ارتش اوکراین طی ۲۴ ساعت ۴۰ بار منطقه دونتسک را بمباران کرد

مقامات جمهوری دونتسک اعلام کردند که نیروهای اوکراینی در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بار خاک این جمهوری را بمباران کردند.

به گزارش مشرق، مقامات منطقه دونتسک که به تازگی به روسیه الحاق شده است اعلام کردند در شبانه‌روز گذشته، نیروهای ارتش اوکراین، ۴۰ بار شهرهای مختلف این منطقه را بمباران کردند.

خبرگزاری اسپوتنیک روسیه شامگاه یکشنبه به نقل از دفتر نمایندگی جمهوری دونتسک در مرکز مشترک کنترل و همکاری در موضوعات مربوط به جنایات جنگی در اوکراین با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که نیروهای ارتش اوکراین در ۲۴ ساعت گذشته ۴۰ بار شهرهای این منطقه را با تسلیحات مختلف بمباران کردند.

بر اساس این بیانیه، شهرهای دونتسک، گورلووکا، یاسینواتایا و فولناخسکوی در شبانه‌روز گذشته هدف بمباران ارتش اوکراین بوده‌اند.

بر اساس این بیانیه، طی شبانه روز گذشته، ارتش اوکراین ۲۷۵ موشک به مناطق مختلفی از جمهوری دونتسک شلیک کرده است و ۴۰ بار طی ۲۴ ساعت گذشته، شهرهای مختلف دونتسک مورد حملات ارتش اوکراین قرار گرفته است که از این تعداد، ۳۱ بار با توپخانه کالیبر ۱۵۵ میلیمتری مناطقی از «گورلووکا» را گلوله باران کردند و ۳ بار نیز منطقه «یاسینواتایا» و ۵ بار هم منطقه «فولناخسکوی» را زیر آتشبار خود قرار دادند.

طبق این گزارش، ارتش اوکراین ۲۷۵ بار نیز مناطقی مسکونی جمهوری دونتسک را گلوله باران کردند.

جمهوری‌های دونتسک و لوهانسک و مناطق زاپروژیا و خرسون از ۲۳ تا ۲۷ سپتامبر (اول تا پنجم مهر) برای پیوستن به روسیه همه‌پرسی برگزار کردند و اکثریت رای‌دهندگان با الحاق این مناطق به روسیه موافقت کردند.

رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه (پنجم اسفند ۱۴۰۰) در نطقی تلویزیونی اعلام کرد که در واکنش به درخواست جمهوری‌های دونباس (دونتسک و لوهانسک) در شرق اوکراین و همچنین به منظور «نازی‌زدایی و غیرنظامی‌کردن اوکراین»، فرمان آغاز «عملیات ویژه نظامی» در اوکراین را صادر می‌کند تا از مردمی که هشت سال مورد سوءاستفاده و نسل‌کشی رژیم کی‌یِف بوده‌اند، حفاظت کند و اوکراین از وجود «نئونازی‌ها» پاکسازی شود.

منبع: مهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 1
  • غیر قابل انتشار: 1
  • IR ۱۱:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    3 0
    نازی زدایی؟
    • عمیر IR ۱۳:۴۹ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
      0 0
      یه مشت دلقکن اینا ، زنده باد اوکراین !
  • IR ۱۲:۴۱ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۴
    0 0
    تجزیه طلب باید بمباران بشه
  • TR ۱۱:۲۲ - ۱۴۰۲/۰۲/۰۵
    1 0
    نتیجه جنگ هر چی بشه بازنده جنگ روسیه است روسیه به اوکراین حمله کرد تا وارد ناتو نشه ناتو در مرزهای روسیه گسترش پیدا نکنه اما بعد حمله روسیه فنلاند که همیشه بی طرف بود احساس خطر کرد وارد ناتو شد فنلاند با روسیه مرز داره گسترش ناتو در مرز روسیه زیاد شد احتمال زیاد سوئد هم به ناتو خواهد پیوست روسیه تلفات سنگینی داده ارتشش تضعیف شده اما غرب ارتش سوم رو تقویت کردن برای غرب پیروزی یا باخت اوکراین اهمیت نداره هدف غرب تضعیف ارتش روسیه و تضعیف نفوذ روسیه در آفریقا سوریه قفقاز بود که به هدف شأن رسیدن

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس