«اسکات ریتر» مامور سابق اطلاعات در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا در اظهارنظر درباره ضدحمله احتمالی اوکراین گفت ارتش این کشور تلفات قابل‌توجهی را متحمل شده و برای آن‌ها انجام چنین کاری بسیار دشوار خواهد بود.

به گزارش مشرق، «اسکات ریتر» مامور سابق اطلاعات در سپاه تفنگداران دریایی آمریکا دوشنبه (اول مه) به خبرنگاران گفت هر گونه ضد حمله برای نیروهای مسلح اوکراین دشوار خواهد بود.

به گزارش تاس، ریتر که همچنین به عنوان بازرس کمیسیون ویژه سازمان ملل فعالیت کرده، در پاسخ به درخواست برای اظهارنظر درباره حمله متقابل احتمالی اوکراین گفت: شخصاً معتقدم ارتش اوکراین تلفات قابل‌توجهی را متحمل شده و برای آن‌ها بسیار دشوار خواهد بود که چنین کاری را انجام دهند، اما جنگ، جنگ است و این به آن‌ها بستگی دارد.

او اوایل آوریل گفته بود که تلفات دائمی در بین پرسنل ارتش اوکراین ممکن است به حدود ۳۰۰ هزار سرباز برسد.

دوشنبه پیش روزنامه آمریکایی نیویورک تایمز به نقل از استاد افشاشده پنتاگون گزارش داد نیروهای اواکراینی در حال برنامه‌ریزی هستند تا ضدحملات خود را که مدت‌هاست انتظار آن می‌رود در ماه مه (ماه میلادی جاری) در جبهه جنوبی آغاز کنند. به نوشته این گزارش، برای این هدف اوکراین باید تا پایان آوریل، ۱۲ تیپ متشکل از حدود چهار هزار سرباز را آماده کند.

پیش‌تر، ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در مصاحبه‌ای که شنبه (۲۹ آوریل) منتشر شد گفت که کار بر روی ضدحمله بسیار مورد انتظار علیه نیروهای روسیه در حال انجام است و این اتفاق خواهد افتاد. رئیس‌جمهور اوکراین با این حال گفت آمادگی ندارد با جزئیات درباره زمان و چگونگی این ضدحمله بگوید.

پیش از او، رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به ارتش روسیه اعلام کرد طبق پیش‌بینی‌ها ارتش اوکراین تا نیمه ماه مه (۲۵ اردیبهشت) حملات خود را علیه نیروهای روسیه آغاز خواهد کرد.

به نوشته وبگاه شبکه آمریکایی سی‌ان‌ان، اوکراین «تلاش‌های فوق‌العاده‌ای را برای پنهان کردن شروع حمله متقابل حیاتی خود به لحاظ استراتژیک، انجام داده است». «هانا مالیار» معاو وزیر دفاع اوکراین هفته گذشته گفت حمله متقابل اعلام نخواهد شد.

طبق این گزارش، بخش عمده تمرکز گمانه‌زنی‌های اخیر بر منطقه جنوبی زاپروژیا قرار دارد که نیروهای کی‌یف می‌توانند تلاش کنند شبه‌جزیره کریمه که به روسیه الحاق شده را از سرزمین‌های تحت تصرف روسیه در شرق اوکراین و سرزمین اصلی روسیه جدا کنند.

ماه‌هاست منابع غربی حدس و گمان‌هایی را درباره آغاز مجموعه‌ای از ضدحملات از طرف نیروهای اوکراینی علیه روسیه در بهار مطرح کرده‌اند. پیش از این وزارت خارجه روسیه تاکید کرد چنین گمانه‌زنی‌های آشکاری در کشورهای غربی در مورد انتظارات برای ضدحمله علیه روسیه تاییدکننده دخالت مستقیم کشورهای غربی در جنگ اوکراین است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۲:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۱
    0 0
    این اسکات ریتر کی هست که به نفع روسیه و به ضرر اوکراین اظهار نظر میکنه و شما هم سریع اظهارتشو رسانه ای می کنید

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس