کد خبر 1487211
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۱۵:۲۹
ضدحمله احتمالی کی‌یف متاثر از حملات موشکی روسیه

مقام‌های اوکراین اعلام کردند، روسیه روز یکشنبه و در آستانه ضدحملات مورد انتظار کی‌یف، به حملات موشکی خود ادامه داد و یک مرکز صنعتی را در منطقه میکولائیف (Mykolaiv) در جنوب اوکراین هدف قرار داد.

به گزارش مشرق، خبرگزاری رویترز به نقل از ویتالی کیم فرماندار شهر میکولائیف در یک رسانه اجتماعی نوشت: یک ساختمان و منطقه متعلق به یک شرکت نامشخص بعد از حمله روسیه به این منطقه با پنج موشک کروز Kh-۲۲ تخریب شد.

یوری ایحنات (Yuriy Ihnat) سخنگوی نیروی هوایی اوکراین نیز صبح یکشنبه به تلویزیون محلی گفت که در مجموع ۶ فروند از این موشک‌ها در حملات شبانه به سمت اوکراین شلیک شده اما هیچ یک به اهداف خود اصابت نکرده است.

اوله سینیهوبف (Oleh Synyehubov)، فرماندار منطقه خارکف، نیز گفت که به دنبال اصابت یک موشک اس-۳۰۰ به پارکینگی در شهر بالاکلیا (Balakliya) دستکم پنج نفر زخمی شدند.

رویترز مدعی شد: نیروهای روسیه حملات موشکی دوربرد خود به زیرساخت ها و اهداف غیرنظامی را در روزهای اخیر افزایش داده است.

مقامات کی‌یف و دنیپروپتروفسک (Dnipropetrovsk) منطقه ای در جنوب شرقی این کشور نیز به ترتیب از سرنگونی یک پهپاد شناسایی و تهاجمی در ساعات اولیه روز یکشنبه خبر دادند.

در ۲ هفته گذشته، حملات به اهداف تحت کنترل روسیه به ویژه در کریمه تشدید شده است. اوکراین، بدون تایید هیچ گونه نقشی در این حملات مدعی است که از بین بردن زیرساخت‌های دشمن، به منظور آماده‌سازی برای یک حمله زمینی برنامه‌ریزی شده است.

رویترز نوشت: انتظار می رود ارتش کی یف ضد حملات خود را برای بازپس گیری اراضی تحت اشغال روسیه در شرق و جنوب این کشور در هفته های آینده تشدید کند.

الکساندر پروکودین (Oleksandr Prokudin) فرماندار شهر خرسون گفت: در این شهر جنوبی که اوکراین نوامبر گذشته آن را آزاد کرد، اما تحت حملات مداوم روسیه قرار داشته، ۶ نفر طی ۲۴ ساعت گذشته در حملات مختلف کشته شده اند.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۱۷:۴۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    آمریکا در یک ماه عراق رو گرفت گفتن در باتلاق گرفتار شده، روسیه بیش از یکساله تو جنگ گرفتار شده میگن پیروز شده. خداوند هدایت کنه قوم بی فکر را!!
  • IR ۲۳:۲۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۷
    0 0
    پس این خبر حمله بزرگ روسیه به اوکراین چه شد تجمع 300 هزار نفر در شمال شهر خارکف برای قطع راه آهن کیف به جنوب و مشخصا دونباس چرا روسیه نمایش قدرت و مانور با 300 هزار نیرو را در شمال کیف و یا شمال خارکف برگزار نمی کند

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس