کد خبر 1486589
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۱
تاکید گروه روسی واگنر بر پیشروی در باخموت

فرمانده گروه واگنر اعلام کرده که این گروه همچنان توانایی پیشروی در منطقه باخموت اوکراین را خواهد داشت.

به گزارش مشرق، یوگنی پریگوژین، بنیان‌گذار گروه واگنر می‌گوید که این گروه شبه نظامی خصوصی هنوز هم قادر به پیشروی در باخموت است. بنیانگذار و فرمانده واگنر اعلام کرده است که این شرکت نظامی خصوصی هنوز برای پیشروی در آرتیوموفسک (که در اوکراین باخموت نامیده می‌شود) توانایی‌هایی دارد.

کانال تلگرامی سرویس مطبوعاتی پریگوژین، فرمانده شبه نظامیان روسی واگنر اعلام کرد: «با وجود کمبود جدی گلوله، امروز یگان‌های پی‌ام‌سی واگنر تا ۱۷۰ متر در جهات مختلف پیشروی کردند و ۵۹۵۰۰ متر از شهر را تحت کنترل خود درآوردند. دشمن همچنان ۲.۵۲ کیلومتر مربع را در اختیار دارد.» وی خاطرنشان کرد: «همانطور که قبلاً امروز گفتم، ما هنوز مقداری توانایی برای پیشروی در باخموت تا پایان روز در ۹ می‌داریم.»

پیش از این، پریگوژین گفته بود که واحدهای واگنر تا ۹ می در مواضع خود در آرتیوموفسک یا همان باخموت باقی خواهند ماند و سپس به پایگاه‌های پشتیبانی برای حفظ پرسنل و رسیدگی به امور لجستیکی خواهند رفت.

پیشتر «دنیس پوشیلین» رئیس منطقه دونتسک اعلام کرده بود که نیروهای روسی در حال حاضر کنترل بیش از ۷۵ درصد شهر باخموت را در اختیار گرفته‌اند. این اظهارات در واکنش به ادعاهای طرف اوکراینی در خصوص تسلط بر بخش‌هایی از شهر باخموت صورت گرفت.

همچنین الکساندر سیرسکی، فرمانده نیروی زمینی اوکراین مدعی شده که نیروهای روسیه در شهر راهبردی باخموت، به «استراتژی زمین سوخته» روی آورده و با حملات هوایی و بمباران، تمام ساختمان‌ها و مواضع را منهدم می‌کند!

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، شهر باخموت در منطقه دونتسک، یکی از اهداف اصلی نیروهای روسیه بوده و به کانون درگیری‌ها بدل شده است.

نبرد در باخموت در حالی جریان دارد که دو روز پیش، وزارت دفاع آمریکا از تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین خبر داد. این خبر را وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است.

گفته شده که بسته کمک نظامی جدید ایالات متحده با مجوز ریاست جمهوری از انبارهای پنتاگون تخصیص داده شده است و شامل مهمات اضافی برای سیستم‌های موشکی هیمراس، هویتزرهای اضافی، توپخانه و گلوله‌های خمپاره و همچنین ضد تانک است. این تسلیحات را پیشتر اوکراین از آمریکا تحویل گرفته بود.

علاوه بر این، کمک‌های نظامی شامل موشک‌های هدایت شونده ضد تانک TOW، سامانه‌های موشکی ضد زره AT-۴ و Carl Gustaf و برای اولین بار، موشک‌های هواپیمای هدایت نشده Hydra-۷۰ و همچنین سلاح‌های کوچک و مهمات، کامیون‌ها و تریلرها برای حمل تجهیزات سنگین است.

در این بیانیه آمده است: «ایالات متحده به همکاری با متحدان و شرکای خود ادامه می‌دهد تا به اوکراین قابلیت‌هایی برای رفع نیازهای فوری میدان نبرد و نیازهای بلندمدت امنیتی ارائه کند.»

این سی و هفتمین بسته کمکی پنتاگون به اوکراین از زمان آغاز جنگ در فوریه ۲۰۲۲ است که مجموع کمک‌های نظامی ایالات متحده را به حدود ۳۶ میلیارد دلار می‌رساند.

پیش از این مقامات آمریکایی گفته بودند که تسلیحات و تجهیزات ارائه شده به اوکراین کمک می‌کند تا از بن بست طولانی مدتی که به دلیل درگیری‌های شدید در شرق اوکراین، به ویژه در اطراف شهر باخموت در استان دونتسک با آن مواجه شده است، خارج شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • من IR ۰۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۶
    0 1
    مگه شهر مال اوکراین نیست که اسمشو روسی میگی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس