کد خبر 1487009
تاریخ انتشار: ۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۳۰
اوکراین

مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی هشدار داد وضعیت در اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا در اوکراین به طور فزاینده‌ای خطرناک شده است.

به گزارش مشرق، رافائل گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی با توجه به تخلیه شهرهای مجاور نیروگاه زاپوریژیا به دستور فرماندار محلی روسیه اعلام کرد وضعیت در اطراف این نیروگاه هسته‌ای به صورت فوق العاده‌ای خطرناک است.

به گزارش عرب نیوز، وی در تارنمای آژانس بین المللی انرژی اتمی گفت که وضعیت کلی در منطقه اطراف نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا به طور فزاینده‌ای غیرقابل پیش بینی است.

گروسی در ادامه تاکید کرد: من به شدت نگران خطرات واقعی در مورد ایمنی و امنیت هسته‌ای این نیروگاه هستم. ما باید از هم اکنون برای مقابله با تهدید جدی یک حادثه هسته‌ای شدید و پیامدهای زیست محیطی و جمعیتی آن اقدامات لازم را انجام دهیم.

در اسفند ماه گذشته نیز مدیرکل آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در واکنش به اصابت موشک به ژنراتورهای دیزلی نیروگاه هسته‌ای زاپوریژیا، درباره خطر قطع مکرر برق سیستم خنک‌کننده آن هشدار داده بود. گروسی از ماه‌ها پیش در حال مذاکره با اوکراین و روسیه برای ایجاد فضای امن در اطراف نیروگاه زاپوریژیا است.

منبع: باشگاه خبرنگاران

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس