حملات مرگبار موشکی امروز ارتش روسیه/ ۲۱ پهپاد اوکراینی سرنگون شد

وزارت دفاع روسیه در بیانیه‌ای از حمله موشکی موفقیت‌آمیز دوربرد و دقیق ناوگان دریایی به اهدافی در خاک اوکراین خبر داد.

به گزارش مشرق، ارتش روسیه امروز پنجشنبه در بیانیه‌ای از شلیک موشک‌های نقطه‌زن و دوربرد خود به اهدافی در خاک اوکراین و اصابت دقیق انبار تسلیحات و نیروهای ذخیره ارتش اوکراین توسط ناوگان دریایی ارتش خبر داد.

خبرگزاری اسپوتنیک گزارش داد که وزارت دفاع روسیه با انتشار بیانیه‌ای امروز پنجشنبه با تأیید این حملات اعلام کرد: «شامگاه امشب، نیروی دریایی ارتش با تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن انبار تسلیحات و نیروهای ذخیره ارتش اوکراین را هدف قرار داد.»

در این بیانیه آمده است که حملات موشکی دقیق به همه اهداف تعیین شده اصابت کرده و با زمین گیر کردن پیاده‌نظام نیروی دریایی اوکراین از پیشروی آنان به نقاط تماس و درگیری ممانعت کرده است.

بر پایه این گزارش، واحد توپخانه، یگان موشکی و هوانیروز ارتش روسیه امروز ۷۸ بار به مواضع و تجمع دشمن در ۱۰۹ نقطه شلیک کرده است.

همچنین، اسپوتنیک گزارش داد که ارتش روسیه امروز دو مرکز راداری ارتش اوکراین را در منطقه «کامیشیفاخا» در مناطق استقلال یافته دونتسک منهدم کرد.

در این بیانیه آمده است که یگان پدافند هوایی ارتش روسیه امروز در مناطق جمهوری خلق دونتسک علاوه بر رهگیری و دفع چهار موشک «هیمارس» اهدایی آمریکا به ارتش اوکراین بر فراز مناطقی از دونتسک، ۲۱ پهپاد رزمی و شناسایی مزدوران اوکراینی را در توابع این جمهوری سرنگون کرد.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 15
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • FR ۲۲:۵۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 3
    نئونازی؟مشرق روسگدا
  • IR ۲۳:۴۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۷
    1 0
    روس بهتره مراکز حساس اروپا و امریکا را بزنه و تلفات چه اقتصادی و انسانی و نظامی بگیره نه اینکه در مرز با اوکراین درگیر و نابود شود. دشمن انسوی مرز هست نه در مرز
  • عمیر IR ۰۰:۲۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    3 84
    خشحال باشین بدبختای روسگدا ، مرگ بر پوتین
    • IR ۱۴:۲۴ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 1
      گدایی کار شما غربگراهای بدبخته که با دشمنی آشکار آمریکا و غرب فقط مونده ناموستون و در اختیارشون قرار بدین، مرگ بر آمریکا و آمریکا پرستا
    • IR ۱۵:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 1
      لیس زدنت تموم شده؟ بدبخت غرب لیس.
    • جوادی IR ۱۶:۳۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      1 0
      مگر شما غربگدای تروریست چه غلطی کرده اید گه روسگداها خشحال بالشند بیسواد احمق ابله کودن الدنگ بیکار
  • حمید US ۰۸:۵۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    1 82
    این اهداف، احيانا مردم بی دفاع که‌ نبوده‌؟
    • IR ۱۵:۱۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      «شامگاه امشب، نیروی دریایی ارتش با تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن انبار تسلیحات و نیروهای ذخیره ارتش اوکراین را هدف قرار داد.»
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود
  • IR ۰۰:۳۷ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    روسها باید قبل ضدحمله اوکراین باید از محور خارکیف راه اهن بولتاوا به خارکف را مسدود نمایند تا محور جنوبی امن شود و اوکراین نتواند ضد حمله انجام دهد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • سعید اصفهان IR ۰۰:۴۵ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 1
    مرگ بر روسیه کثیف و متجاوز درود بر اوکراین عزیز
  • احمد IR ۱۷:۵۶ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۰
    1 0
    سلام ...غرب غرب غرب .... کثیف‌ترین موجودات روی زمین ...جنایت های که این بی شرفا رو زمین انجام دادن شیطان کم میاره جلو اینا ....تازه اسم جنایت هاشون هم میزارن دفاع از دموکراسی بشریت و....حالا یکی پیدا شده دهنشون سرویس می‌کنه شروع کردن به مظلوم نمایی ...تف تو شرف نداشتتون تف...پوتین دمت گرم ....خامنه ای دمت گرم ...که اینارو آدم حساب نمی‌کنین و می‌دونین چه موجودات پلیدی هسن اینا ...
    • IR ۱۹:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۱۵
      0 0
      مرگ بر روسیه متجاوز

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس