کد خبر 1487012
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۲:۳۹
تشکیل پرونده قضایی برای مسئولان برگزار کننده مسابقات دو و میدانی شیراز

 مقام‌های ارشد اوکراین به دنبال عقب‌نشینی از ادعای پیروزی در جنگ با روسیه و نگران هستند که ضدحملات علیه مسکو، انتظار دیگر کشورها از کی‌یف را برای موفقیت‌آمیز بودن عملیاتشان برآورده نکند.

به گزارش مشرق، اولکسی رزنیکوف وزیر دفاع اوکراین به روزنامه واشنگتن پست گفت: انتظار از کارزار ضد حمله ما در جهان دست کم گرفته شده است. اغلب افراد منتظر اتفاق بزرگی هستند.

بر اساس این گزارش، تجدید قوا پیش از ضد حملات که جزئیات آن همچنان مخفی است، مقام‌های اوکراینی را با این سوال روبرو کرده است که چه نتیجه‌ای کافی است تا بر غرب به ویژه آمریکا تاثیر بگذارد.

واشنگتن پست اضافه می کند: برخی نگران هستند که اگر اوکراینی‌ها کمتر از حد انتظار ظاهر شوند، کی‌یف ممکن است کمک نظامی بین‌المللی را از دست بدهد یا با فشار جدیدی به منظور تعامل با مسکو بر سر میز مذاکره و نه میدان جنگ مواجه شود.

این گزارش تاکید دارد: چنین مذاکراتی شامل درخواست‌های روسیه برای تسلیم اراضی اوکراین می‌شود که کی‌یف آن را غیرقابل قبول می‌داند.

در همین پیوند ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهوری اوکراین روز دوشنبه گذشته به روزنامه واشنگتن پست گفت: من معتقدم که هر چه پیروزی بیشتری در میدان جنگ داشته باشیم افراد بیشتری به ما باور پیدا می‌کنند که این بدین معنی است که ما کمک بیشتری دریافت خواهیم کرد.

بر اساس این گزارش، کی‌یف تمایل به پیشرفت سریع در جنگی دارد که با درگیری توپخانه‌ای در جنوب و شرق به کندی پیش می‌رود و هیچ کدام از طرف‌ها پیشروی‌های ارضی قابل توجهی به دست نیاوردند.

کارشناسان اعلام کردند که عقب راندن روس‌ها به سمت مواضعشان در پیش از شروع جنگ، دشوار خواهد بود؛ زمانیکه بخش‌هایی از لوگانسک، دونتسک و شبه جزیره کریمه در اختیار آنها بود.

به نوشته روزنامه واشنگتن پست، این فشار تا حدی ناشی از موفقیت‌های گذشته اوکراین در میدان نبرد است. ابتدا تلاش روسیه برای تصرف کی‌یف را دفع کرد و بعدها نیروهای روسیه را از سنگرهایشان در مناطق خارکف و خرسون بیرون راند.

در همین ارتباط وزیر دفاع اوکراین مدعی شده است: ما همه جا الهام بخش بودیم زیرا تصور این بود که در طول ۷۲ ساعت سقوط خواهیم کرد. اما سابقه نشان می‌دهد که شرکای اوکراین اکنون انتظار مشترک دارند که اوکراین دوباره موفق خواهد شد.

رزنیکوف فاش کرد که شرکای غربی به او گفته‌اند اکنون به نمونه بعدی موفقیت نیاز دارند، زیرا باید آن را به مردم خود نشان دهند. اما من نمی توانم به آنها بگویم که مقیاس این موفقیت چقدر خواهد بود. ده کیلومتر، ۳۰ کیلومتر، ۱۰۰ کیلومتر، ۲۰۰ کیلومتر؟

بر اساس این گزارش، موفقیت بزرگ اوکراین می‌تواند تسلیحات و مهمات غربی که این کشور برای ادامه جنگ به آن‌ها نیاز دارد، برایشان به همراه داشته باشد.

واشنگتن پست یادآوری می کند: اکنون روسیه ممکن است مزیت جغرافیایی و تعداد نیروهای بیشتری داشته باشد. وزیر دفاع اوکراین گفته است که حدود ۵۰۰ هزار نیروی روسی در حال حاضر بر اوکراین متمرکز هستند و دست کم ۳۰۰ هزار تن از آنها داخل خاک اوکراین هستند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 1
  • در انتظار بررسی: 3
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    آمریکا در یک ماه عراق رو گرفت گفتن در باتلاق گرفتار شده، روسیه بیش از یکساله تو جنگ گرفتار شده میگن پیروز شده. خداوند هدایت کنه قوم بی فکر را!!

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس