کد خبر 1485922
تاریخ انتشار: ۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۲
مسکو: توطئه اوکراین برای ترور رهبر کریمه خنثی شد+فیلم

سرویس امنیت فدرال روسیه اعلام کرد که طرح شبکه اطلاعاتی نظامی وزارت دفاع اوکراین برای ترور رهبر کریمه و مقام‌های کلیدی روسیه خنثی شد.

به گزارش مشرق، سازمان امنیت فدرال روسیه می‌گوید که برنامه یک شبکه اطلاعاتی نظامی اوکراین برای ترور «سرگئی آکسیونوف» رهبر کریمه و حمله تروریستی به زیرساخت‌های حمل و نقل این منطقه خنثی شد.

طبق گزارش شبکه روسی «راشاتودی»، آکسیونوف پس از آن‌که سرویس‌های امنیتی روسیه هفت تن از تروریست‌های وزارت دفاع اوکراین را که برنامه ترور آکسیونوف و دیگر رهبران روس را داشتند، بازداشت کرده، تصریح کرد: «اوکراین یک کشور تروریستی است».

تصاویری در شبکه‌های اجتماعی پخش شده است که مواد منفجره دست‌ساز را نمایش می‌دهد که ظاهراً آن‌طور که سرویس امنیت فدرال روسیه گزارش کرده است، تروریست‌های اوکراینی قصد داشتند برای ترور مقام‌های کلیدی روس و تخریب زیرساخت‌های کریمه استفاده کنند.

رهبر کریمه با قدردانی از سرویس‌های امنیتی فدرال روسیه برای خنثی‌سازی حملات علیه کریمه تصریح کرد که عوامل پشت پرده این توطئه تروریستی را شناسایی و مجازات خواهند کرد.

از طرف دیگر، بنا بر گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، سرویس امنیت فدرال روسیه در بیانیه‌ای در این خصوص گزارش کرد: «سازمان امنیت فدرال، فعالیت شبکه‌های اطلاعاتی وزارت دفاع اوکراین را که قصد داشت اقدامات تروریستی و خرابکارانه‌ای در جمهوری کریمه انجام دهند، خنثی کرد که این اقدامات خرابکارانه شامل اقدام تروریستی علیه آکسیونوف، کنستانتینوف، رئیس پارلمان و شهردار یالتا و زیرساخت‌های حمل و نقل شبه‌جزیره بوده است».

سواستوپول در شبه جزیره کریمه در همه پرسی سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه ملحق شد. اوکراین الحاق این منطقه به روسیه را غیرقانونی می‌داند و از زمان شروع عملیات نظامی روسیه در این کشور بارها شبه جزیره کریمه را مورد هدف قرار داده است که به گفته روسها بیشتر این حملات توسط پدافند روسیه دفع شده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 6
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • هانا IR ۱۴:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 8
    اوکراین حالا چیزی برای از دست دادن ندارد روسیه سالها به دردسر افتاده الآنم منزوی شده اون همینه قبل رو ندارد
    • GB ۰۳:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 1
      اوکراین پرست های بدبخت به سایت مشرق سرازیر شده اند بجهت ماله کشی بدرگاه خدای مقدس زندگی شون زلنسکی جان شون تا بلکه واسه اوکراین جان شون حسابی ماله بکشن همون اوکراینی که در تمام تحریم های آمریکا علیه ایران شرکت کرد , ای خاک بر اون سر بدبخت اوکراین پرست تون که مثل سگ , زلنسکی جان تون رو عبادت و ستایش میکنید و واسه اش دولا راست میشین
    • GB ۰۳:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
      3 1
      آخه ماله کش بدبخت , لااقل واسه کسی ماله بکش که کار خیری واسه ات انجام داده , نه واسه اونی که پا رو گلوت گذاشته , بدبخت ماله کش مگه همین اوکراین نبود که در تمام تحریم های آمریکا علیه ایران شرکت کرد .... ای خاک بر اون سر بدبخت ماله کشت
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 5
    خاک بر سر مزدوران پوتین در تمام دنیا بخصوص سایت مشرق
  • عمیر IR ۱۵:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    2 5
    دیر یا زود میرین بدرک ، دقت کنین دیر یا زود ، زنده باد اوکراین !
  • IR ۰۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    4 1
    محاکمه علنی زلنسکی لازمه صلح جهانیست.

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس