کد خبر 1490307
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۸
بلینکن احتمال تروریستی اعلام کردن دولت روسیه را رد نکرد

وزیر خارجه آمریکا طی جلسه استماع کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنای آمریکا با موضوع چین، احتمال تروریستی اعلام کردن دولت روسیه را رد نکرد.

به گزارش مشرق، با وجود گذشت بیش از یک سال از تهدیدهای مقامات آمریکایی مبنی بر تروریستی اعلام کردن دولت روسیه به بهانه شروع عملیات نظامی ویژه در اوکراین، واشنگتن بار دیگر بر طبل تنش‌زایی با مسکو کوبید.

«آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا شامگاه سه‌شنبه طی جلسه استماع کمیته تخصیص اعتبارات مجلس سنای آمریکا با موضوع چین، احتمال تروریستی اعلام کردن دولت روسیه را رد نکرد.

طبق قوانین آمریکا، اختیارات قانونی برای اعلام یک کشور به‌عنوان «حامی تروریسم» در اختیار وزارت خارجه این کشور قرار دارد، اما مجلس سنای آمریکا پیشتر طی قطعنامه‌ای که در سپتامبر ۲۰۲ به مجلس نمایندگان ارائه شد، خواستار قرار گرفتن نام روسیه در این لیست شده بود.

به نوشته خبرگزاری «اسپوتنیک»، بلینکن در پاسخ به گلایه تند «لیندزی گراهام» سناتور جمهوری‌خواه که به او گفت شما هرگز قصد ندارید روسیه را یک دولت تروریستی اعلام کنید، اظهار داشت: «هرگز نگویید هرگز!»

مسکو پیش از این هشدار داده بود که اجرای احتمالی طرح کنگره آمریکا برای اعلام روسیه به عنوان کشور و دولت حامی تروریسم، به واکنش‌های تند از سوی این کشور منجر خواهد شد.

وزیر خارجه آمریکا در ادامه مباحثه خود با گراهام، ادعا کرد که از نظر او تحریم‌های موجود علیه روسیه و قدرت‌هایی که واشنگتن دارد، توانسته پکن را از ارائه کمک نظامی به مسکو برای جنگ با اوکراین باز دارد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه فدراسیون روسیه در واکنش به این احتمال، هشدار داده بود که اگر آمریکا، روسیه را در لیست دولت‌های حامی تروریسم قرار دهد، روابط بین دو کشور محو خواهد شد.

پیش از این، پارلمان اروپا در ماه آذر سال گذشته، با رأی مثبت ۴۹۴ قانون‌گذار خود، قطعنامه‌ای غیر الزام‌آور برای معرفی روسیه به‌عنوان «دولت حامی تروریسم» تصویب کرد.

منبع: فارس

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۲۰:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    روسیه هرچه سریعتر باید در لیست تروریست قرار گیرد و پوتین هم باید دستگیر شود و مجازات شود

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس