کد خبر 1487466
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
واگنر: دو کیلومتر مربع از باخموت هنوز در دست اوکراین است

«یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به روسیه اعلام کرد که به رغم ادامه پیشروی آنها در شهر باخموت، کنترل ۲.۳۷ کیلومتر مربع از این منطقه در دست اوکراین است.

به گزارش مشرق، رئیس واگنر روسیه در توضیح درباره آخرین وضعیت میدانی درگیری‌ها در باخموت اوکراین اعلام کرد که پیشروی نیروهای این گروه ادامه دارد.

در شرایطی که طی روزهای اخیر اظهارنظرهای انتقادی «یوگنی پریگوژین» رئیس گروه نظامی واگنر وابسته به روسیه درباره وضعیت تدارکاتی و لجستیکی نیروهای گروهش برای ادامه جنگ در باخموت خبرساز شده است، او سخنانی جدیدی درباره وضعیت میدانی درگیری‌ها مطرح کرد.

منابع رسانه‌ای دولتی در روسیه شامل خبرگزاری تاس خبر دادند که مدیر واگنر اعلام کرد که به رغم ادامه پیشروی نیروهای این گروه روسی در درگیری‌های باخموت، بخش‌هایی از این منطقه در استان دونتسک همچنان در دست اوکراینی‌ها است.

یوگنی پریگوژین اعلام کرد که طی امروز (دوشنبه) پیشروی نیروهای واگنر در باخموت تا ۲۸۰ متر در همه جهات بوده است.

رئیس این گروه وابسته به روسیه ادامه داد: «ما ۵۳۰۰۰ متر (در درگیری‌های باخموت) پیش رفتیم. دشمن (اوکراین) هنوز ۲.۳۷ کیلومتر مربع را در اختیار دارد».

مدیر گروه نظامی واگنر که چندی قبل در انتقاد از وضعیت لجستیکی نیروهایش در باخموت اظهارات تندی علیه وزیر دفاع روسیه مطرح کرده بود، در اظهارات جدید خود با لحنی آرام‌تر خواسته خود را مطرح کرد و گفت: «ما در حال پیشروی هستیم و انتظار مهمات داریم».

روز گذشته در خبرها آمده بود که بعد از گلایه‌های اخیر رئیس گروه واگنر از مقامات نظامی روسیه و درخواست وی برای واگذاری مواضع در باخموت به نیروهای چچن، یوگنی پریگوژین گفت قول دریافت مهمات و تسلیحات لازم را از ارتش روسیه برای ادامه عملیات دریافت کرده است.

مدیر واگنر روز شنبه در نامه‌ای به «سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه از او خواسته بود اجازه دهد مواضع خود در شهر باخموت را به «رمضان قدیروف» رئیس جمهوری خودمختار چچن تحویل دهد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس