«سایه طوفان» در دستان زلنسکی!

در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه دولت انگلیس در اوکراین، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس در مجلس نمایندگان این کشور ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به «سایه طوفان» به ارتش اوکراین را تأیید کرد.

به گزارش مشرق، در ادامه سیاست‌های جنگ‌افروزانه دولت انگلیس در اوکراین، «بن والاس»، وزیر دفاع انگلیس در جلسه مجلس عوام این کشور ارسال موشک‌های دوربرد موسوم به «سایه طوفان» به ارتش اوکراین را تأیید کرد.

آژانس خبری آناتولی گزارش داد که بن والاس، وزیر دفاع انگلیس در نطقی در مجلس عوام انگلیس اعلام کرد: «موشک‌های دوربرد هم‌اکنون در حال ارسال به ارتش اوکراین است.»

بن والاس با خودداری از میزان جزئیات این محموله موشکی به کی‌یف افزود: «امروز، به صراحت می‌توانم اعلام کنم که بریتانیا موشک‌های دوربرد سایه طوفان (Storm Shadow) را به اوکراین اعطا کرده است.»

وی در ادامه سیاست‌های مداخله‌جویانه انگلیس در امور داخلی سایر کشورها افزود: «اوکراین این حق را دارد که از خود دفاع کند و این موشک‌های دوربرد به ارتش اوکراین توانایی عقب راندن ارتش روسیه در خاک اوکراین را فراهم خواهد کرد.»

در خبری مرتبط، به گزارش بی‌بی‌سی به نقل از سازنده این موشک‌ها، موشک‌های کروز سایه طوفان (Storm Shadow) بردی بالای ۲۵۰ کیلومتر دارد. در حالی که موشک‌های هیمارس که واشنگتن در اختیار اوکراین قرار داده، تنها بردی حدود ۸۰ کیلومتر دارد.

«سایه طوفان» یک موشک کروز دوربرد با قابلیت‌های رادارگریز است که محصول مشترک انگلیس و فرانسه است.

سایه طوفان این قابلیت را دارد که عمق سرزمین‌های تازه الحاق شده به روسیه در شرق اوکراین را هدف قرار دهد. یک مقام غربی به سی‌ان‌ان گفت که انگلیس تضمین‌هایی را از دولت اوکراین گرفته است که این موشک‌ها تنها در داخل خاک اوکراین و نه در داخل روسیه استفاده خواهند شد.

در خبری مرتبط، شبکه خبری «سی‌ان‌ان» پیشتر گزارش داد که انگلیس ضمانت‌هایی از دولت اوکراین دریافت کرده که تضمین می‌کنند کی‌یف از این موشک‌ها برای حمله به خاک روسیه استفاده نخواهد کرد.
این در حالی است که مقام‌های انگلیس بارها در اظهارنظرهای عمومی شبه جزیره کریمه را که در سال ۲۰۱۴ به خاک روسیه الحاق شد، به عنوان بخشی از اوکراین دانسته و الحاق آن را «غیر قانونی» توصیف می‌کنند.

پیشتر، ریشی سوناک، نخست‌وزیر انگلیس در فوریه / بهمن گذشته اعلام کرد که انگلیس نخستین کشور در ارسال موشک‌های دوربرد به ارتش اوکراین خواهد بود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 8
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • سید IR ۰۸:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین برای پیروزی در جنگ با روسیه به مانند نشستن بارسالاری بر الاغی لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • سید IR ۰۸:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    کمک تسلیحاتی غربی ها به اوکراین برای پیروزی در جنگ با روسیه به مانند نشستن بارسالاری بر الاغی لنگ برای رفتن به جنگ پیل سواران رزم آور است!!!!
  • IR ۰۹:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    مرگ بر یزید کافر
  • TR ۱۰:۵۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    یه احمق هست همه جا به متن رو تکرار می کنه ۳۰. هزار تا پهپاد ...تو این خبر هم حتما مزخرفاتش رو میگه
  • ناشناس IR ۱۲:۲۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    انگلیس غلط کرده با دلقک
  • IR ۱۵:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 0
    درود بر جناب آقای پرزیدنت ولادیمیر پوتین و ارتش آزادی بخش روسیه و مرگ بر زلنسکی دلقک صهیونیست همجنس باز و اروپایی‌های نوکرشون!! به امید خدا بزودی شاهد پیروزی ارتش آزادی بخش روسیه خواهیم بود، خبرهای خوبی در راه است، به این جفتک اندازها توجه نکنید!!
    • جواد IR ۱۶:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
      0 1
      کم عقل
  • امید IR ۱۷:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    0 0
    زنده باد زلنسکی قهرمان که با شجاعت از کشورش در مقابل پوتین متجاوز و گردنکش ایستاده اوکراین پیروز است به امید خدا

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس