلط و سنت‌های بی‌اساس نیز وجود دارد که چهره این حس دینی و فطری را خراب می‌کند. غیرت که در حقیقت معنای حفاظت می‌دهد، توسط برخی به اشتباه فهم می‌شود و به ابزاری برای برتری‌جویی، ظلم و محدودیت بدل می‌گردد. تا جایی که حتی فرد ظالمی، زنی از اهل خود را به بهانه بی‌عفتی می‌کشد و نام جنایت خود را غیرت می‌گذارد.

تشییع شهید غیرت برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون/ سرنوشت محتوم یک حقوق‌دان که خودش را برای آشوب نفله کرد!

حقه‌بازی‌های ناتمام یک حقوقدان

یکی از مدرسان حقوق دانشگاه تهران با کنار هم گذاشتن چند عبارت و توضیح حقوقی، شهادت حمیدرضا الداغی در سبزوار را منکر شده و این شهید عالی‌مقام را «نفله» خطاب کرده‌است.

روزنامه جوان در یادداشنی درباره ادامه همکاری این استاد دانشگاه با پروژه اشوب نوشته است:

فروکاستن شهادت الداغی به مقوله دفاع مشروع، یک فریب آشکار است. آنچه در قانون در زمینه این همانی، رعایت سلسله مراتب، یکسانی شرایط و سایر موارد دفاع مشروع بیان شده، اساساً ناظر به جنایت وارده بر اثر دفاع است. به بیان دیگر، در قضیه سبزوار، شهید الداغی در مقام دفاع از خود به شهادت نرسیده‌است که نوبت به طرح موضوع مشروع بودن یا نبودن دفاع وی برسد؛ الداغی با مشاهده تعرض به دختران، در مقام حمله به قاتل برآمده و به شهادت رسیده‌است. در این قضیه اگر هم قرار به طرح موضوع دفاع مشروع باشد، فرضاً این قاتل الداغی است که می‌تواند به این موضوع استناد کند، نه شهید الداغی. البته واضح است که قاتل هم نمی‌تواند برای فرار از مجازات به دفاع مشروع متوسل شود، این موضوع در ادامه بهتر مشخص می‌شود؛ بنابراین تحلیل شهادت الداغی با کلیدواژه دفاع مشروع، یک مغالطه آشکار و نیرنگ حقوقی است.

تشییع شهید غیرت برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون/ سرنوشت محتوم یک حقوق‌دان که خودش را برای آشوب نفله کرد!

روزنامه فرهیختگان با اشاره به این موضوع که حمیدرضا الداغی نمادی از سنجش غیرتمندی جامعه ایران نسبت به زنان و دشمنان آزادی آنهاست می‌نویسد:

شامگاه دهم اردیبهشت‌ماه ۱۴۰۲، حمیدرضا الداغی که یک جوان خوش‌تیپ و تحصیلکرده سبزواری بود، دید که چند نفر از اراذل بی‌سر و پا مزاحم دخترانی جوان شده‌اند و وقتی برای رهاندن آن خانم‌ها جلو رفت، از پشت چاقو خورد و شهید شد. چند ساعت بعد محسن برهانی، یک وکیل دادگستری که مطلقا نه به‌دلیل هیچ پرونده یا اقدام موفق و ناموفق دیگر در حوزه حقوقی، بلکه به‌عنوان فعال فضای مجازی معروف شده است، چنین جملاتی را توییت کرد. می‌دانیم که این قضیه فقط در خودش منحصر نیست و تعریف و تفسیر آن و موضع‌گیری‌ها درباره‌اش به قطب‌بندی‌های جامعه در چند ماه اخیر برمی‌گردد. روکم‌کنی شدیدی در جامعه به راه افتاده که حتی اگر تا ابد ادامه پیدا کند، هیچ برنده‌ای نخواهد داشت!

تشییع شهید غیرت برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون/ سرنوشت محتوم یک حقوق‌دان که خودش را برای آشوب نفله کرد!

شوخی اروپایی‌ها با ماشه

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که در فضای رسانه‌ای نشانه‌ها یا لفاظی‌هایی از احتمال فعال‌شدن دوباره اسنپ‌بک یا مکانیسم ماشه برای بازگرداندن مجدد قطع‌نامه‌های شورای امنیت دیده می‌شود. علی واعظ مشاور نایاکی وزارت‌خارجه آمریکا، شنبه هفته جاری در توییتی این موضوع را مطرح کرد.

روزنامه آرمان امروز نوشته است:

روند مذاکرات به گونه ای است که همواره طرف های گفت وگو از مسیرهای مختلف به دنبال این هستند تا یکدیگر را تحت فشار قرار دهند و امتیازگیری کنند. گاهی برخی طرف ها با مصاحبه و توئیت و تهدید اقدام به جوســازی مــی کنند و گاهی نیز در عرصه میدانی تحرکاتی انجام می دهند تا طرف مقابل را زیر فشار قرار دهند. به نظر می رســد که حرف هایی کــه امروز نیز در خصوص مکانیزم ماشــه زده می شود، ریشه در همین مســاله دارد و برخی طرف ها می خواهند با این اخبار منفی، روند مذاکــرات را از انجماد خارج کنند و برای مثال ایران را به واکنش وادار کنند.

تشییع شهید غیرت برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون/ سرنوشت محتوم یک حقوق‌دان که خودش را برای آشوب نفله کرد!

شرق نیز درباره فعال شدن مکانیسم ماشه می‌نویسد:

در حالی بیشتر تحلیلگران از سیاست دولت بایدن ناظر بر «نه توافق، نه بحران» می‌گویند که در فضای رسانه‌ای نشانه‌ها یا لفاظی‌هایی از احتمال فعال‌شدن دوباره اسنپ‌بک یا مکانیسم ماشه برای بازگرداندن مجدد قطع‌نامه‌های شورای امنیت دیده می‌شود. ادعای علی واعظ از دو جنبه شایان تحلیل است؛ یا به واقع برگزاری این جلسه بین سه کشور اروپایی عضو برجام با دیگر اعضای شورای امنیت می‌تواند آغازی بر روند فعال‌شدن مکانیسم ماشه و بازگشت قطع‌نامه‌های سازمان ملل و شورای امنیت باشد یا باید آن را یک لفاظی دیپلماتیک صرف و بازی روانی علیه تهران دانست که با توجه به شرایط موجود، برخی شق اول تحلیل را محتمل‌تر می‌دانند.

تشییع شهید غیرت برای خواهرم، خواهرت، خواهرامون/ سرنوشت محتوم یک حقوق‌دان که خودش را برای آشوب نفله کرد!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 68
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 7
  • US ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    الکی شهید رو مصادره نکنید ایشون نه بسیجی بود نه جهادی
    • IR ۲۳:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      4 2
      بیشتر دست پا بزنید :)
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      84 2
      ولی ایرانی باغیرت بود تا چشات دراد
    • IR ۰۰:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      44 2
      شما بی زحمت برین غلط را بخورید مکه شهید باید بسیجی باشه
    • بابک گیلانی IR ۰۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      3 1
      گاهی انسان در جبهه جنگ نظامی به شهادت می رسد وگاهی در جبهه اجرای احکام الهی ویا جبهه تجسس به نفع مومنین ویا کسب لقمه حلال.....،جناب الداغی قطعا شهید است.ودرراستای اجرای حکم الهی ودفاع از مظلوم شهیدشد.روحش شاد وبجای این حرف های باطل وحسادت الود اقدامات قاتلین را محکوم نمایید لطفا
    • IR ۰۰:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      شهرک اکباتان بلوار نفیسی تداعی کارمند بانک کشاورزی همدان در سال 68 است که خود و خانواده اش قربانی سارقان شدند . از سه قاتل دو قاتل گردن زده شدند و سومی به دار آویخته شد. هر سه قاتل را در میدان گردن زده خبرش را بدون سانسور در رسانه ها پخش کنید.
    • IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 0
      مگه نوشته شهید بسیجی یا جهادی که میگید شهید رو مصادره نکنید!!! ایشون در راه درستی جان خودش و از دست داده جانش رو داده تا از فسادی جلوگیری کنه پس انشاءالله شهید محسوب میشه و ما داریم به خونش احترام میزاریم و راهی که به خاطرش جونش رو از دست داده شما ناراحت هستید؟ میدونم چرا ناراحت هستید چون میخواهید این مرد و مردهایی مثل الداغی فراموش بشن
    • US ۰۲:۰۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      11 3
      مرگ بر بهایی، در ضمن غلط ار نمی خورند، میکنند
    • DE ۰۲:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      35 3
      نه بسیجی بود ونه جهادی ولی با هرزه های بی وجدان زن زندگی آزادی جنگید.
    • دهه هشتادی IR ۰۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 1
      طبق روايات و احادیث امامان و رسول خدا کسانی که مقام شهيد را دارد: كسي كه دوستدار آل محمد(ص) از دنيا برود. كسي كه شهادت را خالصانه و صادقانه از خداوند طلب كند. كسي كه در راه خدا جهاد كند. (چه كشته شود چه كشته نشود) كسي كه در راه دفاع از جان، مال و حق خانواده‌اش كشته شود. كسي كه در راه خدا مجروح يا زخمي شود. كسي كه امر به معروف و نهي از منكر مي‌كند.[🌷] كساني كه از مرزها حراست مي‌كنند. كسي كه پاكدامني و عفت خود را حفظ كند در حالي كه توان انجام گناه را دارد. التماس تفکر
    • IR ۰۷:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      تو اگه نمیدونی غلط را هم در کامنت ها هم میخورند هم میکنند مشکل خودته، معلومه تازه کاری ‌‌!!!!!!
    • یاران امام IR ۰۸:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 0
      تو از کجا می دانید؟ رفتید در آمریکا هر چه اطلاعات غلط و احساسی را از رسانه های ضدانقلابان اپوزیسیونها دریافت می کنید. شهید تنها در میادن جنگ و مقابله به هم نیست بلکه شهدا در میادن های مختلف در اصول فروع دین تلقی میشود. شهید درجهاد امر بمعروف- جهاد در نهی ازمنکر- جهاد تولی- جهاد تبری- جهاد درجهاد- جهاد در توحید- جهاد در امامت ولایت. کسانی که در راه خدا روزی حلال کسب کنند- کسانی برای یاری مظلومان مسلمانان بشتابند همش شهید میشود. شهید عزیز مان جهاد در غیرت دینی و مردانگی مبارزه کرده بود. برخی بی ناموسان که واقعا نمیشه اسمشو مرد گذاشت با الهام از فرهنگ غربی همه دستورات خداوند را زیر سئوال می برند. کسانی که برای تداوم و ابقاء انقلاب اسلامی و برای حمایت از نظام جمهوری اسلامی تلاش نمایند اگر بمیرند شهید میشوند چون دور تا دور مان دشمنان قسم خورده برای ما خط ونشان می کشند کور خواندند تا انقلاب ابدی صاحب الزمان تداوم جمهوری اسلامی هست. ناکسان مارقین و خوارج با آن شوم و افکار غلط خواهند مرد.
    • محمدایوب IR ۰۹:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 0
      22/20 فهم و شعور متاعی است که بعضی از آنها بی بهره هستند مادر شهید گفت نه بسیجی بوده و نه جهادی غیرت ومردانگی داشته پس بفهم بسیجیان وجهادگران که برای ناموس مردم وزندگی مردم جان میدهند آنها با غیرت و ناموس پرست هستند نیازی به مصادره آن نیست هزاران هزار شهید بسیجی با غیرت وبا ناموس تقدیم کردیم حتی سربازی که در سرمای سوزناک کوه های کردستان نگهبانی میداد خبرنگار پرسید از چه اینجا هستی گفت دفاع از وطن چون وطن ناموس مااست پس این شهید وحتی دخترکان بی حجاب هم وطن ما هستند نیازی به مصادره نیست بی وطن
    • IR ۰۹:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      5 0
      حیف از نان و آب این خاک که در حلقوم چنین نفله هایی مثل این ملعون برهانی ریخته میشود
    • IR ۱۰:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      اتفاقا همین شخص به عنوان ارشاد دهنده وارد معرکه شد وبرای خانوم مزاحمت ایجاد کرد که بعد طرف جاقو کش وارد شد وخانوم را راهی که که بره وبقیه ماجر
    • IR ۱۳:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 0
      مهم این است که نماد شرف و غیرت شد برای مردم ایران.
    • IR ۱۳:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 1
      اتفاقا بنظرم خدا خواسته شما مدعیان زن زندگی آزادی را رسوا کند
    • IR ۱۵:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      اصلأ این حرف معنی دارد؟ دیگر نمی دانید که چه چرندی بگویید.
    • IR ۱۵:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 0
      کی گفته که شهید الداغی بسیجی بوده که شما اینطور خودت را به لجن کشیدی؟ اتفاقأ اگر ذره ای شعور و شرف داشتی از خجالت آب می شدی می رفتی زیر زمین بدبخت ژن، ژینا، هرژگی.
  • IR ۲۲:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    60 0
    ان کس که گفته نفله نتیجه لقمه حرام است
    • تهرانی IR ۱۰:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 0
      فرق آشکار دو تفکر! رسانه‌ها و نشریات پولدار مدعیان اصلاحات و سلبریتی ها لال شدند. حتی آنها از یک غیربسیجی باغیرت هم دفاع نمی کنند. اما مردم دیندار ایران قدردانی کردند. #شهید_الداغی #اکثریت_غیرتمند #اقلیت_هرهری_مذهب
  • IR ۲۲:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    6 0
    یه فکت ترسناک هست که میگه: شاید ما اصلا دلتنگ آدما نمیشیم و بیشتر دلتنگ اون خاطره های خوب و بدی میشیم که باهاشون داشتیم.
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    35 0
    خداوند رحمت بکنه شهید الداغی بزرگوار . یک مرد واقعی
    • IR ۱۹:۴۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      نفله خود گوینده ،برهانی است
  • IR ۲۲:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    56 1
    خواست برحق مردم محاکمه فوری عاملین قتل این شهید مظلوم و به دار مجازات آویخته شدن آن دو شیطان ملعون در ملاءعام هست
    • IR ۰۰:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      16 1
      آخه اگر سواد ندارین عقل که دارین میگن اینها قبلا سابقه داشتن اون دفعه محاکمه نشدن حالا محاکمه میشن
  • IR ۲۲:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    11 22
    الان این شهید چه ربطی به شماها داره که مصادره به مطلوب می کنید
    • IR ۲۳:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      1 1
      اتفاقا اون جوونای هرزه که مزاحم دختر مردم شدن خیلی به شما ربط دارن . اونا هم دنبال آزادی در حد هرزگی هستند .
    • IR ۲۳:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      46 1
      اولا کدوم مصادره مطلوب؟ دوما شما اسراییلیها چرا دارید ایشون رو مصادره مطلوب میکنید؟
    • IR ۰۵:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      نادان شهید شدن ربطی‌به بسیجی بودن و نبودن ندارد ویا در جبهه جنگ او بخاطر حمایت از ناموس دیگران و جلوگیری از یک منکر دفاع و جانش را از دست داد و مردم هم قدرشناسی کردند و انشاا....خداوند هم روح پاک این جوان را شاد و در رحمت بی کران خود قرار دهد و دستگیر و شفیع ما هم باشد
    • IR ۰۷:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 1
      شاید به ما ربط نداشته باشه اما قطعا به شما بی ربطه بی ربطه
    • IR ۱۰:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      فکر نمی کردند ویدیوی این واقعه بیرون بیاید
  • IR ۲۳:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    52 3
    لعنت خدا بر وحوش زن هرزگی آزادی و حضرات مسئولین واداده ایی که باعث وقیح تر شدن هرروزه این هرزه ها می شوند ان شاالله باهم محشور شوند
    • IR ۲۳:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
      0 15
      چقدرم مسئولین واداده هستن خخخ مسئولین مثل شماها افراطی نبستن
    • IR ۰۰:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      15 1
      اسم کسی رو که موافق حجاب واجب هست می‌گذارید افراطی؟ شما ها دیگه چقدر لعنتی هستید. افراطی بگید یا نگید خونمون رو در این راه نثار میکنیم. آدم برا دین و ایمانی که امام حسین جان پاکش رو در راهش داد نمیره پس زندگیش چه ارزشی داره
  • IR ۲۳:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    2 0
    مشرق خود خانوادش اومدن حساب این ادم با غیرت از بسیج و حکومت جدا کردن. لطفا سو استفاده نکنید از اسم این باغیرت
  • یزدان IR ۲۳:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    3 1
    دروغتون بر ملا میشه مادر کیان دیدید چه رسواتون کرد
    • جانان IR ۱۱:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      2 2
      هنوز نقش مادر کیان در قتل پسرش نفهمیدی.
  • IR ۰۰:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 0
    برای تغییر مغزها که پوسیدن...
  • IR ۰۰:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    5 1
    ببینید اخر این موج سواریتان فرجام خوبی نخواهد داشت امروز عروا هم دارد حالا حی موج سواری وکاسبی شهید بکنید ازاین کاسبان شهادت
  • من IR ۰۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    3 1
    روحش شاد به حجاب کار نداشت و برای زن ایرانی غیرت به خرج داد . کاش میتوانستم در مراسمش شرکت کنم
  • امام زمان کمکمان کن IR ۰۱:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    به بهانه شهادت مظلومانه این شهید غیرت یاد سخن جان مینارد کینز، اقتصاددان معروف افتادم که می گوید: اگر می خواهید ملتی را نابود کنید، کم هزینه ترین، راحت ترین و پنهان ترین ابزار، تورم است. یک تورم بلندمدت ایجاد کنید. زیرا آرام آرام تمام بنیان های اخلاقی و اقتصادی آن ملت نابود می شود؛ آقای رئیسی به پشتوانه خدا و امام زمان و خون شهدا و رهبری خیانت های این چندین سال، کارگزاران سازندگی و دوم خردادی ها ، پوپولیست های تظاهر گر... را در عرصه اقتصاد که فرهنگ هم ضربه زده خنثی کنید
  • ... IR ۰۲:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    9 0
    درود بر شرفش مقامش بالاترین درجه هستش، حفظ آبروی و ممانعت از مزاحمت های زورگویان نشانه شخصیت و منش بزرگواری دارد
  • غلامرضا IR ۰۲:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    7 0
    یه سوال اگه در حین درگیری به جای شهید الداغی یکی از اراذل کشته می شد قوه قضائیه با الداغی چه می کرد؟ آبا بجرم اینکه آدم کشته بود او را محاکمه نمی کرد؟
    • unknown IR ۰۷:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      همونطور که مستحضرید فیلم دوربین مداربسته وجود داشت و قطعا شهید، مجرم محسوب نمی‌شدند چون در جایگاه دفاع بودند
  • قادر IR ۰۴:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 1
    .کدوم شهید .ایشون می‌رفتند مواظب خواهر خودشون بودند .خواهر خودش تو الویت بود
  • GB ۰۴:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    3 1
    برای خودروهای رشویی برای تیپو شکمهای گنده نمایندگان برای فرزندان خارج از کشور ….
  • زیبا IR ۰۴:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    کشورهای خبیث غرب آیاالان خرفی داریدبزنیدکه فرزندان کشورم را به بی حیای دعوت میکنیدپشت پرذه بی حیای ریختن خون مامن هست کوردلان غرب بداننداگربی حیادرس کنندجوان پاکدامن هم داریم روح این شیداشادوراهش پرره رو
  • IR ۰۷:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    4 0
    روشن تر از این نمی شود! همه شرایط، موقعیت و زمان و مکان و تاریخ این واقعه و حتی نام این شهید بزرگوار، نشان از حکمت انتخاب این جوانمرد توسط خود خدای تبارک و تعالی دارد که آیتی شود برای هدایت مردم مسلمان ایران ، آنجائیکه فرمود : هُوَ اجْتَبَاكُمْ وَمَا جَعَلَ عَلَيْكُمْ فِي الدِّينِ مِنْ حَرَجٍ (اوست که شما را برای شهادت انتخاب کرد و ادای تکلیف را بر شما آسان نمود) : تا شما بشوید الگوی مردم ، همانگونه که رسول اکرم را الگوی شما قرار داد. : لِيَكُونَ الرَّسُولُ شَهِيدًا عَلَيْكُمْ وَتَكُونُوا شُهَدَاءَ عَلَى النَّاسِ
    • IR ۱۶:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      امضاء: مسعود دیپلمات
  • احسان معتمدی IR ۰۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    ابلیس با لجاجت خودش و پیروی از خودپرستی خودش شد ابلیس و این مدرس هم دقیقا ان کار را می کند .
    • الهام IR ۲۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      0 0
      با نظرتون موافقم ولی چرا اینقدر کتابی حرف میزنی؟ مگه داری انشا می‌نویسی؟ به خدا تقریبا هیچی از حرفاتو نفهمیدم
  • IR ۰۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    به نظرم باید صحنه دوباره طراحی شود
  • IR ۰۷:۵۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 1
    روزنامه کیهان نوشت: جنایاتی همچون ترور آیت‌الله سلیمانی، حمله به سه طلبه در قم و تهران، قتل یک جوان ناهی از منکر در سبزوار به دست اراذل‌، ترور فرمانده پلیس آگاهی سراوان و همسرش و... تنها بخشی از نتایج تحریف،دروغ و لجن‌پراکنی رسانه‌های زنجیره‌ای طیف آلوده به نفاق مدعی اصلاحات و سلبریتی‌هاست که در صورت اهمال در برخورد با این رویه، دامنه آن گسترده‌تر خواهد شد.
  • ناشناس IR ۰۸:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    این استاد احتمالا خودشم از اون استاداس که اهل نمره دادنه
  • مدافع IR ۰۹:۰۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 0
    بايد به اين به اصطلاح استاد دانشگاه كه بويي از غيزت و معرفت و سواد نبرده است گفت: اگر زن و دختر و خواهرت براي تجاوز به ناموس آنها توسط عده اي ارازل و اوباش مورد حمله قرار مي گرفتند و تو هم در صحنه حاضر بودي آيا از آنها دفاع نمي كردي؟ اگر دفاع نمي كردي بگو
    • IR ۱۴:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
      1 0
      شاید هم این استاد دانشگاه از اون بی غیرت هایی باشه که در شرایط مشابه برای خودشان هم می ایستند به تماشا و نظاره کردن.
  • قلی IR ۰۹:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 3
    چون ما شاهد درگیری از ابتدا تا انتها نبودیم،باعث قضاوت اشتباه میشویم و اینکه شهید شده یا نه در دادگاه خداوند متعال است. استاد دانشگاه تهران هم نظر حقوقی داده و فکر نمی کرده که گروهی هر روز میخواهند حواس مردم را از مشکلات اقتصادی به جای دیگری پرت کنند،اما آنچه واقعیت داره این است، که جوان از دنیا رفت و مدتی دیگه همه چی فراموش میشه.
  • های افصحی IR ۰۹:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 2
    امیرالمومنین علی علیه‌السلام در خطبه صد و نود و چهار می فرماید « یتقارضون الثناء و یتراقبون الجزاء ان سألوا الحفوا و ان عذلوا کشفوا و ان حکموا اسرفوا قد اعدوا لکل حق باطلا و لکل قائم مائلا و لکل حی قاتلا ...فیصفون فیموهون قد هونوا الطریق فهم لمة الشیطان این آدم های دراختیار اصلاحات آمریکایی در نان به هم قرض دادن استادند و ثناگوی رئوس باطلندو توقع شدیدی به پادش در برابر تنزیه اهل باطل دارند وقتی چیزی بخواهند اصرار شدید کرده و اگر دهن به ملامت حق و حقیت گشایند پرده دری می کنند(شهید را نفله گویند و اصلاحات فاسد نیز با سکوت تأییدی بر این پرده دری می کند) و اگر داوری کنند زیاده روی به سمت باطل می کنند.برای هر عمل درستی تأویل انحرافی داشته و برای هر امر پویایی چون خط شهادت و انقلاب اسلامی بدلی آماده دارند برای انقلاب ، شکست در برابر جامعهٔ جهانی و برای و خط شهادت « نفله شدن »!! ...مجیز گر اصلاحات فاسد و کدخدا بوده و تزویر می کنند. راه کج و معوج را برای پیمودن آسان می کنند این ها یاران شیطان بزرگند »! جایابی جریان اصلاحات آمریکایی که هزاران «برهانی بی برهان » بی سواد را در مراکز علمی و اقتصادی طی چند دهه جا داده تا در دورهٔ پیری و رذالت اصلاح طلبان به داد هم برسند، دوره ای که اصلاح طلبان فاسد کارشان دفاع از فتنه و هلاک شدگان فتنه ترکیبی شده و جز سخن از عرفی شدن بی حجابی ، سگ بازی و همهٔ منکرات ، بر افراشتن پرچم سلطنت و راه انداختن جریان فاسد از تاجزاده تا شاهزاده و.‌‌.. و هیچ خیری از این جریان به شدت آلوده انتظار نمی رود. در نقطهٔ مقابل اما همهٔ رویش ها منحصر به جبه‍هٔ انقلاب اسلامی و مقاومت منطقه شده و هر روز شکوهی از این جریان الهی تحت ولایت ولی فقیه خردمند امام خامنه ای به گوش می رسد از پیروزی جبههٔ مقاومت بر اسرائیل غاصب ، تحکیم حاکمیت حافظ اسد ، قدرتمندی فوق تصور حزب الله ، پیروزی یمن و‌.. و مهم تر در هم کوبیده شدن وقیح ترین فتنهٔ ترکیبی اراذل و اوباش در ایران اسلامی بوده که در ادامهٔ آن همهٔ استکبار هر امکان در اختیار،از جمله مزدوران موجود در اصلاحات آمریکاییش را به میدان آورده تا انتقام از شکست مفتضحانهٔ اوباش خود را بگیرد. از آن جمله « شهادت » را توسط بی سوادی چون « برهانی »٬ «نفله شدن » جا زدنما دیگر خط نفوذ به انتها وخط انقلاب اسلامی به اوج ارتقاء رسیده است.
  • IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    من به عنوان یک معلم و‌ پیسکسوت تعلیم و تربیت و مشاور و...‌ در طول خدماتم. بسیار تلاش کردم. تا متربیان را به رشته حقوق و وکالت و...‌ به عنوان جایگاهی برای دفاع از حق و حقوق مظلومان و بدون پارتی...تبلیغ و معرفی و پیشنهاد دهم. و ظاهرا هم کاربدی نکردم. اما با این پندار، گفتار و رفتار برهانی و امثالش، نسبت به دفاع یک شیر مرد از ناموس مردم، واقعا و انصافا از رشته حقوق و وکالت و کار حقوقدانی و وکالت و ... به شدت متنفر و بیزار شدم. *
  • رضا IR ۱۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 0
    کسی که به شهید به این عزت بگه ((نفله))، خودش آخر حرام لقمگی و بی ناموسیه
  • جعفری IR ۱۱:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    بسم الله الرحمن الرحیم . باذن الله . قاضی خداست . نه من نه تو ... رستگار شد آنکه خدا از او راضیست .
  • تنهای ایرانی IR ۱۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 1
    شماها تندروها تا همین چن وقت پیش ب عربستان هرچی از دهنتون در میومد میگفتید
  • IR ۱۸:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    1 0
    مذاکره مشکل ما را با آمریکا حل نمی‌کند، زیرا شیطان بزرگ همیشه به‌دنبال باج‌خواهی است و هرگز به تعهدات خود عمل نکرده، نمی‌کند و نخواهد کرد. تنها راه موفقیت ما، مقاومت در برابر شیطان بزرگ حیله‌گر و عدم توافق است. هرگونه توافقی با دشمن غدار، قطعاً به ضرر ما تمام می‌شود؛ آمریکا هرگز تمام تحریم‌ها را لغو نخواهد کرد و با توافق یا بدون توافق، هر روز بر تحریم‌ها خواهد افزود. باید سلطه‌ی دلار را بشکنیم و تحریم‌ها را خنثی و بی‌اثر کنیم، از پیمان عدم اشاعه خارج شویم و به نظارت‌های پادمانی و فراپادمانی جاسوسان آژانس خاتمه دهیم.
  • IR ۱۹:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 0
    دقیقا آقای وزیر علوم کجاست که یک عضو پیمانی دانشگاه به شهید جسارت کند؟؟؟؟؟؟!!!!!!!
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    با اراذل و اوباش باید قوی برخورد شود و دلسوزی های الکی که مختص لقمه حرام های بی شعور است را کنار گذاشت اگر اینها که سابقه داشتن به راحتی ازاد نمی شدن تو زندان نگه شان می داشتن و وادارشان می کردن کار کنن قالی بافی کنن و ... کارهایی از این قبیل که درامدزایی بشه برای خودشان و خرج زندانشان هم در بیاید بعد هم که ازادشان می کنن پابند الکترونیکی داشته باشند و از یک ساعت معینی دیگر حق خروج از خانه شان را نداشته باشند خیلی از مشکلات اجتماعی خل می شود با چند تا کار ساده
  • IR ۱۲:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    0 0
    با اراذل و اوباش باید قوی برخورد شود و دلسوزی های الکی که مختص لقمه حرام های بی شعور است را کنار گذاشت اگر اینها که سابقه داشتن به راحتی ازاد نمی شدن تو زندان نگه شان می داشتن و وادارشان می کردن کار کنن قالی بافی کنن و ... کارهایی از این قبیل که درامدزایی بشه برای خودشان و خرج زندانشان هم در بیاید بعد هم که ازادشان می کنن پابند الکترونیکی داشته باشند و از یک ساعت معینی دیگر حق خروج از خانه شان را نداشته باشند خیلی از مشکلات اجتماعی خل می شود با چند تا کار ساده
  • IR ۱۳:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۴/۲۲
    0 0
    اوج ضعف وبی تعهدی اناست که چنین اساتیدی درحال تربیت جوانان هستندوفردا اثار مخرب ان دامانمان رامیگیرد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس