کی‌یف: نتیجه انتخابات آمریکا تأثیری بر حمایت از اوکراین ندارد

وزیر خارجه اوکراین ضمن ابراز امیدواری به تأثیر نگذاشتن نتیجه انتخابات ریاست جمهوری آمریکا روی حمایت از کی‌یف، مدعی شد که ارائه جنگنده در گام بعدی این کمک‌ها خواهد بود.

به گزارش مشرق، «دمیترو کولِبا» وزیر امور خارجه اوکراین امروز (سه‌شنبه) ابراز امیدواری کرد که نتیجه انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۴ آمریکا روی حمایت‌های نظامی و مالی این کشور از کی‌یف تأثیری نگذارد.

کولبا در مصاحبه با شبکه تلویزیونی «رادا» مدعی شد که نتایج انتخابات ریاست جمهوری آمریکا منجر به بروز بحران در روابط واشنگتن و کی‌یف نخواهد شد.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، وی در این‌باره توضیح داد: «من انتظار ندارم که هیچ بحران رادیکالی در روابط ایالات متحده و اوکراین در پی نتایج انتخابات ریاست جمهوری [آمریکا] ایجاد شود».

وزیر خارجه اوکراین با بیان اینکه «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا تاکنون کارهای زیادی برای کی‌یف انجام داده، ادعا کرد که ارائه جنگنده‌های «اف-۱۶» به کشورش در گام بعدی حمایت‌ها قرار دارد.

زیاده‌خواهی‌های مقامات اوکراینی و توقعات بالای آنها از تمام کشورها جهت حمایت از کی‌یف برای جنگ با روسیه در حالی است که روز گذشته «پیتر سیارتو» وزیر خارجه مجارستان با بیان اینکه کی‌یف در جایگاهی نیست که بوداپست را به «رفتار نامناسب» در ناتو متهم کند، گفت که مردم کشورش همین الان نیز بیش از حد بهای جنگ اوکراین را پرداخته‌اند.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۶:۳۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    مشكدوغ نيوز! اينا چي ميگن؟ يعني چي اونوقت اين حرفها؟
  • IR ۱۸:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    0 0
    مذخرف می گوید، دارد اگر جمهوری خواهها رای بیارن به قیمت خیار می فروشن اوکراین رو بره. اگر دموکرات هم رای بیارن ظاهر حمایت ور می دارن اما بازم می فروشن بره منتها در خفا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس