کد خبر 1490077
تاریخ انتشار: ۲۶ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۰:۴۷
هشدار روسیه درباره تحرکات آمریکا و ناتو در آسیای میانه

معاون وزیر خارجه روسیه درباره حضور آمریکا و ناتو در آسیای مرکزی هشدار داد و هدف غربی‌ها از این حضور را «مهار روسیه» و تهدید این کشور خواند.

به گزارش مشرق، «میخائیل گالوژین» معاون وزیر خارجه روسیه معتقد است که آمریکا و ناتو در تلاش برای باز کردن پای جا در آسیای میانه و تهدید مرزهای جنوبی روسیه هستند.

همزمان با شدت گرفتن تنش‌های مسکو و غرب بر سر جنگ اوکراین، یک مقام ارشد روسیه در سخنرانی برای اندیشکده «باشگاه گفت‌وگوی والدای» این کشور درباره تحرکات ضد روسی غربی‌ها در منطقه آسیای میانه هشدار داد.

به گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، «میخائیل گالوژین» معاون وزیر خارجه روسیه اعلام کرد که آمریکا و ناتو در تلاش هستند که در آسیای مرکزی جای پا باز کرده و از این منطقه مرزهای جنوبی روسیه را تهدید کند.

این دیپلمات ارشد مسکو به حاضران در نشست روز سه شنبه (امروز) باشگاه گفت‌وگوی والدای گفت: «آمریکا و ناتو در تلاش هستند تا کشورهای آسیای مرکزی را در برنامه‌ها و آموزش‌های به اصطلاح "شریک" وارد کنند و (آنها) از صحبت کردن درباره احیای رزمایش‌های مشترک در منطقه و استقرار زیرساخت‌های نظامی خود دست نمی‌کشند».

معاون سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه خطاب به حاضران افزود: «این تلاش‌ها آشکارا با هدف مهار روسیه، جدا کردن منطقه (آسیای مرکزی) از کشور ما و به تدریج تبدیل آن به سکوی پرشی برای تهدید مرزهای جنوبی ما انجام می‌شود».

هشدار میخائیل گالوژین درباره تحرکات ضد روسی آمریکا و ناتو در منطقه آسیای مرکزی در شرایطی مطرح شده که تنش‌های مسکو و غرب همچنان خبرساز است؛ تنش‌هایی که با جنگ اوکراین و حمایت‌های همه جانبه تسلیحاتی، اطلاعاتی و اقتصادی آمریکا و متحدانش از اوکراین و فشارهای بی سابقه آنها علیه روسیه به نقطه اوج خود رسیده است.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۲:۰۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
    3 2
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس