کد خبر 1480691
تاریخ انتشار: ۲۶ فروردین ۱۴۰۲ - ۱۶:۳۲
اوکراین برای ناتو تعیین تکلیف کرد

وزیر خارجه اوکراین می‌گوید سران ناتو باید هر چه زودتر درباره الحاق این کشور به ناتو تصمیم‌گیری کنند.

به گزارش مشرق، وزیر خارجه اوکراین بر ضرورت الحاق این کشور به ائتلاف نظامی ناتو تاکید کرد.

«دیمیتری کولبا» وزیر خارجه اوکراین در خصوص نشست ۱۱ تا ۱۲ ژوئیه ناتو اعلام کرد که هیچ تصمیم غیر از پیوستن اوکراین به ناتو در نشست سران این ائتلاف در ویلنیوس، کی‌یف را راضی نخواهد کرد.

وزیر خارجه اوکراین در ادامه گفت: اگر متحدان ما تصمیم بگیرند که در ویلنیوس، در خصوص عضویت اوکراین در ناتو، تنها برای صد و سی امین بار بر سیاست درهای باز ناتو تاکید کنند، این یک نتیجه غیرقابل قبول از نشست ویلنیوس برای اوکرین خواهد بود.

کولبا ادامه داد: اگر اعضای ناتو در این نشست موارد مثبتی جهت تعمیق همکاری با ناتو را به اوکراین پیشنهاد دهند، با این حال حتی یک قدم به سمت عضویت اوکراین در ناتو برندارند، این برای ما غیرقابل قبول است.

وزیر خارجه اوکراین همچنین تاکید کرد که در نشست بعدی، ناتو باید تصمیم بگیرد که از حالا تا لحظه ای که اوکراین عضو ناتو شود، چه رخ خواهد داد و اوکراین به هیچ وجه تصمیمات جایگزین این را نخواهد پذیرفت.

پیش از این سوئد و فنلاند در ماه مه ۲۰۲۲ درخواست رسمی خود را برای پیوستن به ناتو مطرح کردند اما ترکیه فرآیند الحاق را سد کرد و از دو کشور مذکور خواست تا گروه‌های کُرد را نهاد تروریستی اعلام و برخی اشخاصی که آنکارا آنها را به تروریسم یا دخالت در کودتای نافرجام ۲۰۱۶ ترکیه متهم کرده را به این کشور مسترد کند.

پارلمان ترکیه ۳۰ مارس (۱۰ فروردین ۱۴۰۲) الحاق فنلاند را تایید کرد و این کشور چهارم آوریل (۱۵ فروردین) رسماً به عضویت این ائتلاف درآمد.

منبع: مهر

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • انتشار یافته: 2
  • در انتظار بررسی: 0
  • غیر قابل انتشار: 2
  • IR ۲۰:۱۲ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    4 2
    وقتی چند احمق مسولیت یک کشور را به عهده بگیرند اینگونه فاجعه میشود و کشورشان ویران بعد هم در خواست های احمقانه تر
  • IR ۲۲:۴۸ - ۱۴۰۲/۰۱/۲۶
    0 1
    یک کلام از مادر عروس

این مطالب را از دست ندهید....

فیلم برگزیده

برگزیده ورزشی

برگزیده عکس