پرچم آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو در ایتالیا به آتش کشیده شد

معترضان در ایتالیا در اعتراض به سیاست‌های جنگ‌طلبانه ناتو در جنگ اوکراین، پرچم آمریکا و اتحادیه اروپا را آتش زدند.

به گزارش مشرق، معترضان ایتالیایی در تظاهرات روز کارگر و در مخالفت با سیاست‌های جنگ‌طلبانه ناتو در جنگ اوکراین، پرچم آمریکا، اتحادیه اروپا و ناتو را آتش زدند.

روز شنبه نیز مردم سوئد علیه عضویت این کشور در ناتو تظاهرات سراسری برگزار کردند.چندین سازمان و شبکه مردمی از جمله «انجمن صلح و داوری سوئد»، «نه به ناتو»، «نه به سلاح‌های هسته‌ای» به همراه احزاب سیاسی این رویداد اعتراضی را سازماندهی کردند. تنها در استکهلم، پایتخت سوئد صدها نفر در این تظاهرات شرکت کردند.

پلاکاردها و بنرهایی با پیام‌هایی مانند «نه به ناتو»، «جنگ ناتو فرزندان ما را در ازای یک دلار می‌کشد» و «آرورا ۲۳ را متوقف کنید» از سوی معترضان در این راهپیمایی حمل و نشان داده می‌شد. آرورا ۲۳ نام مانور نظامی است و اشاره به تمرین نظامی دارد که قرار است با حضور ۲۶ هزار شرکت‌کننده عمدتاً از کشورهای عضو ناتو به میزبانی سوئد برگزار شود. گفته شده این رزمایش نظامی، بزرگترین رزمایش سوئد در نوع خود در طی بیش از ۲۵ سال گذشته خواهد بود و در ماه آوریل و می ۲۰۲۳ یعنی تا کمتر از یک ماه دیگر در جنوب سوئد و در گوتلند و اطراف آن برگزار خواهد شد.

ارتش روسیه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) «عملیات نظامی ویژه» خود را در شرق اوکراین آغاز کرد؛ مقامات ارشد دولت روسیه می‌گویند این عملیات در پاسخ به درخواست سران جمهوری‌های خودمختار دونتسک و لوهانسک برای حفاظت از آنها در برابر نیروهای اوکراینی آغاز شده است. به نوشته اسپوتنیک، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه گفته است که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از هشت سال تحت نسل‌کشی و آزار و اذیت رژیم کی‌یف قرار داشتند».

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه گفته بود که هدف از این عملیات «حمایت از مردمی است که بیش از ۸ سال تحت نسل کشی و آزار و اذیت رژیم کی یف قرار داشتند».

آمریکا و کشورهای غربی برای مقابله با پیشروی ارتش روسیه، ضمن ارسال انواع تسلیحات پیشرفته به ارتش اوکراین، تاکنون تحریم‌های زیادی علیه روسیه اعمال کرده‌اند. از سوی دیگر «سرگئی لاوروف»، وزیر خارجه روسیه نیز گفته است هر گونه محموله و کاروانِ حامل تسلیحات نظامی برای اوکراین، هدفی مشروع برای نیروهای روسیه است.

از آغاز عملیات نظامی ویژه روسیه در اوکراین، آمریکا و متحدان غربی این کشور، میلیاردها دلار کمک امنیتی و نظامی برای کی یف فراهم کرده‌اند که ارزش آن حدود ۴۰ میلیارد دلار برآورد شده و می‌توان آن را با کل بودجه دفاعی سالانه فرانسه مقایسه کرد. اقدامی که موجب شده خود این کشورها برای رفع نیازهای نظامی خود با مشکلاتی مواجه شوند.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس