کی یف

مقام‌های اوکراین با اعلام اینکه ۲۱ موشک کروز و ۲ پهباد روس را در حمله‌های جدید به کی‌یف و دیگر شهرهای این کشور طی شبانه روز پنجشنبه تا جمعه سرنگون کرده‌اند، از کشته شدن دست کم ۱۲ شهروند اوکراینی در ای

به گزارش مشرق به نقل از شبکه تلویزیونی فرانس ۲۴، چندین شهر اوکراین در شبانه روز پنجشنبه تا جمعه مورد حمله روسیه قرار گرفتند و دست کم ۱۲ نفر در دنیپرو (Dnipro) و اومان (Ouman) کشته شدند.

رئیس جمهور اوکراین در پی این حملات، صبح جمعه با بیان اینکه حملات شبانه روسیه در اوکراین مسکو را به «شکست و مجازات» نزدیک می کند، از جهان خواست تا واکنش نشان دهند.

ولودیمیر زلنسکی در تلگرام نوشت: هر حمله، هر اقدام «شیطانی» علیه کشور و مردم ما «دولت تروریستی» را به شکست و مجازات نزدیک‌تر می‌کند.

رئیس جمهور اوکراین وعده داد: «ترور روسیه باید پاسخی عادلانه از اوکراین و جهان دریافت کند. و [اینگونه] خواهد شد.»

نیروی هوایی اوکراین نیز صبح امروز اعلام کرد که ۲۱ موشک کروز و ۲ پهپاد را در حمله مرگبار جدید روسیه در کی‌یف و سایر شهرهای این کشور طی شبانه روز پنجشنبه تا جمعه سرنگون کرده است.

نیروی هوایی اوکراین اعلام کرد: نیروهای دفاعی ۲۱ موشک کروز از نوع X-۱۰۱/X-۵۵۵ را از مجموع ۲۳ موشک شلیک شده و همچنین ۲ پهپاد را منهدم کردند.

بوریس فیلاتوف (Boris Filatov) شهردار دنیپرو نیز با انتشار یک پیام در تلگرام، بدون ارائه جزئیات بیشتر، اعلام داشت که در این شهر یک زن جوان و یک کودک سه ساله کشته شدند.

ایگور تابورتس (Igor Tabourets)، رئیس اداره نظامی منطقه‌ای اوکراین نیز اظهار داشت که در اومان واقع در مرکز کشور، بر اثر اصابت موشک به یک ساختمان مسکونی که باعث آتش‌سوزی شد، سه نفر کشته و هشت نفر دیگر زخمی شدند؛ آماری که ساعتی بعد توسط ایگور کلیمنکو (Igor Klymenko) وزیر کشور اوکراین اصلاح و اعلام شد که در شهر اومان تعداد کشته‌شدگان به ۱۰ نفر افزایش یافته است.

فرانس ۲۴ یادآوری می‌کند که این حملات یک روز پس از آن صورت می‌گیرد که کرملین با اشاره به تماس تلفنی شی جین پینگ، رئیس‌جمهور چین و ولودیمیر زلنسکی، همتای اوکراینی‌اش در روز چهارشنبه، اعلام کرد از هر چیزی که بتواند به پایان درگیری کمک کند، استقبال خواهد کرد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 11
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 5
  • IR ۱۵:۰۳ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    7 5
    اوکراین حق هست نابود بشه کسیکه نوکر آمریکا شد حقش مرگ بر آمریکا وزلنسکی
    • IR ۲۰:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
      0 0
      تو هم که نوکر روسیه هستی چیا بهت میدن ماهیانه
  • IR ۲۰:۰۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    زلنسکی اوکراین را گروگان گرفته نمیزاره صلح بشه، خب تحویلش بدهند.
  • DE ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 0
    هدف باید زلنسکی باشد این شیطان باید کشته شود و به سزای جنایاتش برسد.
  • سلام IR ۲۲:۰۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    0 2
    چون ما منافع داریم دلیل نمیشه بگیم اوکراین متجاوز بوده البته باید تسلیحات ایرانم فروش بره ای میون
  • اریا IR ۲۳:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۸
    4 1
    کشوری که مثل سگ له له نوکری امریکا رو میکنه و برای اینکه نوکریش مقبول درگاه کدخدا قرار بگیره جوناشو به زور میبره تا کشته بشن، لایق بدترینهاست و باید با نابود بشن
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    3 0
    روسیه باید تکلیف شرق رود دنیپر را با اعلام بسیج 300 هزار نفری دیگری باید حل و فصل نماید قبل از پایان تابستان گروه 300 هزار نفری سال پیش از محور خارکف و گروه 300 هزار نفری جدید از محور چرنیهوف و شمال کیف
  • IR ۰۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    1 0
    روسیه برای ادامه جنگ سالانه به 30 هزار پهباد ایرانی شاهد نیاز دارد ایران هم متخصص ساخت جنس بنجل به تعداد فراوان است چرا ناتو را در اوکراین زمین گیر نمی کنیم و قصد داریم با سهل انگاری جنگ به مرزهای ایران نزدیک شود
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    روسها باید قبل ضدحمله اوکراین باید از محور خارکیف راه اهن بولتاوا به خارکف را مسدود نمایند تا محور جنوبی امن شود و اوکراین نتواند ضد حمله انجام دهد
  • IR ۰۰:۳۸ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 0
    چین برای ازادی تایوان همانند ایران که برای ازادی فلسطین تلاش می کند نیابتی باید بجگند
  • ارش IR ۰۹:۳۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۹
    0 5
    اکراین نماد استقامت است روسیه با اون همه کب کبه توگل گیر کرده اکراین که هم مزشه ۲۴ساعته میخواستن تو کیف نماز بخونن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس