کد خبر 1485407
تاریخ انتشار: ۱۲ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۸
پولیتیکو: آمریکا اوکراین را برای یک حمله در ماه مه آماده می‌کند

در حالی که محافل غربگرا ادعا می‌کردند روسیه در اوکراین از آمریکا و ناتو شکست خواهد خورد، روزنامه آرمان تأکید کرد غرب در این جنگ تحقیر شد و در اثر اشتباه محاسباتی، زیان کرد.

به گزارش مشرق، روزنامه کیهان در ستون خبر ویژه خود نوشت: روزنامه آرمان به قلم علی بیگدلی کارشناس روابط بین‌الملل نوشت: جنگ روسیه علیه اوکراین وارد دومین سال خود و دستخوش یک جنگ فرسایشی شده است. ادامه جنگی که حتی به نفع غرب و آمریکا نیست. آمریکایی‌ها تا به حال ۳۶ میلیارد دلار به اوکراین کمک کرده‌اند. اخیرا هم کشورهای دیگر اروپایی از جمله آلمان‌، انگلیس و تا حدودی فرانسه کمک‌های تسلیحاتی‌ش-ان را به اوکراین اضافه کرده‌اند ولی اینها هیچ‌کدام نمی‌تواند باع-ث مقاومت اوکراین در برابر هجوم نظامی روسیه باشد. روسیه به هر حال یک قدرت نظامی درجه اول دنیاست و هرقدر این جنگ ادامه پیدا کند و وارد مرحله قطعی فرسایشی ش-ود به زیان غرب تمام خواهد شد.

از جمله اینکه سفر آقای مکرون به چین که بسیار سفر تحقیرآمیزی بود فرانسه به عنوان قدرتمندترین کشور اتحادیه اروپا، رئیس‌ اتحادیه اروپا و بنیانگذار اتحادیه اروپا در یک حالت عجز و ناتوانی به دیدار رئیس‌جمهور چین رفت و هیچ نتیجه‌ای هم به بار نیاورد. اگرچه ممکن است آقای مکرون این سفر را با بایدن هماهنگ کرده باشد ولی اگر من مشاور مکرون بودم، اجازه نمی‌دادم به پکن سفر کند و این دیدار را انجام دهد. باتوجه به اینکه چین و روسیه یک روابط استراتژیک بسیار نزدیکی دارند و چین هم به طور غیرمستقیم از پیشرفت روسیه در اوکراین حمایت کرده‌، بنابراین این جنگ خاتمه پیدا نمی‌کند.

با همه سخاوتمندی‌هایی که آمریکا و اتحادیه اروپا نسبت به اوکراین می‌کنند و حمایت‌هایی که ناتو دارد از آقای زلنسکی می‌کند این جنگ قطعا به نفع اوکراین تمام نخواهد شد. بنابراین هرقدر این جنگ ادامه پیدا کند فضای بین‌المللی و مخصوصا فضای غرب را با مشکلات زیادتری مخصوصا مشکلات انرژی و مشکلات اقتصادی بیشتری مواجه می‌کند. الان آمریکا ۹ درصد تورم دارد و اتحادیه اروپا بین ۱۱ تا ۱۲ درصد با تورم مواجه است و یکی از دلایلی که مکرون به پکن سفر کرد، همین دو فشار است که یکی بحث انرژی است که از پاییز شروع می‌شود و دیگری هم مسئله تورم اقتصادی است. بنابراین تا الان آنچه در جنگ روسیه علیه اوکراین بدیهی است اینکه غربی‌ها بودند که متضرر شدند و به همین دلیل هم در مجمع نمایندگان فرانسه یعنی در پارلمان فرانسه و هم در کنگره آمریکا اعتراضاتی علیه حمایت آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ماکرون شده و یکی از سناتورهای آمریکا گفته که مسئله اوکراین مربوط به اروپاست و ما نباید خیلی دخالت در این قضیه بکنیم و این چک سفیدی که داریم به زلنسکی می‌دهیم‌، می‌تواند در آینده به زیان ما تمام شود.

جالب اینکه آقای لاوروف در سفری که به واشنگتن برای شرکت در مجمع عمومی سازمان ملل کرده بود، گفته بود اگر این وضعیت ادامه پیدا کند، ضمن اینکه ما را به جنگ سرد هدایت خواهد کرد، ممکن است به جنگ جهانی سوم منجر شود. هرچند غربی‌ها این گفته آقای لاوروف را خیلی جدی نگرفته‌اند، ولی به هر حال نظام بین‌المللی در یک حالت بلاتکلیفی به سر می‌برد و این بلاتکلیفی آدم را یاد قبل از جنگ جهانی دوم می‌اندازد که غربی‌ها نتوانستند با روسیه به یک نقطه توافقی برسند و بالاخره جنگ شروع شد. الان وضعیت بین‌المللی بسیار مکدر و تاریک است و به نظر می‌رسد آمریکایی‌ها مقصر اصلی هستند که فکر می‌کنند اگر روسیه در اوکراین پیروز شود، چین هم فردا به تایوان حمله خواهد کرد و این محاسبات ممکن است درست باشد ولی نتیجه‌اش این خواهد شد که فضای بین‌المللی هرچه سریع‌تر در آستانه جنگ جهانی سوم قرار خواهد گرفت و با توجه به مانورهایی که الان آمریکا دارد با فیلیپین می‌دهد و نمایش قدرتی که در حواشی کره شمالی و چین می‌گذارد و چین هم همین طور نمایش قدرت در اطراف تایوان‌، می‌تواند در آینده بسیار خطرناک باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 5
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • erfan IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    4 2
    از نظر شما تحقیر یعنی مرگ 200 هزار سرباز روس امریکا 20 سال در منطقه جنگید 5 هزار سربازش مرد روسیه در یکسال 200 هزار نیرو از دست داده
  • IR ۱۱:۳۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    1 1
    حالا اون یه چیزی گفت، شما چرا ننتشر میکنید
  • MG IR ۲۱:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۲
    2 0
    این آمارها رو از کجا میارد خدایی برید توی wiki که انگلیسیه بعد بخش تعداد کشته ها رو بخونین
  • IR ۰۷:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۳
    0 0
    اما بر خلاف هر دو جنگ اروپایی قبلی، اینبار خاک قاره آمریکا از حمله مستقیم در امان نخواهد ماند. علم و تکنولوژی پیشرفت کرده.
  • عمیر IR ۲۰:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۴
    1 0
    کیهان ؟ 😂😂😂😂😂😂 کی اینارو حساب میکنه ؟

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس