کد خبر 1487356
تاریخ انتشار: ۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۷:۵۲
آژیر هشدار به صدا درآمد/ موشک‌باران مناطق مختلفی از اوکراین

رسانه‌های محلی اوکراین از به‌ صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی و وقوع چندین انفجار در مناطق مختلفی از شهرهای اوکراین و حومه کی‌یف خبر می‌دهند.

به گزارش مشرق، رسانه‌های اوکراینی از به صدا درآمدن آژیرهای هشدار حمله هوایی و از شنیده شدن صدای انفجارهای متعدد طی ساعات گذشته در مناطق مختلفی از اوکراین به ویژه در حومه کی‌یف خبر می‌دهند.

شبکه خبری اسپوتنیک شامگاه یکشنبه از حملات موشکی ارتش روسیه به شهر بندری اودسا و وقوع چندین رشته انفجار در این شهر و حومه کی‌یف خبر داد.

در خبری مرتبط، خبرگزاری الجزیره نیز در خبری فوری از وقوع انفجارهای قوی در مناطقی مختلفی از اوکراین از جمله در اطراف نیروگاه اتمی ژاپروژیا و شهر خیرسون واقع در جنوب شرق و دنیپرو در مرکز اوکراین گزارش داد.

حملات موشکی ارتش روسیه به زیرساخت‌ها و تأسیسات زیربنایی مناطق مختلفی از اوکراین پس از عملیات خرابکاری و انفجار تروریستی پل شبه جزیره کریمه از ۱۰ اکتبر / مهر سال گذشته شدت بیشتری یافته است.

گفتنی است که ولادیمیر پوتین در ۲۱ فوریه ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال دونتسک و لوگانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت. در ۲۳ فوریه (۴ اسفند) و تنها یک روز پیش از آغاز جنگ اوکراین، شورای اتحادیه اروپا در واکنش به این اقدام نخستین بسته تحریمی را علیه روسیه تصویب کرد.

پوتین روز پنجشنبه ۲۴ فوریه (۵ اسفند ۱۴۰۰) نیز عملیات نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد که چندی است وارد پنجمین ماه خود شده است.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۰۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۸
    1 1
    به به، خیلی هم عالی!! به نیروهای ارتش آزادی بخش روسیه خسته نباشید میگم، تا میشه زودتر کار این نازی ها و صهیونیست‌ها رو تموم کنین تا صلح در منطقه برقرا بشه، ممنون و خدا بهمراهتون!!!
  • IR ۱۹:۰۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۲۱
    0 1
    باز به شرف اروپا و آمریکا که مقابل تهاجم روسيه ایستادند و ماشالله به زلنسکی که دفاع در برابر قدرت دوم جهان رو قبول کرد و مثل بعضی ها نوکر روسیه نشد

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس