کد خبر 1486777
تاریخ انتشار: ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
درخواست استونی برای پیوستن اوکراین به ناتو

وزیر خارجه استونی تأکید کرد که کشورهای عضو ناتو باید در نشست آتی خود یک «نقشه راه» برای پیوستن اوکراین به این ائتلاف مشخص کنند.

به گزارش مشرق، «مارگوس تساهکنا» وزیر امور خارجه استونی در جریان دیدار با «ینس استولتنبرگ» دبیرکل ناتو در خصوص حمایت بیشتر ائتلاف ناتو از اوکراین گفت که باید یک نقشه‌راه برای پیوستن کی‌یف به ناتو مشخص شود.

روابط عمومی وزارت امور خارجه استونی گزارش کرد، وزیر خارجه استونی از استولتنبرگ برای حمایت از اوکراین در ناتو به ویژه در جریان سفر اخیرش به کی‌یف قدردانی کرد.

وی در این خصوص گفت: «دیدار امروز با دبیرکل ناتو تأییدی بر آمادگی ما برای ارائه کمک‌های عملی و سیاسی به اوکراین تا زمان لازم است.

طبق این گزارش، وزیر خارجه استونی تأکید کرد که هدف استونی این است که در نشست «ویلنیوس» یک «نقشه راه» روشن به اوکراین در زمینه عضویت این کشور در ناتو ارائه شود و بر سیاست درهای باز ائتلاف ناتو تأکید کند.

تساهکنا در این خصوص گفت: «همانطور که ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین اخیراً در فنلاند آرزو کرد، ما می‌خواهیم که اوکراین پس از سوئد، سی و سومین عضو کامل این اتحاد دفاعی شود».

وی افزود که نمی‌تواند نقاط خاکستری در اروپا وجود داشته باشد و تنها تضمین امنیت اوکراین از طریق عضویت در ناتو تأمین می‌شود.

وی همچنین برای پیوستن سریع سوئد به ناتو و تصویب طرح افزایش بودجه دفاعی ناتو توسط رهبران این ائتلاف ابراز امیدواری کرد.

اظهارات وزیر خارجه استونی در حالی مطرح شده است که زلنسکی پیش از این تصریح کرده بود که اوکراین با پیشنهادهای جایگزینی که می‌تواند جایگزین عضویت در ناتو شود موافقت نخواهد کرد.

«دیمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین تأکید کرده بود که اوکراین از هرگونه تصمیم دیگری در نشست ماه ژوئیه ناتو در ویلنیوس به غیر از برداشتن گام‌هایی در زمینه عضویت اوکراین در ناتو خشنود نخواهد شد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    مرگ بر روسیه متجاوز
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    0 0
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس