کد خبر 1487884
تاریخ انتشار: ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۱:۲۳

به گزارش مشرق، یکی از فعالان رسانه ای با انتشار متنی در صفحه توئیتر خود نسبت به پست اینستاگرامی محسن برهانی که پیش از این با انتشار توئیتی لفظ اهانت‌آمیزی درباره اقدام شهید الداغی به کار گرفته بود، نوشت:

چرا برخی با مدافعان نوامیس کشور مشکل دارند؟

آ برهانی متنی در اینستاگرام منتشر کرده که بگوید نفله گفتنش درست بوده ، وی گفته در قضیه اخیر حسن فعلی وجود نداشت یعنی طبق شرایط نبود پس شخص تباه و هلاک و نفله شده!

فارغ از اینکه بر خلاف برداشت عرف مردم تاکید بر ادبیات زننده خود دارید ، طبق قانون در تبصره ۲ ماده۱۵۶ تبصره ۲ ماده ۱۵۶: هر گاه اصل دفاع محرز باشد ولی رعایت شرایط آن محرز نباشد اثبات عدم رعایت شرایط دفاع بر عهده مهاجم است، یعنی قانون بدرستی اصل را بر رعایت شرایط دفاع و تشخیص مکلف و مدافع دانسته .

چرا خلاف اصل سخن می گویید در حالی که اصل دفاع ثابت است؟

چرا اصرار دارید که شخص مدافع نوامیس ملت در تشخیص موضوع و مراحل دفاع اشتباه کرده پس تباه شده و خود را هلاک کرده؟

فرض می‌گیریم آن مرحوم جهل به شرایط دفاع داشته و در تشخیص مراحل دفاع اشتباه کرده ، چگونه مقصر بودن ایشان را احراز کرده اید در حالی که با بذل جان خودش جاهل قاصر (معذور) بودنش ظهور دارد لطفا آسمان به ریسمان نبافید تا ادبیات زننده و نابجای خود را در مورد این موضوع توجیه کنید نهایت امر می توان گفت جهل به موضوع و مراحل دفاع داشته و چون جاهل قاصر است معذور و فلذا رجاء هم شهید است هم تباه نشده است.

«غرور از فرشته ، شیطان و تواضع از خاک ، انسان می سازد»

چرا برخی با مدافعان نوامیس کشور مشکل دارند؟

بازنشر مطالب شبکه‌های اجتماعی به منزله تأیید محتوای آن نیست و صرفا جهت آگاهی مخاطبان از فضای این شبکه‌ها منتشر می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 18
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۰
    4 1
    اولین اولویت امنیت ملی ایران : آگاه نمودن جوانان ؛ مخصوصاً دانشجویان و دانش آموزان از شگرد ها و شعبده بازی های آمریکا در طول تاریخ ـــ

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس