کد خبر 1490037
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۹:۵۳
سقوط جت نیروی هوایی فنلاند در مرکز این کشور

یک فروند جت نیروی هوایی فنلاند، از اعضای تازه ناتو به دلایل نامعلوم در مرکز این کشور سقوط کرد.

به گزارش مشرق، منابع رسانه‌ای دوشنبه بعد از ظهر به وقت تهران از سقوط یک فروند جت نیروی هوایی فنلاند، عضو تازه ائتلاف ناتو خبر دادند.

به گزارش خبرگزاری «آسوشیتدپرس» نیروی هوایی فنلاند اعلام کرد که یک فروند جت آموزشی نظامی این کشور روز دوشنبه در مرکز فنلاند سقوط کرد. نیروی هوایی فنلاند از خروج اضطراری دو خلبان این جت آموزشی خبر داد.

این حادثه در حالی به وقوع پیوست که این کشور به تازگی عضو ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا شده است. به‌رغم هشدارهای روسیه، فنلاند به طور رسمی در تاریخ تاسیس ناتو در ۷۴ سال پیش به این اتحاد نظامی به رهبری آمریکا ملحق شد. وزارت خارجه روسیه ضمن ابراز ناامیدی از تصمیم هلسینکی برای پیوستن رسمی به ائتلاف ناتو به رهبری آمریکا، اعلام کرد مسکو مجبور به انجام اقدامات تقابلی خواهد بود.

این وزارتخانه اعلام کرد: «همانطور که بارها هشدار داده‌ایم، فدراسیون روسیه مجبور خواهد شد اقدامات تقابلی هم از نظر ماهیت فنی-نظامی و هم برای توقف تهدیدها علیه امنیت ملی ما که در ارتباط با ورود فنلاند به ناتو ایجاد می‌شود، انجام دهد.»

به گزارش آسوشیتدپرس، هواپیمای تک موتوره «هاوک» ساخت انگلیس متعلق به نیروی هوایی فنلاند در جنوب «کورو» در ۲۹۰ کیلومتری (۱۸۰ شمال «هلسینکی» پایتخت فنلاند سقوط کرد.

نیروی هوایی فنلاند از زنده ماندن خلبانان این جت خبر داد و اعلام کرد پلیس و نیروهای امدادی در محل حادثه حضور دارند. هنوز مشخص نیست چه عاملی باعث سقوط این هواپیما شده است.

نیروی هوایی فنلاند چندی قبل مدعی شد که برای سنجش توان عملیاتی خود در شرایط سخت و مقابله احتمالی با روسیه، رزمایش برگزار می‌کند. نیروی هوایی فنلاند بارها با جنگنده‌های روسیه در حریم هوایی بین‌المللی چالش داشته است. در یک مورد که اخیرا رخ داد، وزارت دفاع فنلاند مدعی رهگیری دو فروند جنگنده «میگ-۳۱» روسیه شد .

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس