کد خبر 1490480
تاریخ انتشار: ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۳:۳۹
هلند

نخست وزیران انگلیس و هلند برای ایجاد یک ائتلاف بین المللی برای تامین جت‌های جنگنده F-۱۶ کی‌یف به توافق رسیدند.

به گزارش مشرق، ریشی سوناک، نخست وزیر انگلیس و مارک روته، نخست وزیر هلند به توافق رسیدند ائتلافی برای تامین جنگنده‌های مورد نیاز اوکراین تشکیل دهند.

براساس گزارش سی ان ان، سخنگوی دفتر سوناک در بیانیه‌ای گفت: «نخست‌وزیر سوناک و نخست‌وزیر روته سه شنبه پس از نشست شورای اروپا در ایسلند توافق کردند که برای ایجاد یک ائتلاف بین‌المللی برای ارائه قابلیت‌های هوایی رزمی اوکراین، از آموزش گرفته تا تهیه جت‌های F۱۶، کار کنند.»

او در ادامه گفت: «نخست وزیر معتقد است که جایگاه واقعی اوکراین در ناتو است و رهبران بر اهمیت ارائه کمک‌های امنیتی طولانی مدت به اوکراین برای تضمین آن در برابر حملات آینده توافق کردند.»

خبرگزاری الجزیره نیز از سویی دیگر گزارش داد که زمانی که جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا در ماه ژانویه گفت که این کشور جنگنده به اوکراین ارسال نخواهد کرد‏. اکثر اعضای ناتو در اروپا از ارسال F-۱۶‌های خود را به اوکراین دست نگه داشته اند.

به گفته الجزیره، کارشناسان پدافند هوایی می‌گویند که جنگنده‌های F-۱۶ ساخت آمریکا به اوکراین برتری بیشتری نسبت به نیروی هوایی روسیه می‌دهند، اما تنها در صورتی که با موشک‌های قدرتمند و اطلاعات هدف‌گیری ترکیب شوند، که غرب نیز باید آن‌ها را فراهم کند و خطری را به همراه خواهد داشت و متحدان غربی اوکراین را عمیق‌تر به جنگ خواهد کشاند.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۲۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۷
    1 1
    آفرین

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس