کد خبر 1490019
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۴۰
تلاش نافرجام 2 جنگنده ناتو برای نقض حریم هوایی روسیه

روسیه اعلام کرد که تلاش جنگنده‌های ناتو را برای نقض حریم هوایی این کشور خنثی کرده است.

به گزارش مشرق، همزمان با ادعای پنتاگون مبنی بر رهگیری جنگنده‌ها و بمب افکن‌های روسیه حین ماموریت نزدیک آلاسکا، وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که تلاش چند جنگنده ناتو را برای نقض حریم هوایی روسیه خنثی کرده است.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که یک فروند جنگنده «سوخو-۲۷» این کشور حین پرواز بر فراز دریای بالتیک چند جنگنده اعضای ائتلاف ناتو را رهگیری کرد.

روسیه اعلام کرده که این جنگنده در این ماموریت موفق ۲ فروند هواپیمای نظامی فرانسه و آلمان، از اعضای ناتو را که تلاش می‌کردند حریم هوایی این کشور را نقض کنند، رهگیری کرده است.

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد که پس از دور کردن هواپیماهای نظامی خارجی از مرز هوایی روسیه، جنگنده روسی به سلامت به پایگاه هوایی خود بازگشت. این وزراتخانه به نوع جنگنده‌های ناتو در این ماموریت اشاره‌ای نکرده است.

فرماندهی دفاع هوافضای آمریکای شمالی روز دوشنبه اعلام کرد، جنگنده‌های آمریکا ۶ هواپیمای نظامی روسیه را که در حریم هوایی بین‌المللی نزدیک آلاسکا مشغول پرواز بودند، رهگیری کردند.

رسانه‌های آمریکایی بر این باورند که روسیه با نفوذ در منطقه دفاع هوایی آلاسکا پیام‌های پنهان به ارتش آمریکا ارسال می‌کند.

همزمان با ادامه درگیری بین روسیه و اوکراین، تولید انبوه جنگنده روسی «میگ-۳۵» بیش از پیش در رسانه‌های روسیه مطرح شده است.

در جریان برگزاری نمایشگاه بین‌المللی نظامی «ارو ایندیا ۲۰۲۳» در هند مدیرعامل «شرکت هواپیمایی متحد» از تولید جنگنده جدید میگ-۳۵ خبر داد. به گفته کارشناسان، صنایع دفاعی روسیه به شدت نگران این مسئله است که در صورت وقوع درگیری در مقیاس بزرگ، جنگنده کافی وجود نداشته باشد به همین دلیل این شرکت روسی تصمیم گرفته تولید انبوه این جت را از سربگیرد.

تلاش نافرجام ۲ جنگنده ناتو برای نقض حریم هوایی روسیه

هر نیروی هوایی پیشرفته باید از یک سوم هواپیماهای سنگین و دو سوم جنگنده‌های سبک تشکیل شود و این تضمین مستقیم موفقیت نیروهای مسلح آن کشور است. به همین دلیل این شرکت روسی در حال احیای جنگنده‌های میگ-۳۵ است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند
  • IR ۰۰:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس ارزان به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود
  • IR ۰۰:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    اتفاقا باید بسیج مردمی باید تا ازادی کامل خاک روسیه و اوکراین ادامه یابد پوتین باید نیروهای بسیج نسبی را ارتش آزادی بخش روسیه باید نامگذاری کند دوما بسیج نسبی و فراهم کردن 300 هزار نیروی دیگر برای حمله از شمال چرنیهوف و 300 هزار نفر دیگر از شمال خارکف از اوجب واجبات برای ارتش روسیه است سوما بسیج مردمی جنگ اوکراین را سریعتر به پایان می برد و ناتو را سر میز مذاکره می آورد چهارما با 200 هزار نیرو مگر ارتش روسییه برای پیک نیک به اوکراین آمده در حالی که اوکراین هم یک میلیون ذخیره را فراخوانده است
  • کوروش IR ۱۸:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    روسیه درچه فکریه آمریکا اقتصادیه

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس