کد خبر 1490467
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۹

به گفته «سیمور هرش» روزنامه‌گار محقق و افشاگر آمریکایی، گروهی از کشورهای اروپایی به رهبری لهستان از رئیس‌جمهور اوکراین خواسته‌اند هر طور شده راهی برای پایان دادن به جنگ بیابد.

به گزارش مشرق، «سیمور هرش» روزنامه‌گار محقق و افشاگر آمریکایی در وبسایت خود خبر داد گروهی از کشورهای اروپایی به رهبری لهستان از ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین خواسته‌اند به جنگ حتی به قیمت استعفای خود پایان دهد.

هرش گفت: این گروه تحت هدایت لهستان...بی‌سروصدا از زلنسکی خواسته راهی برای پایان دادن به جنگ بیابد--حتی در صورت لزوم، استعفا دهد.

به گزارش خبرگزاری تاس به نقل از این روزنامه‌نگار آمریکایی، گروه مذکور شامل کشورهای بالتیک و کشورهای اروپای شرقی از جمله مجارستان، لتونی، لیتوانی و استونی است.

هرش افزود رئیس‌جمهور اوکراین نظرش را عوش نمی‌کند و در حال از دست دادن حمایت خصوصی همسایگان خود است. به نوشته اسپوتنیک، هرش به این واقعیت اشاره کرد که امتناع زلنسکی از دستیابی به صلح باعث کاهش حمایت کشورهای همسایه شده است.

این روزنامه‌نگار محقق آمریکایی پیش‌تر به نقل از منابع خود گفته بود جنگ اوکراین در وضعیت دشواری قرار دارد و مدت آن به تعداد جان‌هایی بستگی دارد که زلنسکی مایل است قربانی کند. او همچنین در اشاره به تمایل غرب برای غلبه بر روسیه گفته بود درگیری ادامه پیدا کرده زیرا جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا تصمیم گرفته در اوکراین پیروز شود.

به تحلیل اسپوتنیک، کی‌یف به شدت به تسلیحات غربی وابسته است و بدتر شدن روابط آن با کشورهای اروپایی به دلیل درخواست‌ها برای صلح می‌تواند به طور جدی بر وضعیت امور در میدان جنگ اثر بگذارد.

ولودیمیر زلنسکی هر گونه مذاکره با دولت پوتین را رد کرده و در حالی که مسکو اقدامات خود را «عملیات نظامی ویژه» برای دفع تجاوز غرب می‌داند، کی‌یف می‌گوید مذاکرات صلح تنها در صورتی امکان‌پذیر است که روسیه حملات خود را متوقف کند و همه نیروها را از خاک اوکراین خارج کند.

کرملین خوستار آن است که کی‌یف حاکمیت روسیه را بر شبه‌جزیره کریمه به رسمیت بشناسد و همچنین الحاق مناطق دونتسک، خرسون، لوهانسک و زاپروژیا به روسیه را بپذیرد. اوکراین این درخواست‌ها را رد کرده و همچنین هر گونه مذاکره را تا زمانی که روسیه نیروهایش از همه مناطق اوکراین را عقب بکشد، رد کرده است.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 7
  • در انتظار بررسی: 4
  • غیر قابل انتشار: 1
  • رضا IR ۱۳:۲۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    7 1
    اوکراین پر
  • محبتی IR ۱۶:۰۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    8 1
    احتمال پیروزی روسیه در این جنگ بیشتر است و اروپا هزینه الکی می کند و آمریکا جیبش را پر می کند
    • امیر IR ۱۶:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      1 3
      دوست عزیز درباره برنده شدن در فوتبال حرف نمیزنی . جان انسانها برای این دو جنایتکار ارزشی ندارد.
    • IR ۱۶:۲۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      5 1
      هدف امریکا از جنگ روسیه و اوکراین به چالش کشیدن ابهت روسیه و تحمیل هزینه سنگین سیاسی اقتصادی و اجتماعی بر این کشور بوده .
  • IR ۱۶:۱۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    امروز یه مستند از زلنسکی از شبکه یه انچکه ی ژاپن پخش خواهد شد
  • من IR ۱۸:۴۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    اینو از کجا درآوردی؟
  • IR ۲۰:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 4
    باز تحلیل های آب دوغ خیاری یاد زمستان سرد افتادم

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس