اوکراین: هیچ نشانه‌ای از خروج نیروهای واگنر از باخموت وجود ندارد

ارتش اوکراین با رد سخنان فرمانده ارتش خصوصی «واگنر» وابسته به مسکو مبنی بر خروج نیروها از شهر راهبردی باخموت، اعلام کرد که هیچ نشانه‌ای درباره این موضوع وجود ندارد.

به گزارش مشرق، هانا مالیار، معاون وزیر دفاع اوکراین می‌گوید که نیروهای ارتش خصوصی واگنر همچنان در شهر راهبردی باخموت مواضع خود را حفظ کرده و در حال تجدید قوا هستند.

معاون وزیر دفاع اوکراین گفته است که نیروهای واگنر در حال تقویت مواضع خود در باخموت بوده و ماموریت احتمالی آنها این است که تا پیش از سالروز پیروزی شوروی در جنگ جهانی دوم(۹ مه)، این شهر را تصرف کنند.

وی افزود: حالا شاهد آن هستیم که آنها نیروهای خود را از سراسر خطوط درگیری به سمت محور باخموت سوق می‌دهند.

این اظهارات در حالی مطرح شده که یوگنی پریگوژین، فرمانده واگنر به‌تازگی در ویدئویی گفته بود که افرادش با کمبود شدید مهمات مواجه بوده و او قصد دارد نیروهایش را از باخموت خارج کرده و انتظار دارد ارتش روسیه تا دهم ماه مه، جای آنها را در مواضع باخموت بگیرند.

پریگوژین در ویدئویی گفته بود: افراد من دیگر بدون مهمات در باخموت ، متحمل تلفات بی‌فایده و غیرقابل‌توجیه نخواهند شد.

پریگوژین به همراه این ویدئو، اطلاعیه خروج نیروهای خود از باخموت را برای سران وزارت دفاع و همچنین ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ارسال کرده بود.

نبرد در باخموت که روسیه آن را مقدمه تصرف دیگر شهرهای منطقه دونباس می‌داند، در ماه‌های اخیر به پرتنش‌ترین جبهه درگیری‌ها بدل شده و در جریان نبردهایی خونین، به مرگ هزاران نفر از طرفین منجر شده است.

به‌رغم سخنان پریگوژین درباره خروج نیروها از باخموت، آندری چِرنیاک، مقام ارشد اطلاعات نظامی اوکراین می‌گوید که هیچ نشانه‌ای از خروج نیروهای واگنر از باخموت وجود ندارد.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • عمیر IR ۱۳:۰۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 0
    همینطور بجنگید شیربچه های اوکراینی که این دفاع مقدس از خاکتون نوید یک برد و پیروزی بزرگو میده ، به امید اون روزی که ظلم و ستم و پوتین تروریست برای همیشه توی دنیا نباشن !
  • IR ۱۳:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    2 26
    وقتی اقتصاد فلج شه وقتی تو جنگ پول فراوون نداشته باشی وقتی جیره غذایی خوب تو جبهه ها نداشتی باشی خب معلوم دیگ همه پا پس میکشن،تازه یواش یواش جنگ فرسایشی و تحریم روسیه خودشو نشون میده
  • IR ۱۷:۳۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    2 0
    بریزید بیرون این واگنرهای متجاوز را
  • IR ۰۰:۱۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    مرگ بر روسیه متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس