کد خبر 1489951
تاریخ انتشار: ۲۵ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۶:۲۹
کرملین: وابستگی روسیه به چین صحت ندارد

سخنگوی ریاست‌جمهوری روسیه تاکید کرد که روابط این کشور و چین مبتنی بر اصل احترام و منافع متقابل است.

به گزارش مشرق، سخنگوی ریاست جمهوری روسیه به اظهارات جنجالی رئیس‌جمهور فرانسه درباره وابستگی مسکو به پکن پاسخ داد.

«دیمیتری پسکوف» سخنگوی ریاست جمهوری روسیه امروز دوشنبه اعلام کرد که مسکو قاطعانه نظر اخیر دولت پاریس در خصوص اینکه روسیه در حالت وابستگی وابستگی به چین قرار دارد، را رد می‌کند.

سخنگوی ریاست جمهوری روسیه تاکید کرد که روسیه به طور قاطع با چنین اظهاراتی مخالف است، زیرا روابط روسیه با جمهوری خلق چین دارای ویژگی های یک مشارکت استراتژیک خاص است که هیچ ارتباطی به وابستگی به هر کسی ندارد.

پسکوف به طور خاص تاکید کرد که روابط بین روسیه و چین مبتنی بر احترام و منافع متقابل و نیزریک دیدگاه مشترک جهانی در مورد امور بین‌الملل و موضع مشترک در برابر هرگونه تلاش برای تحمیل دیکته و نفوذ بنا شده است.

سخنگوی کرملین افزود که روسیه چنین بیانیه‌ای را کاملاً غیرقابل قبول می داند. اینها موید سوءتعبیر از آنچه در واقع اتفاق می‌باشد، است.

امانوئل ماکرون، رئیس جمهور فرانسه پیش از این اعلام کرد که بر این باور است که روسیه در اوکراین متحمل شکست راهبردی شده و به طور فزاینده‌ای به چین وابستگی پیدا کرده است.

ماکرون در واکنش به جنگ جاری در اوکراین، مدعی شد که «روسیه همین حالا هم از لحاظ ژئوپلیتیکی شکست خورده و به متحدان تاریخی‌اش ظنین شده است.»

همچنین به گفته ماکرون «مسکو به طور غیررسمی به دست‌نشانده (رعیت) چین بدل و از آنجا که باعث تعجیل سوئد و فنلاند برای پیوستن به ناتو شده، دسترسی‌اش به حوزه بالتیک را از دست داده است.» رئیس جمهور فرانسه اضافه کرد که پیش‌بینی چنین تحولاتی تا همین دو سال پیش «به ذهن هم خطور نمی‌کرد.»

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 4
  • خسرو IR ۱۹:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    3 0
    آره . در حد همون مستعمره است نه بیشتر
  • IR ۱۹:۵۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    2 2
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد لاحول و لا قوة الا بالله العلی العظیم
    • IR ۰۳:۱۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۶
      1 1
      زر نزن دادا
  • کوروش IR ۲۳:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۵
    1 1
    پوتین زمانی میرسه که تو دیگه پوتین نیستی زیره کفشی

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس