کد خبر 1486972
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۳۶
تشدید جنگ اوکراین/ شلیک موشک از دریای سیاه و تخلیه برخی شهرها

نیروهای ارتش روسیه از دریای سیاه به سمت اوکراین اقدام به پرتاب موشک کرده‌اند.

به گزارش مشرق، جنگ در اوکراین شدت گرفته است و نیروهای ارتش روسیه از دریای سیاه به سمت اوکراین موشک شلیک کرده‌اند.

گفته شده است که صدای انفجارها در مرکز منطقه میکولایف در جنوب اوکراین قطع نمی‌شود و پدافند هوایی فعال اوکراین فعال شده است.

فرماندهی عملیات جنوب اوکراین در این ارتباط اعلام کرد که روس‌ها شنبه شب مواضع خود را در دریای سیاه با ۴ ناو موشک انداز کالیبر تقویت کردند.

شهردار میکولایف در جنوب اوکراین نیز که شهرش مورد اصابت موشک روسیه قرارگرفته، گفته است: «دفاع ما همچنان ادامه دارد.»

همزمان، مشاور وزیر دفاع اوکراین در سخنانی گفته است گروه شبه نظامیان واگنر ۱۰ ماه است که نتوانسته باخموت را کنترل کنند و اکنون نیز حملات ارتش روسیه نمی‌تواند کاری را به پیش ببرد.

همچنین براساس اعلام مدیرکل آژانس انرژی اتمی، تخلیه ساکنان شهر انرگودار در زاپوریژیا، جایی که نیروگاه اتمی اوکراین در آن قرار دارد، آغاز شده است. بر این اساس نگرانی از افزایش حملات موشکی علت تخلیه این شهر در مجاورت نیروگاه اتمی اوکراین اعلام شده است.

آژیر خطر نیز در کیف و مناطق شرقی و جنوبی اوکراین شنیده می‌شود.

انفجار در دنیپرو و خرسون نیز باعث به صدا درآمدن آژیرهای هشدار شده است.

در جبهه باخموت نیز خبر رسیده است که «رمضان قدیروف»، رهبر چچن و متحد ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه، از جنگجویان شرکت شبه نظامی خصوصی واگنر برای پیوستن به نیروهای گردان او در باخموت دعوت کرده است.

قدیروف روز شنبه در پیامی ویدئویی خطاب به نیروهای واگنر گفت: «پی ام سی واگنر افراد بسیار خوب و شجاعی هستند و ضروری است که آن‌ها به ما ملحق شوند، زیرا آنها منطقه را می‌شناسند. اگر با ما بمانید، به شما قول می‌دهم که بیشتر از آنچه امروز دارید، به شما می‌دهیم، شرایط بهتری ایجاد می‌کنیم. ما سعی خواهیم کرد که همه چیز برای شما درجه یک باشد.»

قدیروف همچنین تصویری از نامه خود به پوتین را منتشر کرد که در آن به فعال شدن این نیروها در باخموت اشاره کرده بود.

روز گذشته یوگنی پریگوژین، رئیس واگنر اعلام کرده بود که در ۱۰ می یعنی تا سه روز دیگر موقعیت‌های باخموت را به رهبر چچن تحویل خواهد داد.

رهبر چچن نیز گفته است که اگر واگنر تصمیم به ترک باخموت بگیرد، خوشحال خواهد شد که مناصب برادر بزرگ‌تر، پریگوژین را تحت کنترل بگیرد.

نیروهای تحت هدایت قدیروف، در حالی که به طور رسمی بخشی از ساختارهای امنیتی روسیه هستند، به او وفاداری شخصی دارند.

روز گذشته فرمانده واگنر تاکید کرده بود که نیروهای وی به دلیل کمبود مهمات ممکن است مجبور به عقب نشینی شوند. وی یادآور شد که وزارت دفاع روسیه از اکتبر ۲۰۲۲ تنها ۳۲ درصد مهمات مورد نیاز را به گروه واگنر تحویل داده است.

از ابتدای عملیات نظامی روسیه در اوکراین در ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰)، شهر باخموت در منطقه دونتسک، یکی از اهداف اصلی نیروهای روسیه بوده و به کانون درگیری‌ها بدل شده است.

نبرد در باخموت در حالی جریان دارد که دو روز پیش، وزارت دفاع آمریکا از تخصیص ۳۰۰ میلیون دلار کمک نظامی دیگر به اوکراین خبر داد. این خبر را وزارت دفاع آمریکا با انتشار بیانیه مطبوعاتی اعلام کرده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 10
  • در انتظار بررسی: 8
  • غیر قابل انتشار: 7
  • سسس IR ۱۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    4 5
    سلام. اگرروسیه باموشکهای بسیاربزرگ وپرقدرت باکلاهکای انفجای شدید پرتعدادروقسمتی که درنزدیکی ژاپرژویا اوکراین نیروهاشوچیده بزندتمام نیروهای اوکراینی باادواتشون ازبین میرن وضدحمله درکارنیست
  • محمد IR ۱۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    14 2
    یکی از وحشی ترین قسمت هر جنگی حمله به مناطق مسکونی است که نشانگر عجز وناتوانی حریف در جنگ روبروست یعنی همانکاریکه صدام ملعون زمانیکه در مقابل رزمندگان دلیر ایران کم اوردبا استفاده از موشکهای روسی به مناطق مسکونی ایران حمله کرد
  • IR ۱۴:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    من حاضرم نوچه ارباب پوتین بشم اما به شرطی که اسمش رو از پوتین بزاره دمپاییی خخخخخخخخ
  • IR ۱۵:۳۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    یادمه یک ناو موشک انداز روسیه بنام مسکوا دست به موشک پرانی زد که اکراین فرستادش قعر آبهای دریای سیاه..
  • IR ۱۵:۴۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    اکراین شاخ غول روسیه رو شکست و به دنیا ثابت شد که روسیه ابرقدرت پوشالی بیش نیست .
  • کریم IR ۱۶:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    12 0
    فلسطین کم بود قضیه اکراین هم تحمیل شد بهمون
  • IR ۲۰:۵۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    کمک های اوکراین به مردم کرمان رو فراموش کردن و شده اند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۲۳:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • سیدمحمدمصطفوی IR ۰۷:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 0
    روسیه ببر کاغذی مثل آمریکا که شیر کاغذی فقط عین موتور گازی، پرسر صدا، بی قدرت...

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس