کد خبر 1480840
تاریخ انتشار: ۲۷ فروردین ۱۴۰۲ - ۰۸:۲۶
نخست‌ وزیر اوکراین: مصمم به پیروزی در جنگ هستیم

دنیس شمیحال نخست‌وزیر اوکراین با بیان اینکه ما برای پیروزی در این جنگ مصمم هستیم، گفت: فرسودگی و خستگی یک روایت روسی است و حقیقت ندارد.

به گزارش مشرق، نخست‌وزیر اوکراین معتقد است که ادعای فرسودگی اوکراینی‌ها و متحدان آنها در اثر تداوم جنگ، روایتی است که دستگاه تبلیغاتی روسیه سعی در رواج آن دارد.

شمیحال که پس از بازگشت از سفر خود به واشنگتن پایتخت آمریکا این سخنان را در تلگرام و برای خبرنگاران منتشر کرد، افزود: فرسودگی و خستگی در تمام معانی متصور برای آن (فرسودگی نظامی، فرسودگی اهداکنندگان کمک‌های مالی و نظامی، فرسودگی متحدان یا فرسودگی مردم اوکراین) یک روایت روسی است و حقیقت ندارد.

نخست‌وزیر اوکراین تاکید کرد: ما برای پیروزی در این جنگ و آزادسازی سرزمین خود بسیار مصمم هستیم و به همه شرکای خود بسیار اطمینان داریم و با آنها بسیار متحد هستیم.

شمیحال تاکید کرد: دوباره تکرار می‌کنم؛ هیچ‌کس خسته نیست. ما ممکن است از نظر جسمی خسته باشیم زیرا درگیر جنگ سختی هستیم اما خسته نیستیم، ناامید نیستیم، می‌جنگیم و جلو می‌رویم.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز ۲۱ فوریه سال ۲۰۲۲ (دوم اسفند ۱۴۰۰) با انتقاد از بی‌توجهی غرب به نگرانی‌های امنیتی مسکو، استقلال جمهوری‌های خلق دونتسک و لوهانسک را در منطقه دونباس به رسمیت شناخت.

سه روز پس از آن یعنی پنجشنبه پنجم اسفند سال ۱۴۰۰، پوتین عملیاتی نظامی که آن را «عملیات ویژه» خواند، علیه اوکراین آغاز کرد و به این ترتیب روابط پرتنش مسکو - کی‌یف به رویارویی نظامی تغییر وضعیت داد و این جنگ همچنان ادامه دارد.

منبع: ایرنا

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 4
  • در انتظار بررسی: 2
  • غیر قابل انتشار: 0
  • IR ۰۹:۰۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    فکر کنم تو اوکراین کلا هرروز همهٔ اعضای هیئت دولت با هم میشینن پای منقل جنس تقلبی میکشن!! خخخخخخخخخخخخ
  • IR ۱۱:۲۹ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    3 0
    مرده نمی رفت به گور می بردندش به زور
  • FR ۱۱:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    بدبخت موجودیت تان و هم پیمانانتان به خستگی ناپذیری روسیه بر میگردد وگرنه حد اقل شما و لهستان و فرانسه سالها بود المانی حرف میزدید
  • IR ۲۱:۱۰ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۷
    0 0
    روسیه محکوم به شکست است

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس